رده‌بندی 2022؛ بهترین شرکت‌ها برای کار کردن در اروپا و آمریکا کدامند؟

وب‌سایت آمریکایی گلس‌دُر (Glassdoor) برای چهاردهمین سال متوالی فهرست بهترین شرکت‌های جهان برای کار کردن را منتشر کرد؛ فهرستی که بر پایه بازخورد به دست آمده از کارکنان شرکت‌ها تهیه می‌شود.

وب‌سایت آمریکایی گلس‌دُر (Glassdoor) برای چهاردهمین سال متوالی فهرست بهترین شرکت‌ها برای کار کردن در اروپا و آمریکا و سایر نقاط جهان را منتشر کرد؛ فهرستی که بر پایه بازخورد به دست آمده از کارکنان شرکت‌ها تهیه می‌شود.

گلس‌در از کارکنان شرکت‌ها می‌خواهد که نظرات خود را در مورد کارفرمایشان در قالب ۹ جنبه و شاخص مختلف ارائه کنند. شاخص‌ها و جنبه‌هایی همچون میزان فرصت‌های شغلی موجود، سطح حقوق و مزایا، فرهنگ و ارزش‌های متعالی سازمانی، تعادل میان زندگی کاری و شخصی، رضایت از مدیریت ارشد و تنوع کاری مطلوب. سپس از آنها سوال می‌شود که تا چه میزانی حاضرند کار در آن شرکت را به دوستان خود پیشنهاد کنند و در نهایت نیز از آنها خواسته می‌شود که به شرکت خود یک امتیاز کلی نیز بدهند.

گلس‌در روز سه‌شنبه(۱۱ ژانویه) با انتشار گزارشی مطبوعاتی رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ خود را که از طریق نظرخواهی از حدود دو میلیون کارمند و کارگر تهیه شده، اعلام کرد. بر پایه این گزارش، انویدیا (Nvidia)، شرکت سازنده تراشه، با کسب میانگین امتیاز ۴.۶، جایگاه شماره ۱ بهترین محل کارکردن را در میان شرکت‌هایی دارای بیش از هزار کارمند و کارگر را به دست آورد.

رده‌بندی 2022؛ بهترین شرکت‌ها برای کار کردن در اروپا و آمریکا کدامند؟

در این رده‌بندی هاب‌اسپات (HubSpot)، شرکت تولید کننده نرم‌افزار، و بین اند کمپانی (Bain & Company)، گروه مشاوره مدیریت بوستون، با امتیاز مشابه انویدیا در رده‌های دوم و سوم قرار گفتند و شرکت گوگل با کسب ۴.۵ امتیاز هفتم شد.

در میان شرکت‌های کوچک و متوسط نیز کیلیان‌بوست (KlientBoost)، شرکت بازاریابی، و گرور گیمینگ (Grover Gaming)، شرکت تولید بازی‌های رایانه‌های، با کسب امتیاز مشابه ۴.۹ اول و دوم شدند.

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری سهم پررنگی در فهرست بهترین شرکت‌ها برای کار در سال ۲۰۲۲ دارند. در این میان، شرکت نرم‌افزاری سیلز‌فورس (Salesforce) در تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی رتبه‌ مطلوبی را کسب کرده، چنان که در آلمان، فرانسه و بریتانیا در میان سه شرکت برتر، در ایالات متحده جزو ۱۰ کشور برتر و در کانادا در رتبه ۲۲ قرار گرفته است.

افزون بر سیلزفورس، سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اس‌آ‌پ(SAP) که یک شرکت نرم‌افزاری آلمانی است، همزمان در فهرست بهترین‌های هر پنج کشور بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده و کانادا حضور دارند.

گزارش گلس‌در نشان می‌دهد که در آلمان، پنج شرکت سیلزفورس(۴.۷)، گوگل(۴.۶)، بین ‌اند کمپانی(۴.۶)، مرسدس بنز(۴.۵) و پورشه(۴.۴) بهترین‌ها بوده‌اند و در فرانسه نیز شرکت‌های بیومریو (bioMérieux)(۴.۷)، سیلزفورس(۴.۷)، بین اند کمپانی(۴.۶)، مایکروسافت(۴.۵) و آرتی‌ئی(شبکه حمل و نقل الکتریکی)(۴.۵) مطلوب‌ترین شرکت‌ها برای کار کردن بوده‌اند. این رتبه‌بندی در بریتانیا نیز بدین شرح است: سرویس نو(ServiceNow)(۴.۶)، ای ان دی دیجیتال(AND Digital)(۴.۶)، سیلزفورس(۴.۶)، ایمدیت مدیا کمپانی(Immediate Media Company)(۴.۵) و ابکام(Abcam)(۴.۵)

همچنین در آمریکا نیز شرکت‌های انویدیا(۴.۶)، هاب اسپات(۴.۶)، گروه مشاوران بوستون(۴.۶)، ئی اکس پی ریالتی(eXp Realty)(۴.۶) و باکس(Box)(۴.۶) در صدر قرار گرفتند و در کانادا نیز شرکت‌های دل تکنولوژیز(Dell Technologies)(۴.۴)، رستوران‌های زنجیره‌ای کگ(The Keg)(۴.۳)، روش(Roche)(۴.۳)، سی‌ئنا(Ciena)(۴.۳) و گوگل(۴.۳) رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

 

 

مطالب مرتبط
2 دیدگاه‌ها
  1. آواتار امیرمنصور
    امیرمنصور می‌گوید

    لطفا در پاراگراف سوم “ایالات متحده جزء ۱۰ کشور برتر” تصحیح شود به: “ایالات متحده جزء ۱۰ شرکت برتر”

    1. آواتار فاواپرس
      فاواپرس می‌گوید

      با سپاس از حسن توجه شما

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.