وزیر ارتباطات:

مخابرات تکالیفش را برای توسعه پهنای باند خانگی انجام نداده است

وزیر ارتباطات با انتقاد از مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات تکالیفش را برای توسعه پهنای باند خانگی در شبکه ملی اطلاعات انجام نداده است.

به گزارش « فاواپرس»، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تلکام با انتقاد از مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران گفت: مشکلات این شرکت ارتباطی به نیروهای زحمتکش مخابرات ندارد و همه ما می‌دانیم اینها تصمیم یک نفر است.

وی با اشاره به عدم حضور شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام و انتقاداتی که سندیکای صنعت مخابرات از این مجموعه داشته است، گفت: انتقادات از مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات بسیار بجاست و همه ما می‌دانیم اینها تصمیم یک نفر است و همواره بوده و تداوم دارد.

وزیر ارتباطات ادعا کرد: مخابرات به تلکام نیامد و مطالبه اش این بود که تعرفه‌های مخابراتی را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه من در این باره به زودی با مردم صحبت می‌کنم، تاکید کرد: چگونه می‌شود شرکتی که ۲۸۰ میلیارد تومان سود داشته به ضرر ۹۰۰ میلیارد تومانی برسد!؟ اگر هزینه‌هایی بوده و گرفته نشده باید در این زمینه مرجع قانونی ورود کند و اگر ارزش سهام پایین آمده من موضوع را به صورت شفاهی و مکتوب به سازمان بازرسی منعکس کرده ام تا مشخص شود به چه دلیل بوده است.

وی گفت: باید معلوم شود بعد از افت شاخص سهام مخابرات، سهام خرد سهامداران را کدام مجموعه در بازار بورس جمع آوری کرده است. باید مشخص شود چه اتفاقاتی افتاده است.

وزیر ارتباطات گفت: ما بدهی مخابرات به کارکنان را که از سال ۸۸ و پس از خصوصی سازی پرداخت نشده از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد.

جهرمی ادامه داد: اگر می‌خواهند بدهی پرسنل را بدهند املاک مازاد خود را بفروشند.

جهرمی گفت: مخابرات اگر می‌خواهد توسعه بدهد ما از آن حمایت می‌کنیم و دولت نیز سهم خود را در توسعه می‌آورد. ما تعرفه را برای توسعه افزایش می‌دهیم اما به دلیل خدمات سی سال پیش مخابرات تعرفه را افزایش نخواهیم داد.

وزیر ارتباطات مدعی شد: مخابرات تکالیفش را برای توسعه پهنای باند خانگی در شبکه ملی اطلاعات انجام نداده است. این شرکت جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است.

جهرمی با بیان اینکه همانطور که در مساله ارتباطات بین شهری جلوی انحصار مخابرات را گرفتیم، در موضوع ارتباطات درون شهری نیز این انحصار را می‌شکنیم. اگر زور مخابرات زیاد است زور ما هم کم نیست و از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: با بیانیه دادن مساله حل نمی‌شود، ما سه سال است که در حال توصیه به مخابرات هستیم اما وضعیت ارتباطات ثابت ما نسبت به دنیا مناسب نیست و این به دلیل انحصار مخابرات است. ما سه سال است که نرم نرم تلاش کردیم تا انحصار را بشکنیم و الان با سرعت بیشتری پیش خواهیم رفت.

وی گفت: همه پرسنل مخابرات جزو خانواده ما هستند و تنها یک فرد از خانواده ما نیز تصمیماتی می‌گیرد که به ضرر کشور و مردم است و اگر ضرورت داشته باشد من از وی نام می برم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بار سنگینی که بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال کرونا بر دوش کشید، گفت: بسیاری از این تلاش‌ها دیده نشد.

وی از راه اندازی اولین مرکز هوشمند تجزیه مبادلات پستی کشور فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: تا اردیبهشت ماه مراکز اصلی شرکت پست هوشمند می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.