هیات مقررات‌زدایی به حذف ای‌نماد به عنوان مجوز شروع کسب‌وکار رای داد

کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی به حذف نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان مجوز شروع کسب‌وکار رای مثبت داد. این نظر برای بررسی نهایی به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده‌ است.

به گزارش فاواپرس، طبق نظر کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی که البته باید در هیات مقررات‌زدایی نیز به تصویب برسد، نماد اعتماد الکترونیکی برای دریافت درگاه پرداخت الزامی نیست و برای شروع کسب‌وکار لزومی به دریافت نماد اعتماد وجود ندارد.

موضوع الزامی بودن نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی از سوم آذر ماه در شبکه پرداخت اجرایی شده است و اجرایی شدن آن اعتراض بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به‌ خصوص پرداخت‌یارها را در پی داشت. با این حال در نامه‌ای که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای مجلس ارسال شده بود قید شده بود که دریافت اینماد به عنوان پیش‌شرط دریافت درگاه پرداخت باید به تصویب هیات مقررات‌زدایی برسد.

کمیته تخصصی هیات مقررات‌زدایی به عنوان یکی از کمیته‌های کارشناسی هیات مقررات‌زدایی امروز ۵ بهمن با چهار رأی به حذف نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان مجوز شروع کسب‌وکار رأی مثبت داد، نمایندگان حاضر از سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف از مخالفان اصلی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان پیش‌شرط برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی بودند.

این موضوع باید در جلسه هیات مقررات‌زدایی با ۹ عضو مورد بررسی قرار گیرد و برای تصویب باید حداقل پنج رای به دست آورد.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه الزام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای کلیه پذیرندگان در آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به تصویب رسیده بود، در صورت تصویب هیات مقررات‌زدایی باید به تصویب هیات‌وزیران نیز برسد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.