تبیان اپلیکیشن همسرگزینی «همدم‌یاب» را معرفی کرد

سامانه‌ی همسان‌گزینی تبیان، تنها نهاد دارای مجوز در همسریابی، پس از پنج سال تجربه، اپلیکیشن «همدم‌یاب» را معرفی کرد.

سامانه‌ی همسان‌گزینی تبیان از خرداد ۱۳۹۴ با همکاری وزارت ورزش و جوانان و دریافت مجوز کار از پلیس فتا آغاز به کار کرد. این سامانه در حوزه‌ی همسریابی برای جوانان و مجردان، تنها مرکز معتبر و تأییدشده‌ی نهادهای حاکمیتی و حکومتی محسوب می‌شد. حال تبیان در مراسم معرفی سبد محصولاتش با تمرکز روی خانواده، اپلیکیشن «همدم‌یاب» را نیز معرفی کرد.

به‌گزارش فاواپرس، سامانه‌ی تحت‌وب همسان‌گزینی تبیان هم‌اکنون ۷۸ هزار عضو دارد و با رونمایی اپلیکیشن همدم‌یاب در سال جاری، این کاربران به اپلیکیشن منتقل می‌شوند. خدمات و امکانات ارائه‌شده در این اپلیکیشن مشابه خدمات سامانه است، با این تفاوت که اکنون کاربران از تمام کشور امکان ثبت‌نام دارند. همچنین، قرار است از هوش مصنوعی برای معرفی گزینه‌ی مناسب ازدواج به متقاضی استفاده شود.

مسئول شبکه‌ی واسطین و آموزش سامانه‌ی همسان‌گزینی درباره‌ی روال کار همسریابی می‌گوید: «ابتدا افراد با ارائه‌ی اطلاعاتشان به‌صورت مجازی راستی‌آزمایی می‌شوند و آزمون روان‌شناسی نیز از آن‌ها گرفته می‌شود. سپس، می‌توانند با کمک معرف‌ها و همراهی گروه مشاوران همسان‌گزینی تبیان، گزینه‌های مناسب خود را در سامانه جست‌وجو کنند.»

نیک‌پور می‌گوید درخواست معرفی فرد به گزینه‌ی مدنظرش ازطریق معرف‌ها است تا از اطلاعات کاربران سوءاستفاده نشود. وی تأکید می‌کند سامانه‌ی همسان‌گزینی، تنها ازدواج دائم و تک‌همسری را دنبال می‌کند.

به‌گفته‌ی نیک‌پور، ثبت‌نام در سامانه هزینه‌ای در‌بر ندارد؛ بااین‌حال، کاربران برای خدماتی مانند مشاوره یا سفارش جست‌وجوهای خاص و آزمون‌های روان‌شناسی هزینه می‌پردازند. مسئول شبکه‌ی واسطین سامانه‌ی همسان‌گزینی می‌گوید در طول فعالیت این سامانه ۳،۵۰۰ ازدواج با ۲۵ هزار معرفی انجام شده است. همچنین، بررسی‌های مجموعه نشان می‌دهد که از این تعداد، ازدواجی به طلاق نینجامیده است. وی دلیل این موضوع را اهمیت زیاد تبیان به مسائل علمی حوزه عنوان می‌کند.

نیک‌پور توضیح می‌دهد برخلاف ایرادهای اولیه، ما اطلاعات زیادی از کاربران دریافت می‌کنیم که همین موضوع به معرفی‌های بهتر منجر می‌شود. همچنین، بهره‌گیری از مشاوره باعث می‌شود تا احتمال خطا کم شود. او اشاره می‌کند که ممکن است دو نفر با‌هم برای ازدواج به‌توافق برسند؛ اما مشاوران ما این ازدواج را رد کنند و صلاح ندانند؛ چراکه سرانجام آن را مثبت نمی‌دانند. وی می‌گوید: «تناسب‌ها در زمان معرفی سنجیده می‌شود و خانواده‌ها حتما از ابتدا از معرفی‌ها آگاه می‌شوند و چهار سال هم از زوج پشتیبانی می‌کنیم تا در‌صورت بروز مشکل، آن‌ها را کمک کنیم.»

نیک‌پور با اشاره به تفاوت سامانه‌ی همسریابی ایرانی با نمونه‌های خارجی می‌گوید: «ما عواملی را در نظر می‌گیریم که ممکن است در کشورهای دیگر اهمیت نداشته نباشد. برای مثال، وی اشاره می‌کند تفاوت سنی یا مسائل مذهبی در ایران اهمیت دارد که این موضوع در نمونه‌های خارجی در نظر گرفته نمی‌شوند.»

به‌گفته‌ی او، در تبیان مخاطب‌هایی از هر طیف وجود دارند که همگی‌شان در مراحل مختلف آموزش می‌بینند؛ به‌طوری‌که ممکن است با دریافت این آموزش‌های زوج‌یابی و آشنایی با ازدواج، در خارج از سامانه‌ی همسان‌گزینی ازدواج کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.