معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021

انبوهی از برنامه‌های جدید هرساله روی پلتفرم‌ها و بسترهای دسترسی به برنامه‌های اندرویدی قرار می‌گیرد اما تعداد محدودی از آنها گل می‌کنند و می‌توانند تعداد مخاطب قابل توجهی به خود جلب کنند. از میان آنها نیز فقط تعداد محدودتری به مدت چندین سال دوام می‌آورند. سال ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نبود با این تفاوت که در مجموع، برنامه‌های ارائه‌شده در این سال را نمی‌توان در دسته برنامه‌های پرطرفدار قرار داد.

در این گزارش قصد داریم به معرفی پرمخاطب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021 بپردازیم؛ پس در ادامه با فاواپرس همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021

هر چند در نیمه سال ۲۰۲۱ به نظر می‌رسید کلاب‌هاوس بتواند بازار شکست‌خورده برنامه‌های اندرویدی در این سال را از خواب بیدار کند اما واقعیت آن است که این برنامه‌ هم نتوانست کاری از پیش ببرد و تب و تاب خودش نیز در مدت کوتاهی فروکش کرد.

با وجود این، برنامه‌هایی مانند برنامه‌های خاص برنامه‌ریزی کاری یا ادیت عکس یا برنامه‌های خاص برای بازی توانستند تا حدودی توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در گزارش زیر به برخی از برنامه‌های پرمخاطب ۲۰۲۱ اشاره شده است.

Clubhouse

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: کلاب هاوس
Clubhouse

کلاب‌هاوس اساساً یک برنامه رادیویی زنده است که در طول محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا محبوبیت خاصی پیدا‌ کرد. نسخه رسمی این برنامه اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شد. کاربران در این برنامه می‌توانند وارد بحث‌های زنده‌ای شوند که دیگر کاربران ایجاد کرده‌اند و به سخنان آنها گوش دهند یا خودشان میزبان گفت‌وگوی خاصی باشند.

این برنامه بعد از اینکه سلبریتی‌های مختلف و کسب‌و‌کار‌های موفق از آن استفاده کردند رشد چشمگیری در تعداد کاربران خود مشاهده کرد و در واقع آن‌قدر موفق بود که برنامه پرطرفداری مثل «Spotify» قصد دارد ویژگی مشابه با کلاب‌هاوس در Greenroom خودش پیاده کند. کلاب‌هاوس در‌ کل برنامه سرگرم‌کننده و مفیدی است که مورد استقبال کاربران زیادی واقع شده است.

coreSpecs

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Corespecs
Corespecs

کوراسپکس یکی از بهترین برنامه‌های موجود در بازار برای مشاهده سنسور‌های گوشی هوشمند است. این برنامه لیستی از سنسور‌هایی را که گوشی شما از آن پشتیبانی ‌می‌کند ارائه می‌دهد. شما می‌توانید همه سنسور‌های گوشی خود را به صورت زنده در این برنامه امتحان کنید و حتی اطلاعات باتری‌تان را چک کنید.

هرچند شاید این برنامه برای بیشتر کاربران کارایی زیادی نداشته باشد اما برای کاربران خاص و آنهایی که نسبت به گوشی هوشمندشان کنجکاو هستند می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

Microsoft Edge Canary

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Microsoft Edge Canary
Microsoft Edge Canary

شرکت مایکروسافت نسخه Canary مرورگر خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد که تا حد زیادی ویژگی‌های مرورگر محبوب کروم را پشتیبانی می‌کند. در این نسخه شما می‌توانید امکانات جدیدی را که به‌ زودی به نسخه اصلی اضافه خواهند شد و حتی امکاناتی را که احتمالاً هیچ وقت به طور رسمی ارائه نخواهند شد نیز تست کنید.

توجه کنید، این برنامه روزانه به‌روزرسانی می‌شود، پس اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که علاقه‌ای به این به‌روزرسانی‌های پی‌در‌پی ندارند، بهتر است سمت این برنامه نروید.

Opera GX

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Opera Gx
Opera Gx

اوپرا جی اکس به‌ طور شگفت‌انگیزی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برنامه بیشتر تمرکزش را بر گیمر‌ها گذاشته‌ است. این نسخه در اکثر قسمت‌ها، مانند نسخه معمولی اوپرا عمل می‌کند ولی علاوه‌ بر آن شامل ویژگی‌هایی مانند اخبار گیمرمحور و تقویم عرضه بازی‌هاست. این مرورگر در دو نسخه اندروید و دسکتاپ عرضه شد که امکان به اشتراک‌گذاری ویژگی‌هایی مانند بوک‌مارک‌ها بین این دو نسخه وجود دارد. این نسخه از این مرورگر شامل ویژگی بلاک کردن تبلیغات و دیالوگ کوکی است.

هرچند این برنامه راه زیادی تا کامل شدن در پیش دارد اما با این حال توانسته است بیش از یک میلیون دانلود را، که خیلی بیشتر از حد انتظار بود، به خود اختصاص دهد.

