کاهش سهمیه بنزین خودروها تایید شد

همزمان با واریز سهمیه بنزین بهمن ماه، برخی از رانندگان وانت‌بار و نیسان‌ها می‌گویند این ماه هم سهمیه بنزین آنها کم شده است.

همزمان با واریز سهمیه بنزین بهمن ماه، برخی از رانندگان وانت‌بار و نیسان‌ها می‌گویند این ماه هم سهمیه بنزین آنها کم شده است. رییس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای شهری هم کاهش سهمیه بنزین این خودروها را تایید می‌کند و می‌گوید این روند ادامه‌دار است!

به گزارش فاواپرس، داود محمدی، رییس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای شهری، وانت‌بار و پیک موتوری، با تایید خبر کاهش سهمیه بنزین خودروها به تجارت‌نیوز می‌گوید: روند کم شدن سهمیه بنزین خودروها قطعا ادامه‌دار است و این مساله باعث شده ۳۰ تا ۴۰ درصد فعالان این صنف، دست از کار کردن بکشند و شغل دیگری انتخاب کنند.

اما این اولین باری نیست که سهمیه بنزین وانت‌ها کم شده است. پیش از این یک‎بار در اسفند ۹۹ و یک‌بار دیگر در آبان ماه امسال، سهمیه بنزین این خودروها کم شد و چند روز بعد از آن شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رسما اعلام کرد که سهمیه بنزین وانت‌ها کم شده است.

اکنون هم برای سومین بار در یک سال گذشته سهمیه بنزین وانت‌ها کاهش یافته و محمدی می‌گوید احتمالا روند کاهش سهمیه سوخت خودرها ادامه‌دار است. چون تاکید دولت این است که این خودروها باید دوگانه‌سوز شوند.

خودروها دوگانه‌سوز شوند!

محمدی می‌گوید: برای حل مشکل سهمیه این خودروها جلساتی داشته‌ایم. اما آقایان خیلی راحت در این جلسات پیشنهاد می‌دهند که ۱۰ لیتر از سهمیه بنزین وانت‌بارها کم کنیم. در مقابل آنها خودروی خود را دوگانه‌سوز کنند. در ادامه هم گلایه می‌کنند که چرا یک میلیون و ۵۰۰ هزار راننده خودروهایشان را گازسوز نمی‌کنند. بهتر است آقایان به علت گازسوز نکردن خودروها بپردازند. گازسوز کردن وانت‌ها مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد می‌کند.

او می‌افزاید: روند کاهش سهمیه بنزین این خودروها، قطعا ادامه‌دار است. ابتدا قرار بود به همه وانت‌بارها یارانه سوخت بدهند اما فرآیند توزیع آن بسیار ضعیف بود و به برخی یارانه نمی‌دادند. ساختار ترافیکی ما باعث می‌شود بنزین زیادی مصرف شود و وانت هم به گونه‌ای ساخته شده که بنزین زیادی مصرف می‌کند. سال‌هاست که ما در اتحادیه به این روند اعتراض داریم و به اعتراض ما توجهی نشده است.

۴۰ درصد رانندگان این شغل را رها کرده‌اند

داود محمدی می‌گوید: رانندگان این صنف، گاهی اوقات سه روز یک بار هم بار جابه‌جا نمی‌کنند و وضعیت اقتصادی‌شان به شدت افت کرده است. حالا کاهش ۱۰ لیتری سهمیه بنزین وانت‌ها و نیسان‌ها در این شرایط ضربه زیادی به آنان می‌زند.

محمدی اظهار تاسف می‌کند: هر ۳۰ هزار عضو اتحادیه هر روز دغدغه‌ها و چالش‌های بیشتری دارند و اکنون به جرات می‌توان گفت که ۳۰ تا ۴۰ درصد از رانندگان ما از این صنف رفته‌اند و این روند هم ادامه‌دار است.

او در پایان به برخی تبعات کاهش سهمیه این رانندگان اشاره می‌کند: کاهش سهمیه بنزین وانت‌ها باعث می‌شود که رانندگان وانت‌ هم کرایه خود را بالاتر ببرند و این مشکل با نظارت ما هم کنترل نمی‌شود. وقتی راننده مجبور به سوخت‌گیری با بنزین آزاد است، مجبور است کرایه خود را هم افزایش دهد.

کاهش سهمیه بنزین وانت‌بارها و نیسان‌ها در سال جاری، دوبار اتفاق افتاده و هر دو بار هم سهمیه بنزین وانت‌ها و سهمیه بنزین نیسان‌ها، بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهان کاسته شده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.