چگونه رمز یا پسورد اینستاگرام را عوض یا ریست کنیم؟

آموزش تصویری و گام به گام تغییر رمز اینستاگرام؛ نگران امنیت اکانت خود نباشید و به سادگی گذرواژه اینستاگرام را عوض یا ریست کنید.

حفظ امنیت در سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین، به ویژه شبکه‌های اجتماعی نیاز به توجه مداوم کاربران دارد. یکی از معضلات اساسی در این زمینه، استفاده از رمزهای عبور ضعیف و قابل حدس است که افراد به صورت تکراری در پلتفرم‌های مختلف از آن‌ها بهره می‌گیرند. چنین موضوعی می‌تواند آسیب‌پذیری حساب کاربری را به شدت افزایش دهد و زمینه را برای نشت اطلاعات خصوصی فراهم کند. خوشبختانه تغییر رمز اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های مشابه به سادگی امکان‌پذیر است.

برای تغییر رمز اینستاگرام یا ریست کردن آن در صورت فراموشی می‌توانیم از خود اپلیکیشن یا وب سایت آن استفاده کنیم. برای انجام این کار تنها چند گام کوچک مورد نیاز است؛ اگرچه دانستن رمز عبور قبلی برای تعیین رمز جدید یا دسترسی به ایمیل یا شماره همراه برای ریست کردن آن ضروری خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که اگر از طریق فیسبوک وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شده‌اید، باید رمز عبور آن را از داخل تنظیمات فیسبوک تغییر دهید.

تغییر رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

نحوه تغییر رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS یکسان است؛ تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

۱. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

۲. روی آیکن حساب کاربری خود در گوشه پایینی سمت راست بزنید تا صفحه پروفایل باز شود. اگر چندین حساب کاربری دارید و می‌خواهید رمز اکانت دیگری را تغییر دهید، می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی تصویر پروفایل به صورت سریع میان حساب‌ها جابه‌جا شوید.

۳. آیکن همبرگری (سه خط افقی)‌ در گوشه بالایی سمت راست را بزنید و سپس گزینه Settings را انتخاب نمایید.

۴. اکنون در صفحه Settings گزینه Security را لمس کنید.

۵. در صفحه Security، اولین گزینه با نام Password را انتخاب کنید.

۶. اکنون باید رمز عبور فعلی خود را همراه با رمز عبور جدید وارد نمایید. پس از اتمام ویرایش جهت ذخیره تغییرات در iOS روی گزینه Save یا در اندروید روی علامت تیک بزنید.

تغییر رمز اینستاگرام از طریق وب سایت

۱. برای شروع آدرس Instagram.com را در مرورگر خود وارد کرده و سپس کلید Enter را بزنید.

۲. روی آیکن حساب کاربری در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک نمایید و از منوی کشویی باز شده گزینه Profile را انتخاب کنید.

تغییر رمز اینستاگرام

۳. روی علامت چرخ دنده در کنار گزینه Edit Profile (مانند تصویر پایین) کلیک کنید.

تغییر رمز اینستاگرام

۴. در پنجره پاپ آپ باز شده، گزینه اول با عنوان Change Password را انتخاب نمایید.

تغییر رمز اینستاگرام

ریست رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

۱. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید تا وارد صفحه ورود به حساب کاربری شوید. اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، در پایین قسمت نام کاربری و رمز عبور، گزینه Get help logging in را لمس نمایید. در آیفون باید گزینه Forgot password را بزنید.

۲. در موبایل‌ها و تبلت‌های مبتنی بر اندروید باید از میان آدرس ایمیل، شماره همراه یا نام کاربری، یکی را وارد کنید و سپس کلید Next را بزنید. در آیفون ابتدا باید یکی از دو گزینه Username یا Phone را انتخاب کنید و در ادامه اطلاعات مرتبط را وارد نمایید. در نهایت Next را لمس کنید.

۳. اکنون ایمیل یا پیامکی مبتنی بر دستورالعمل مورد نیاز برای ریست رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

ریست رمز اینستاگرام از طریق وب سایت

۱. از طریق مرورگر دستگاه خود وارد وب سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید و در صفحه ورود به حساب کاربری در پایین قسمت رمز عبور، روی Forgot password کلیک کنید.

ریست رمز اینستاگرام

۲. از میان آدرس ایمیل، شماره همراه یا نام کاربری، یکی مورد را انتخاب کرده و وارد نمایید. در نهایت روی Send Login Link کلیک کنید.

۳. حالا پیام یا ایمیلی مبنی بر نحوه ریست رمز اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

گذشته از تغییر رمز عبور در بازه‌های زمانی مختلف، یکی دیگر از کار‌هایی که برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام می‌توانید انجام دهید، فعالسازی Two-Factor authentication یا به فارسی «تایید هویت دو مرحله‌ای است که اهمیت بسیار بالایی دارد. اینستاگرام هم از این ویژگی بهره‌مند شده و می‌توانید با طی کردن مراحل زیر آن را فعال کنید.

ابتدا همانند مراحل توضیح داده شده در بخش تغییر رمز عبور اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن، به تنظیمات رفته و سپس وارد Privacy and Security شوید. اما این بار به جای انتخاب Password گزینه‌ی Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید. در صفحه‌ی جدید باز شده روی گزینه‌ی Get Started بزنید.

تایید هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

در صفحه‌ی بعد باید روش دریافت کد امنیتی خود را مشخص کنید. دو انتخاب پیش روی شماست که یکی از آن‌ها استفاده از پیامک و دیگری بهره‌مندی از اپلیکیشن تایید هویت است (در اندروید).

تایید هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

با انتخاب گزینه‌ی اول یک پیامک برایتان ارسال خواهد شد که حاوی یک کد امنیتی است. با وارد کردن آن در صفحه‌ی بعد می‌توانید فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای را به اتمام برسانید.

تایید هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

سخن پایانی

در این نوشته به دو سوال مهم ۱- چگونه رمز اینستاگرام را عوض کنیم و ۲- چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را بالتر ببریم، پاسخ دادیم. اکنون که موفق به تغییر رمز پیج شده‌اید و همچنین دسترسی به آن را دو مرحله‌ای کرده‌اید و می‌دانید جزییات مراحل چیست و کجاست، امیدواریم رمزی قوی که در خاطرتان می‌ماند، انتخاب کنید.

سوالات متداول کاربران درمورد تغییر رمز اینستاگرام

ساده‌ترین راه برای تغییر رمز اینستاگرام چیست؟

ساده‌ترین راه برای تغییر رمز اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی در گوشی‌های اندرویدی و آیفون است.

چگونه می‌توان در گوشی‌های آیفون رمز اینستاگرام را تغییر داد؟

در گوشی‌های آیفون برای تغییر رمز اینستاگرام باید به صفحه پروفایل، تنظیمات و بخش Security بروید. در ادامه در بخش Password می‌توانید پسورد خود را تغییر دهید.

در کجا می‌توان رمز اینستاگرام را تغییر داد؟

رمز اینستاگرام را می‌توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن این شبکه اجتماعی در گوشی‌های هوشمند و همچنین تنظیمات نسخه تحت وب تغییر داد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.