PhotoRoom Studio

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Photoroom Studio
Photoroom Studio

PhotoRoom Studio/فوتوروم استودیو یک برنامه ویرایش عکس با یک هدف مشخص است. این برنامه بک‌گراند عکس‌های شما را شناسایی و حذف می‌کند تا بتوانید از بک‌گراند دیگری که مطابق میل شماست پشت عکس‌هایتان استفاده کنید. کار با برنامه خیلی ساده است، یک عکس از بین عکس‌های گوشی خود انتخاب می‌کنید و این برنامه شروع به کار می‌کند و سوژه بدون بک‌گراند عکس مد نظر را به شما تحویل می‌دهد. این برنامه عملکرد و دقت قابل قبولی دارد.

فوتوروم استودیو برای کاربرد‌های ابتدایی هزینه‌ای ندارد اما اگر دنبال استفاده حرفه‌ای‌تر هستید ملزم به خرید اشتراک نسخه پیشرفته آن هستید. این برنامه در لیست محبوب‌ترین برنامه‌های گوگل‌پلی در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

Poweramp Equalizer

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Poweramp Equalizer
Poweramp Equalizer

پاورامپ اکولایزر جزو معدود برنامه‌‌‌های دسته تنظیم‌صداست که نیازی به روت ندارد. این برنامه دارای لیستی از ویژگی‌های متعدد مانند تنظیم تعداد باند‌های اکولایزر، تغییر مدهای پیش‌فرض برنامه، کنترل باس‌ و کنترل صدای سه‌گانه، عملکرد پیش‌تقویت‌کننده و چندین مورد دیگر است.

حرف بیشتری در معرفی این برنامه باقی نمی‌ماند و در روند امتحان این برنامه، نتوانستیم مشکلی در آن پیدا‌ کنیم و اگر قرار باشد یک برنامه اکولایزر به شما پیشنهاد بدهیم، آن برنامه پاورامپ اکولایزر است.

Project Activate

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Project Activate
Project Activate

این اپلیکیشن، برنامه‌ای نیست که همه از آن استفاده کنند اما تکنولوژی‌ای که در آن به‌ کار رفته بسیار جالب است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا عبارت مد‌نظر خود را به گفتار (Text to Speech) تبدیل کنید و زمانی که دستگاه تغییر خاصی را روی صورت شما تشخیص دهد (مانند اخم کردن) آن عبارت را پخش می‌کند.

همچنین عملکردی وجود دارد که می‌تواند امکانات تلفن‌محور مانند تماس را با تشخیص حالت چهره در دستور کار قرار دهد؛ مانند تماس با پدر هنگام شناسایی لبخند در صورت. این برنامه بیشتر برای افراد دارای معلولیت کاربرد دارد و هرچند کامل نیست ولی بسیار جالب است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک گوگل از آن برای بهبود دسترسی استفاده خواهد کرد.

Google Stack

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Google Stack
Google Stack

این برنامه برخلاف بسیاری از برنامه‌های Google area 120 (کارگاه گوگل برای پروژه‌های آزمایشی) برنامه خوبی از آب درآمده است. برنامه‌ای چندکاربردی که اهداف مختلفی را در بر می‌گیرد. این برنامه می‌تواند اسناد مورد نظر شما را اسکن و به «PDF» تبدیل کند. همین‌طور به‌ صورت اتوماتیک آنها را نام‌گذاری می‌کند تا بعداً بتوانید راحت‌تر به آنها دست پیدا کنید و یکسری ویژگی‌های دیگر مانند توانایی جدا‌سازی خودکار جزئیات مهم در فایل‌های PDF، امکان وارد کردن فایل‌های PDF موجود و پشتیبان‌گیری خودکار از آنها در فضای ابری در این برنامه وجود دارد.

این برنامه به‌ طور شگفت‌انگیزی با برنامه‌هایی مثل Microsoft office lens در حال رقابت است.

Taskito

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Taskito
Taskito

تسکیتو برنامه‌ای عالی برای ورود به دنیای برنامه‌های «to-do list» (برنامه‌هایی که اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت و کار‌هایی را که قصد دارید در زمانی مشخص انجام دهید در آن یادداشت می‌کنید) است. تسکیتو بیشتر ویژگی‌های پایه این برنامه‌ها را داراست؛ جدول زمانی، یادآور، کار‌های تکراری، کدگذاری کار‌ها با رنگ و سایر‌ ابزار‌ها. تسکیتو علاوه بر این ویژگی‌ها که در اکثر برنامه‌های شبیه آن وجود دارد پا را فراتر گذاشته و ویژگی «Habit Tracker» (ابزاری برای پایش عادت‌های کاربران) را اضافه کرده‌ است.

