رییس سازمان فناوری اطلاعات:

برای پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی باید مراکز داده مطمئن ایجاد شود

مراسم اعطای گواهینامه ارایه‌دهندگان خدمات مراکز داده با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار و این گواهینامه به دو شرکت «افرانت» و «رسانه آوابرید» داده شد. در این نشست محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات بر ایجاد مراکز داده مطمئن برای توسعه خدمالت دولت الکترونیکی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی افرانت، این نشست با حضور محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سیدحسین هاشمی رئیس و برات قنبری دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و توسعه دیتاسنتر در کشور گفت: در ارائه خدمات فناورانه به مردم، دیتاسنتر نقش کارخانه تولید و ذخیره‌سازی را ایفا می‌کند و از این نظر باید به کاربران اعتماد و اطمینان کافی داده شود که زیرساخت این خدمات، امن و پایدار است.

خوانساری همچنین افزود: اگر می‌خواهیم دولت الکترونیکی را توسعه دهیم باید ابر دولت الکترونیکی را در دستور کار قرار دهیم که اتفاقاً در دستور کار هم قرار گرفته است و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌شود بتوانیم سرویس مطمئنی را در دولت الکترونیکی به همه مردم ارائه دهیم. از اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید راه‌اندازی و توسعه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی است و فاز نخست این پنجره واحد تا یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

فریبرز باذرجانی مدیرعامل افرانت هم در مراسم اعطای گواهینامه رتبه‌بندی ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده با اشاره به اینکه مراکز داده کارخانه‌های صنعت ICT هستند گفت: مراکز داده در دنیا جزو صنایع مادر و استراتژیک فضای مجازی هستند؛ بنابراین ضرورت ساماندهی و رتبه‌بندی آنها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صیانت از حقوق ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان خدمات آن ضروری است.

او همچنین ارایه خدمات منطبق بر الزامات مشتریان با به‌کارگیری فرایندهای مدیریتی مبتنی بر استانداردهای روز دنیا و بومی‌سازی تجارب جهانی و استفاده از آن را از مزایای مراکز داده افرانت برشمرد: ما با ارائه سرویس‌هایی با ضریب اطمینان و بهره‌وری بالا، دسترس‌پذیری، کارایی و پایداری بالا توانسته‌ایم در این سال‌ها به اهداف کلان خود با محوریت توسعه خدمات مرکز داده کشور برسیم. در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ شرکت از سرویس و خدمات افرانت استفاده می‌کنند که نزدیک به ۸۰ درصد آنها شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ICT هستند.

مدیرعامل افرانت همچنین شبکه ملی اطلاعات را رکن اساسی و زمینه‌ساز رشد اقتصاد دیجیتالی و توسعه پایدار دانست و در پایان گفت: تسهیل در ارائه فیبر تاریک به شرکت‌های FCP با توجه به ماهیت عمده‌فروشی این شرکت‌ها، تغییر تعهدات پروانه به توسعه‌محوری به جای تکنولوژی‌گرایی به منظور فراهم کردن زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، ارائه برق با تعرفه‌های حمایتی به دیتاسنترها با توجه به ارائه سرویس به کسب‌وکارهای نوپا و تامین مالی می‌تواند روند توسعه شبکه ملی اطلاعات را سرعت بخشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.