کدام سرور hp برای چه سازمان‌هایی متناسب است؟

در تمامی شبکه‌های سازمانی سرورها، نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام سریع‌تر و بهتر کارها دارند. به بیان دقیق‌تر، هرچه سرورها توان پردازشی بیشتری داشته باشند و سریع‌تر باشند، در مدت زمان کوتاه‌تری قادر به رسیدگی به بارهای کاری هستند.

در تمامی شبکه‌های سازمانی سرورها، نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام سریع‌تر و بهتر کارها دارند. به بیان دقیق‌تر، هرچه سرورها توان پردازشی بیشتری داشته باشند و سریع‌تر باشند، در مدت زمان کوتاه‌تری قادر به رسیدگی به بارهای کاری هستند. یکی از شرکت‌های بزرگی که سرورهای قدرتمندی برای سلایق مختلف تولید می‌کند شرکت HP است. این شرکت توانسته است با طراحی و عرضه سرورهای با کیفیت، جایگاه اول در بازار را حفظ کند.

اگر به تغییر و تحولات یک سال گذشته بازار سرورها نگاهی داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که رشد فناوری باعث شده تا بازار این تجهیزات کاملا پویا باشد و آن‌چه مسلم است، دیگر شاهد آن بازار قدیمی نیستیم، زیرا قابلیت‌ها و مولفه‌های مختلفی به سرورها اضافه شده که هر یک برای کاربردهای مختلف همچون مدیریت، دستیابی به سرعت بهتر و متوازن‌سازی بارهای کاری پدید آمده‌اند.

کدام سرور Hp برای چه سازمان‌هایی متناسب است؟

در سال‌های دور، یک شبکه سازمانی که متشکل از سرورها، سوئیچ‌ها و کانال‌های ارتباطی بود محدود به شرکت‌ها و سازمان‌هایی می‌شد که فعالیت آن‌ها مرتبط با کامپیوترها و دنیای فناوری اطلاعات بود. با این‌حال، امروزه شاهد به‌کارگیری سرورها و شبکه‌هایی با ابعاد مختلف در  هر کسب و کاری هستیم. این واحد تولید می‌تواند یک شرکت تجاری کوچک یا یک سازمان بزرگ باشد.

خرید سرور HP، یک تصمیم مهم راهبردی

وجود یک شبکه قدرتمند و دقیق در سازمان می‌تواند از جنبه‌های راهبردی مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. شما می‌توانید از طریق یک سرور متمرکز بهره‌وری کارمندان را بهبود بخشید، امنیت را تضمین کنید و یک دید مدیریتی کامل همراه با کنترل تمام و کمال جریان کاری برای خود فراهم کنید و از همه مهم‌تر هزینه‌های جانبی را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. به همین دلیل باید به دنبال خرید سروری باشید که بهترین عملکرد را ارایه می‌کند و خرید آن مقرون به صرفه است.

به بیان دقیق‌تر، می‌توان گفت که خرید سرور اچ‌پی که فراتر از نیازهای کاری فعلی باشد، عملکرد و بهره‌وری را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

خرید سرور Hp

سرور اچ‌پی چه مزایای بالقوه‌ای برای سازمان‌ها به همراه دارد؟

هنگامی که صحبت از خرید سرور HP به میان می‌آید، ممکن است با خود فکر کنید که هزینه برای خرید سرور چه سودی برای سازمان دارد یا به بیان دقیق‌تر بازگشت سرمایه به چه شکلی خواهد بود؟ خرید سرور HP به دلایل مختلفی برای یک سازمان سودآور است، به دلیل این‌که اجازه می‌دهد انجام برخی از فعالیت‌ها را به شکل بهتر، هوشمندانه‌تر و سریع‌تری انجام دهید. در ادامه هر یک از این فعالیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

HPE سرورهای خود را متنوع و بر مبنای کارهای متنوع و حوزه های مختلف می سازد. سرور های نسل ۱۰ HPE بر اساس ۴ فاکتور مهم طراحی شده اند؛ Security، Mobility، Cloud و Big Data. از انواع سرورهای HP میتوان Apollo Systems، BladeSystem، Synergy، Superdome، SimpliVity و انواع سرورهای پرولینت نام برد.

