هشدار به دارندگان آیفون درخصوص به‌روزرسانی iOS 15

دارندگان آیفون که به‌روزرسانی گوشی خود را متوقف کرده‌اند، ممکن است بخواهند به‌زودی سراغش را بگیرند، چرا که هشدارهایی در این خصوص صادر شده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از روزنامه سان، آخرین نسخه iOS مورد استفاده آیفون و آی‌پد، دو پچ امنیتی مهم را برطرف می‌کند.

iOS ۱۵ در ماه سپتامبر عرضه شد، اما یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جذب در چند وقت اخیر را دارد. تاکنون، حدود ۷۲ درصد از تمام آیفون‌های عرضه شده در چهار سال گذشته آن را نصب کرده‌اند، در حالی که در آی‌پد این عدد حتی کمتر است و ۵۷ درصد را نشان می‌دهد. این بدان معناست که میلیون‌ها دستگاه هنوز به طور بالقوه در خطر هستند.

اولین مشکل یک برنامه مخرب است که ممکن است بتواند اطلاعات اپل آی‌دی شما و همچنین جستجوهای اخیر درون برنامه را به‌دست آورد.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که آیا هیچ هکری موفق به استفاده از این نقص شده است یا خیر، اما خوب است که بشنویم که بالاخره مشکل برطرف شده است.

در همین حال، آخرین به‌روزرسانی iOS نیز یک نقص نگران‌کننده دیگر را برطرف می‌کند. این مورد نه تنها روی آیفون و آی‌پد تاثیر می‌گذارد، بلکه اپل واچ را نیز از آن در امان نخواهد بود.

اشکال پیدا شده به یک برنامه شخص ثالث اجازه می‌دهد اولویت‌های حریم خصوصی را پشت سر بگذارد. بنابراین، کاربران اپل واچ باید واچ OS ۸ را برای جلوگیری از آن نصب کنند.

اپل آخرین اصلاحات را در یک سند پشتیبانی به اشتراک گذاشته شده در وب‌سایت رسمی خود فاش کرد. این فهرست به‌صورت نامتناوب به‌روزرسانی می‌شود؛ یعنی زمانی که شرکت تحقیقات کاملی در مورد مشکلاتی که از آنها مطلع شده است، انجام داد، فهرست را به‌روز می‌کند.

اما با بیش از یک چهارم آیفون‌های چهار سال گذشته بدون نصب iOS ۱۵ بوده و بسیاری از آنها همچنان در خطر هستند.

می‌توانید این کار را با باز کردن تنظیمات، روی General و سپس Software Update انجام دهید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.