Videoleap Editor by Lightricks

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Videoleap Editor By Lightricks
Videoleap Editor By Lightricks

برنامه‌ای نوپا در حوزه ویرایش فیلم که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و هرچند رقبای سرسختی دارد اما با توجه به اینکه نسبت به رقیبان خود بسیار جوان است، نشان داد پتانسیلی بالا و قابلیت رقابت با باقی برنامه‌های مشابه را دارد. این برنامه نیازمند خرید اشتراک است، اما خوبی‌اش این است که می‌توانید با یک بار پرداخت برای همیشه از آن استفاده کنید.

ویدئو ادیتور از ویژگی‌های خوبی برخوردار است و از ویرایش جدول زمانی با ویرایش غیرمخرب استفاده می‌کند. علاوه بر آن این اپلیکیشن از ویژگی پرده سبز نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه دارای قابلیت «undo» و «redo» بدون محدودیت است و از فیلتر‌ها و افکت‌های مختلفی بهره برده است.

Photo Watermark

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Photo Watermark
Photo Watermark

این برنامه همان‌طور که از نام آن پیداست به عکس‌های شما واترمارک مورد نظر را اضافه می‌کند. علاوه بر فونت‌ها و رنگ‌های مختلف قابل استفاده در خود برنامه، می‌توانید امضای مخصوص خود را به‌ صورت دستی بنویسید و آن را در قالب واترمارک به عکس اضافه کنید. همچنین می‌توانید از شکلک‌ها، مهر زمانی، موقعیت مکانی، افکت موزاییکی و گرافیتی (نقاشی‌های روی دیوار) استفاده کنید.

فوتو‌ واترمارک نیازی به هزینه ندارد اما تبلیغات زیاد آن ممکن است شما را آزرده کند. با این حال با پرداخت مبلغ ناچیز یک دلار در ماه می‌توانید از شر این تبلیغات خلاص شوید.

Finch: Self Care Widget Pet

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Finch: Self Care Widget Pet
Finch: Self Care Widget Pet

بیشتر از دو سال از شیوع کرونا می‌گذرد و هرکسی ممکن است در حال تجربه درجه‌های مختلفی از خستگی‌ ذهنی و انزوا باشد. خبر خوب اینکه فینچ اینجاست تا به ما در اهمیت دادن و پرداختن به سلامت ذهن‌مان کمک کند. فینچ (حیوان خانگی این برنامه) درون این برنامه زندگی می‌کند و شما را تشویق می‌کند تا هر روز به تمرین‌هایی برای مراقبت از خودتون بپردازید.

فینچ حال شما را جویا می‌شود و به شما یادآوری می‌کند تا تمرینات کششی روزانه را که نیاز هر انسانی است انجام دهید و مدام هدف‌هایی برای خود تعیین کنید؛ با انجام این کار‌ها انرژی درون برنامه دریافت می‌کنید که به فینچ کمک می‌کند تا او هم در مسیر خود موفق باشد. این برنامه برای آن دسته از افراد که کمتر به خود اهمیت می‌دهند بسیار کاربردی خواهد بود.

Paprika Recipe Manager

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2021: Paprika Recipe Manager
Paprika Recipe Manager

اگر مشتاق آشپزی هستید یا حتی یک آشپز حرفه‌ای هستید، نرم‌افزار جذاب و پرطرفدار Paprika Recipe Manager می‌تواند همراهی بسیار کاربردی برای شما باشد تا به کمک آن بتوانید تمام دستورالعمل‌های آشپزی، لیست مواد غذایی و برنامه‌های غذایی خود را به‌ راحتی ثبت و نگهداری کنید و با استفاده از امکان جست‌وجوی پیشرفته نرم‌افزار، هر زمان که به دستور پختی نیاز داشتید، بر اساس نام، ماده غذایی و غیره فوراً نتیجه مورد نظر خود را پیدا کنید.

تمام فوت‌وفن‌های آشپزی را که به‌ مرور زمان و بر حسب تجربه به دست آورده‌اید می‌توانید در این برنامه ثبت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. Paprika همراه شما در آشپزی خواهد بود. دستورالعمل‌های آشپزی را می‌توانید مستقیماً با این نرم‌افزار از اینترنت دانلود کرده و ذخیره کنید و هر وقت خواستید به‌ صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. یادداشت‌های شخصی خود را نیز می‌توانید برای هر دستور ذخیره کنید. همچنین اطلاعات تغذیه‌ای مفیدی نیز به‌ طور خودکار از سایت‌های مرتبط ارائه می‌شود.

 

برنامه کاربری موبایل چیست؟

برنامه کاربردی یا همان اپلیکیشن موبایل عبارتست از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‌های سیستم عامل گوشی همراه دارند و مستقیما درخواست‌های کاربران را انجام می‌دهند.

اپلیکیشن‌های موبایل را از کجا نصب کنیم؟

امن‌ترین، کاربردی‌ترین و جامع‌ترین توزیع‌کننده اپلیکیشن‌های اندرویدی فروشگاه رسمی گوگل است که با نام «گوگل پلی» روی تمام گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. مارکت‌های ایرانی جایگزین که در حال حاضر دارای اعتبار نسبی هستند؛ «کافه بازار» و «مایکت» هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.