سیستم‌های حسابداری

اولین مزیت خرید سرور اچ در ارتباط با امور مالی و حسابداری است، زیرا کارمندان شاغل در بخش حسابداری برای انجام کارها به سیستم‌های پردازشی قدرتمند نیاز دارند که محاسبات را به سرعت انجام دهد و اطلاعات را به شکل سریع در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره‌سازی کند. یک سیستم حسابداری متمرکز که یکپارچه‌سازی درآمد، فروش محصول، دستمزد کارکنان و انبار‌داری را کنترل کند مانع از آن می‌شود تا سازمان به دلایل مختلف متحمل ضرر شود.

برای این منظور و کنترل تمامی این واحدها در مجموعه خود به یک نرم‌افزار حسابداری تحت شبکه که روی یک سرور میزبانی شده است نیاز دارید تا اطلاعات را از هر واحد دریافت کند و محاسبات را انجام دهد. شما با خرید سرور HP می‌توانید امکانات کاملی در این زمینه کسب کنید.

مزیت خرید سرور اچ پی

نرم‌افزارهای امنیتی

در بیشتر سازمان‌های فناورمحور امنیت اطلاعات باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد. امروزه حملات سایبری، ویروس‌ها، باج‌افزارها و سایر تهدید‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند و دیگر نمی‌توان به راحتی آن‌ها را مهار کرد. خرید سرور HP با بسته امنیتی قدرتمند که ورود و خروج اطلاعات به شبکه را کنترل می‌کند و قادر به تحلیل سیستم‌ها و منابع اطلاعاتی است، می‌تواند از بروز مشکلات ناخوشایند پیشگیری کند.

نکته‌ای که باید در این بخش به آن دقت کنید این است که بسته‌های امنیتی همراه با دیوارهای آتش عرضه می‌شوند تا فعالیت‌های تحت شبکه و تلاش‌هایی که برای دستیابی به شبکه سازمانی انجام می‌شود را کنترل کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که هنگام خرید سرور باید به آن دقت کنید وجود این بسته‌های امنیتی است.

خرید سرور Hp

خودکارسازی و شبکه داخلی

یکی از موضوعات مهمی که پیرامون شبکه‌های سازمانی وجود دارد گسترش فعالیت‌های تجاری و بزرگ‌تر شدن شبکه‌های ارتباطی است. با این‌حال، گسترش‌پذیری در سایه خودکارسازی محقق می‌شود. به بیان دقیق‌تر، شما نمی‌توانید از رویکردهای سنتی مبتنی بر کارتاپل و کاغذبازی‌های روزمره استفاده کنید و انتظار داشته باشید که گسترش‌پذیری فعالیت‌های تجاری به بهترین شکل انجام خواهد شد.

برای انجام سریع‌تر و روان‌تر کارها باید به فکر خودکارسازی کارها باشید. اتوماسیون می‌تواند سرعت کار را به ویژه در شرکت‌هایی که کارهای پیچیده‌ای دارند به شدت بالا ببرد. با این حال، کلید دستیابی به چنین قابلیتی خرید یک سرور قدرتمند مثل سرور hp g10 است.

خرید سرور HP، با مزایا و قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌تواند این مشکل را برطرف کند. به‌طوری که شبکه داخلی قدرتمند سازمان کارهای اداری را با سرعت هرچه تمام‌تر پیش می‌برد و علاوه بر این، قابلیت‌های مدیریتی در اختیارتان قرار می‌دهد تا در هر لحظه به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و یک گزارش کار شفاف را مشاهده کنید.

سرور وب سایت

خیلی از هاست‌ها (Hosts) و ارائه‌دهندگان خدمات وب که به دنبال کسب درآمد از میزبانی وب‌سایت‌ها به شکل ماهیانه و سالیانه هستند از سرورهای HP استفاده می‌کنند. در صورتی که یک سایت پر ترافیک دارید که می‌خواهید به سرعت به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد یا به دنبال میزبانی سایت‌های مختلف هستید باید به فکر خرید سروری مثل dl380 g10 plus  باشید که کیفیت را تضمین کند.

