جلسه سیزدهم بررسی طرح صیانت غیرعلنی شد؛ بررسی نظر مرکز پژوهش‌ها پشت درهای بسته

جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت امروز و پس از وقفه‌ای یک ماهه برگزار می‌شود، با این تفاوت که جلسه امروز برخلاف گذشته غیرعلنی خواهد بود.

جلسه سیزدهم بررسی طرح صیانت امروز و پس از وقفه‌ای یک ماهه برگزار می‌شود، با این تفاوت که جلسه امروز برخلاف گذشته غیرعلنی خواهد بود. به گفته سخنگوی کمیسیون در جلسه امروز به نظر کارگروه مشترک  مجلس و مرکز پژوهش‌ها درباره طرح صیانت رسیدگی خواهد شد.

پس از نامه مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر مغایرت طرح صیانت با قانون اساسی، اعضای کمیسیون مشترک تصمیم گرفتند برای بررسی هر چه بیشتر طرح، فرصتی 20 روزه به این مرکز داده تا در کارگروه مشترکی با اعضای کمیسیون مشترک، به حل ایرادات بپردازند.

«لطف‌الله سیاهکلی»، سخنگوی کمیسیون مشترک در گفتگو با فارس از پایان بررسی طرح صیانت در کارگروه مشترک و از سر گیری بررسی طرح در مجلس خبر داد و گفت: «طرح از کارگروه مشترکی که برای انجام کار مشترک تشکیل شده بود به کمیسیون مشترک ویژه بازگشته است.»

وی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت امروز تشکیل می‌شود، اعلام کرد این جلسه غیرعلنی خواهد بود و در آن درباره طرحی که نتیجه کار کارگروه مشترک است، صحبت خواهد شد.

جلسه سیزدهم بررسی طرح صیانت

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک نیز در باره نظر کارگروه مشترک گفته بود اعضای این کمیسیون طی هفته گذشته به ایراداتی که مرکز پژوهش‌‌ها به طرح گرفته بود پاسخ داده‌اند: از نظر اعضای کمیسیون، ایرادات قانون اساسی در جلسات مشترکی که در طول هفته گذشته میان کمیسیون و مرکز برگزار شده است رفع و تک‌تک پاسخ داده شده است. در مورد جزئیات نیز ایرادات طی جلسات کمیسیون مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پس از اولین جلسه کمیسیون بررسی طرح صیانت که به انتخاب اعضای هیئت رئیسه اختصاص داشت، این دومین جلسه‌ای است که غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. این اولین و احتمالا آخرین باری نیست که شاهد پنهان کاری پیرامون طرح صیانت هستیم.

گفتنی است شنیده‌ها درباره نظر مرکز پژوهش‌ها حاکی از آن است که این مرکز بار دیگر با کلیات طرح صیانت مخالفت کرده است، هرچند برخی از دیگر مسئولین مربوطه ادعا دارند که طرح جدید دیگر مشکلی با قانون اساسی ندارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.