بهترین راه برای یاد گرفتن تایپ ده انگشتی

تایپ ده انگشتی، یکی از مهارت‌هایی است که هر کاربر کامپیوتر باید آن را بلد باشد. ما در دنیای امروز نیاز به سرعت و دقت داریم؛ اما فواید یاد گرفتن تایپ ده انگشتی صرفاً برای به دست آوردن سرعت و دقت نیست بلکه مي‌تواند کمک کند که رزومه بهتری داشته باشید و یا در محیط شغلی فعلی خود، حرفه‌ای‌تر به نظر برسید.

همچنین از مزایای سلامتی آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. راحتی دست‌ها و گردن در روش تایپ ده انگشتی به گونه‌ای است که شما را از مچ‌درد و گردن درد در امان نگاه می‌دارد. زیرا در حین تایپ با دو انگشت، همیشه باید با گردن خمیده به کیبورد نگاه کنید؛ اما در روش تایپ ده انگشتی نگاه شما به مانیتور است و به راحتی می‌توانید غلط‌های املایی احتمالی را در حین تایپ کردن پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.

یاد گرفتن تایپ ده انگشتی

روش تایپ ده‌انگشتی چگونه است؟

در تایپ ده‌ انگشتی، شما از همه ده انگشت خود برای فشردن دکمه‌های کیبورد استفاده می‌کنید. به این معنا که هر انگشت مسئول فشردن یک یا چند کلید می‌شود. اما احتمالاً شما هم این سوال را بپرسید که انگشت‌ها از چطور می‌آموزند که باید کدام کلید را بفشارند؟

پاسخ این سوال، مسأله‌ای به عنوان حافظه عضلانی است. بگذارید این مطلب را با یک مثال روشن کنیم. مهارت دوچرخه‌سواری را به یاد بیاورید. روزهای اول کند و با احتیاط می‌راندید. وقتی می‌خواستید فشار پایتان را تنظیم کنید، پای دیگر جا می‌ماند. گاهی تمرکز کردن برای دیدن ادامه مسیر، ممکن بود سبب شود نتوانید فشار دست‌هایتان را کنترل کنید و تعادلتان را از دست می‌دادید. به مرور زمان عضلات دست، پا، گردن و دیگر اندام‌ها وظایف خودشان را درک کردند. دیگر نیازی نبود که تمرکز چندانی روی حرکاتتان داشته باشید. شما یکبار دوچرخه سواری را آموختید و هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

در تایپ ده انگشتی هم عضلات شما می‌آموزند که چه زمانی باید حرکت کنند و دیگر نیازی نیست که دست‌هایتان رابه طور کامل از روی کیبورد بردارید یا انگشتی را به خاطر انگشت دیگر به حرکت دربیاورید. به طور کلی، اصول تایپ ده‌انگشتی چندان پیچیده نیستند و این مهارت با کمی تمرین و تمرکز به دست خواهد آمد.

سریعترین راه یاد گرفتن تایپ ده انگشتی چیست؟

ما به شما سایت یوتایپ را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا در این سایت، پروسه آموزش تایپ ده انگشتی بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. اولین درس‌ها در یوتایپ رایگان است و شما به راحتی می‌توانید امکانات آن را بسنجید و تایپ با سرعت خوب و مناسب و استاندارد بیاموزید. 

در اولین قدم به شما توصیه می‌کنیم که سرعت تایپ خود را اندازه بگیرید و هرازگاهی آن را دوباره بیازمایید. می‌توانید این کار را به راحتی با بخش تست سرعت تایپ انجام بدهید که برای دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است.

یاد گرفتن تایپ ده انگشتی

هر درس در یوتایپ، تایپ کردن دو حرف را می‌آموزد و پس از اتمام تمامی حروف، تعدادی از نویسه‌ها و حرکت‌های ویژه را هم برای یادگیری قرارداده‌اند که بتوانید مانند یک حرفه‌ای تایپ کنید. 

یکی از مهم‌ترین عوامل در یادگیری تایپ ده‌انگشتی مشاهده پیشرفت در آموختن درس‌هاست که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید که در هر روز چه میزان تمرین کرده‌اید و تا چه اندازه غلط املایی داشته‌اید و یا با چه سرعت یا دقتی توانسته‌اید تایپ کنید. بررسی این گزارش در یوتایپ مي‌تواند به شما کمک کند که بدانید چطور باید برای آموختن تایپ ده‌انگشتی و یا تمرین‌های بیشتر برنامه‌ریزی کنید. 

یاد گرفتن تایپ ده انگشتی

برای تمرین تایپ ده انگشتی با یوتایپ شما به دانلود و نصب هیچ نرم افزاری نیاز ندارید و یادگیری تایپ به صورت تحت وب و روی مرورگر شما انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم که آموزش تایپ ده‌انگشتی را به تعویق نیندازید. تایپ ده‌ انگشتی می‌تواند برای شما شغل ایجاد کند و یا شما را در شغل فعلیتان یک قدم بزرگ به جلو براند.

 

 

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.