پشتیبان‌گیری از اطلاعات

ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمامی اطلاعات‌مان به شکل دیجیتالی ذخیره‌سازی می‌شوند و به همین دلیل نیازمند مکانیزم‌هایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات و پشتیبان‌گیری از اطلاعات هستیم. سازمان‌های بزرگ که در نظر دارند اطلاعات حساس و مهم خود را به شکل اصولی نگهداری کنند باید از سرور‌هایی به نام سرور قرینه Mirror استفاده کنند که پشتیبان کاملی از اطلاعات در یک سرور جدا و دور از شبکه اصلی نگه‌داری می‌کند. خرید سرور HP می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، به‌طوری که قادر هستید بنابر نیاز گزینه موردنظر خود را تهیه کنید.

انواع و گزینه‌های خرید سرور HP

تا این بخش از مقاله با مزایایی که از خرید سرور HP به‌دست می آورید آشنا شدید، اکنون اجازه دهید تا ببینم برای خرید سرور HP به چه گزینه‌هایی دسترسی دارید و چه انتخاب‌هایی می‌توانید داشته باشید. برای خرید سرور HP باید به نسل سرور و نوع سروری که قصد خرید آن‌را دارید دقت کنید. سرورهای اچ پی به دلیل تنوع در کارایی و قابلیت به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها به موارد زیر باید اشاره کرد:

سری تیغه‌ای (Blade)

سری ایستاده (Tower server)

مینی سرورها (Mini server)

سری  رکمونت (Rackmount)

گروه‌بندی سرور HP

برای خرید سرور اچ پی باید مطابق با نیاز و مصرف‌تان اقدام کنید تا بیهوده هزینه نکنید یا محصولی ضعیف را خریداری نکنید.

سرور‌های ایستاده سرور ML

سرورهای ایستاده (ML) بهترین گزینه برای کاربرهای کوچک و متوسط هستند. بنابراین اگر کسب‌وکار بزرگی ندارید یا شرکتی را تازه تاسیس کرده‌اید سرورهای ایستاده انتخاب خوبی هستند. این سرورها شبیه به کیس کامپیوتر هستند و آن چیزی که برای انجام فعالیت‌های روزانه به آن‌ها نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهند. این سرور‌ها به صورت کیس‌های جدا استفاده می‌شوند و برای به‌کارگیری آن‌ها نیازی به رک‌های شبکه ندارید.

اگر کارمندان شرکت بیش از ده نفر هستند و از تجهیزات مختلف استفاده می‌کنند به یک میل‌‌سرور نیاز دارید که میزبان پایگاه داده یا برنامه‌های پیشرفته مبتنی بر سرور مثل ERP یا CRM باشد. این نرم‌افزارها برای مدیریت ساخت‌یافته اطلاعات استفاده می‌شوند. در این حالت سرورهای HPE ProLiant ML گزینه مناسبی هستند. سرورهایHPE ProLiant ML  تجهیزات مستقلی هستند که تمام مولفه‌های موردنیاز برای پاسخگویی به درخواست‌های کلاینت‌ها را دارند.

از مزایای این سرورهای ایستاده باید به کم حجم بودن آن‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود این سرورها را در مکان‌های مختلفی قرار دهید. به عبارت دقیق‌تر، برای نصب سرور، نیازی به یک اتاق مخصوص برای داده‌ها ندارید. علاوه بر این، سرورهای فوق ایده‌آل برای سازمان‌هایی هستند که نیازمند یک سرور نه چندان قدرتمند برای کارهای تجاری هستند.

سرورهای HPE ProLiant ML سودآوری تجاری را تضمین می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توان بهره‌وری کارکنان IT را بهبود بخشید و سرعت ارائه خدمات را افزایش داد. شما با خرید سرور HP ایستاده می‌توانید با تجهیزات حداقلی از امکانات کامل یک سرور قدرتمند بهره ببرید.

سرورهای رکمونت (DL)

نوع دیگر سرور HP، سرور‌های رکمونت هستند که برای استقرار در رک‌ها طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند. برای استفاده از سرورهای Rackmount به رک‌های شبکه نیاز دارید و می‌توانید در یک رک از چند سرور اچ‌پی به‌شکل همزمان استفاده کنید. خرید سرور HP رکمونت انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سرور ایستاده دارد. این نوع سرورها تطبیق‌پذیری بالایی با استانداردهای امنیتی دارند و می‌توان آن‌ها را در گروه بهترین سرورهای بازار توصیف کرد. از گزینه‌های قدرتمند در این زمینه باید به سرور dl380 g10 plus اشاره کرد.

