آکادمی زرین با شعار سکوی یادگیری نوآورانه کار خود را آغاز کرد

آکادمی زرین به عنوان بازوی آموزش نیروی انسانی زرین‌پال فعالیت خود را آغاز کرد. این آکادمی قرار است مشکلات سازمان‌ها را بررسی کند و بر اساس آنها راهکار و برنامه‌های آموزشی پیشنهاد بدهد.

به گزارش فاواپرس، علی امیری، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال، در آغاز نشستی که به منظور رونمایی از آکادمی زرین برگزار شد گفت: بخشی از شکل‌گیری این آکادمی ناشی از مسئولیت اجتماعی زرین‌پال بود و بخشی دیگر چالش نیروی انسانی؛ زرین‌پال بیشتر از یک میلیون کاربر در سراسر ایران دارد که همه آنها استعداد تبدیل شدن به نیروی انسانی را دارند. بخشی از نیروهای وفادار زرین‌پال که سال‌هاست در کنار ما هستند، در ابتدا از پذیرنده‌های زرین‌پال بوده‌اند. ما به مرور یاد گرفته‌ایم چطور کنار هم رشد کنیم و ایده این آکادمی هم بر همین اساس جلو رفت.

مصطفی امیری، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال، نیز در این باره گفت: کار اجرایی آکادمی زرین، حدود سه ماه قبل آغاز شد و به سرعت جلو رفت. به نظر می‌آمد در کنار اینکه افراد به مهارت‌های تخصصی نیازمند هستند، نیاز به یکسری مهارت‌های نرم‌ هم داریم تا یاد بگیریم با یکدیگر حرف بزنیم. آکادمی بر این مبنا متولد شد که هر دوی این مهارت‌ها را به افراد یاد بدهد. امیدوارم بتوانیم فعالیت جدیدی را شروع کنیم که بتواند ارزش جدیدی خلق کند.

نازنین رحیمی، مدیر آکادمی زرین، در ادامه این نشست گفت: ما در این آکادمی قرار است پیام ساخت منابع انسانی را برسانیم و سعی کنیم موضوعاتی را یاد داده و با هم بزرگ شویم؛ در همین رابطه قرار است این آکادمی حتی به خود مدیران زرین‌پال خدمات عرضه کند.

دو کمپ آموزشی به زودی برگزار می‌شوند

مصطفی امیری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در زرین‌پال بر اساس نیاز خودشان و آنچه احساس می‌کردند در سازمان برایش خریدار وجود دارد، آکادمی را ایجاد کرده‌اند گفت: ما می‌دانیم که اگر یکسری مهارت‌ها در نیروهای ما تقویت شود، در نهایت برای ما سوددهی خواهد داشت. واقعیت این است که ما همه بنگاه اقتصادی هستیم؛ همیشه در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم حساب‌ و کتاب‌هایمان درست از آب دربیاید و در راستای همین مساله دیدیم که پذیرنده‌های ما احتیاج به دایره‌ای از آموزش‌ها دارند.

به گفته رحیمی، مدیر آکادمی زرین، دو کمپ روابط عمومی و مدیریت بازاریابی محتوا به زودی توسط این آکادمی برگزار خواهد شد که مدرسان این دو کمپ به ترتیب حمیدرضا نیکدل و پارسا کاکویی خواهند بود.

مدیر آکادمی زرین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقبای آکادمی زرین چه کسانی هستند و وجه تمایز این‌ آکادمی نسبت به سایرین چیست گفت: هیچ آکادمی‌ای رقیب ما نیست. دیدگاه تیم ما این است که باید کنار یکدیگر هم‌افزایی ایجاد کنیم.

او ادامه داد: یکی از دلایل اینکه دو رویداد اول ما- که با آن آکادمی را معرفی می‌کنیم- کمپ‌های PM و PO نیست این است که نشان بدهیم قصد برداشتن سهم یکدیگر را نداریم و به دنبال هم‌افزایی هستیم. همین حالا هم با چند آکادمی در حال مذاکره‌ایم تا کنار یکدیگر کمپ‌های طولانی‌مدت طراحی کنیم.

مدیر آکادمی زرین درباره وجه تمایز این مجموعه توضیح داد: یکی از وجه‌ تمایزهای ما موضوع دیزاینرهاست که روی چالش‌های سمت شغلی، مهارت‌های لازم آن شغل و مشکلات تمرکز می‌کنند و بر اساس یافته‌ها سرفصل تعریف می‌شود و بعد کل کمپ دیزاین می‌شود؛ در واقع مدرسان ما در این پروسه دخیل نیستند.

به گفته رحیمی، آکادمی زرین در حال تعامل با چند پلتفرم کاریابی است که پس از گذراندن این دوره‌ها، شرکت در این آموزش‌ها به رزومه آنها اضافه و تایید شود.

مصطفی امیری نیز در ادامه گفت: شروع آکادمی با دوره‌های فین‌تکی است اما امیدواریم رفته‌رفته مسیر را بسازیم و سعی ما بر این بوده است که در این آکادمی زرین‌پال پررنگ نباشد و موجودیت مستقل داشته باشد.

رحیمی در آخر در خصوص الگوی کسب‌وکاری آکادمی زرین گفت: ما دو مدل الگوی کسب‌وکاری داریم. در حالت اول سازمان‌ها را بررسی می‌کنیم و بر اساس مشکل‌های آن سازمان، راه‌حل و ایونت پیشنهاد می‌دهیم که آن اختصاصی خودشان است اما آن دسته از کمپ‌ها و ایونت‌هایی که در سایت و سوشال‌مدیا درباره‌شان اطلاع‌رسانی می‌شود، عمومی است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.