سرورهای تیغه‌ای

سرورهای تیغه‌ای یکی دیگر از سرورهای قدرتمند و پر توان شرکت اچ‌پی هستند. این سرورها نیز برای مصارف حرفه‌ای و پیاده‌سازی شبکه‌های قدرتمند طراحی شدند. شبکه‌هایی که قرار است با بهترین عملکرد کار کنند. سرور تیغه‌ای اچ‌پی این امکان را می‌دهد تا از ویژگی اصلی این سرور‌ها یعنی کم حجم بودن به بهترین شکل استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید سرور تیغه‌ای HP به راحتی به مدیریت ترافیک سنگین شبکه بپردازید.

کدام سرور HP برای کسب‌و‌کار شما مناسب‌تر است؟

به‌طور معمول، اگر قصد خرید سرورهای اچ‌پی را دارید باید به گزینه‌های مختلفی دقت کنید. از مهم‌ترین گزینه‌ها در این زمینه باید به موارد زیر اشاره کرد:

نوع کاربری سرور.

تعداد کاربرانی که قرار است به‌شکل همزمان یا غیرهمزمان از سرور استفاده کنند.

توان پردازشی موردنیاز.

سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها.

نسل‌های مختلف سرورهای HP

همان‌گونه که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سرورهای اچ‌پی باید به آن دقت کنید نسلی است که قصد خرید آن‌را دارید. در حال حاضر، بهترین انتخاب دو نسل آخر یعنی Gen 10 و Gen 9 هستند. در نسل 9 سرورهای اچ‌پی پردازنده‌ها و توان پردازش نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. به طوری‌که نسل نهم با مصرف انرژی یکسان نسبت به نسل قبلی خود سه برابر قدرت پردازشی بیشتر ارایه می‌کند که می‌تواند دلیل خوبی برای خرید این نسل باشد.

علاوه بر این، افزایش سه برابری ظرفیت ذخیره‌سازی نسبت به نسل 8، استفاده از رم‌های DDR4 و ارتقاپذیری فوق‌العاده سریع‌تر از نسل قبلی از ویژگی‌های شاخص این نسل از سرور‌های HP هستند. در این سرورها با پیشرفت‌هایی که در طراحی پردازنده‌های اینتل به عمل آمده، نزدیک 30 درصد تعداد هسته‌های پردازشی و بیش از 70 درصد افزایش قدرت پردازش را شاهد هستیم. این سرورها دو سوم پهنای باند حافظه را افزایش می‌دهند که در کاربرد‌های حافظه محور عملکرد بالایی ارایه می‌کنند.

علاوه بر این، افزایش 14 درصدی تعداد هسته‌های پردازشی و افزایش 33 درصدی فضای حافظه از دیگر مزایا و پیشرفت‌های این نسل، نسبت به نسل قبلی خود است.

چه کسب‌و کار‌هایی به سرور نیاز دارند؟

تقریبا هر سازمانی که قصد پیاده‌سازی یک شبکه LAN را داشته باشد به سرور نیاز دارد. به‌طور معمول، سازمان‌ها یا شرکت‌هایی که به دنبال راه‌اندازی مرکز داده، خدمات ابری، مجازی‌سازی، به‌کارگیری فضای ذخیره‌سازی جداگانه، به‌کارگیری زیرساخت‌‌های مایکروسافت sql server، اجرای برنامه‌های سنگین هستند یا تعداد کلاینت‌های زیادی در شبکه دارند که اطلاعات مختلفی را تولید می‌کنند نیازمند سرور هستند. 

از آن جایی که خرید سرور با کیفیت، نوعی سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت اطلاعات و تسریع فعالیت‌ها است، انتخاب یک سرور خوب از موارد حیاتی به شمار می‌رود. به همین دلیل هنگام خرید به نسل سرور، نوع آن، ویژگی‌ها، قطعات سخت‌افزاری و قیمت سرور دقت کنید. با توجه به نوسانات قیمت ارز به‌‌طور دقیق نمی‌توان قیمت سرور  HP dl380 G10 plus را ارایه کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.