اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز 11 از ماه آینده

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز 11 از ماه آینده به طور عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

شرکت مایکروسافت قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز 11 را ماه فوریه در نسخه‌ی پیش‌نمایش عمومی این سیستم‌عامل ارایه خواهد کرد.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ با ارائه‌ی برخی ویژگی‌های جذاب و جدید در ویندوز ۱۱ بسیاری از کاربران را شگفت‌زده کرد. این شرکت گفت که کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند ازطریق نسخه‌ی دسکتاپ فروشگاه اپلیکیشن آمازون، بدون نیاز به استفاده از شبیه‌سازهای شخص‌ ثالث به‌طور بومی به اپلیکیشن‌های اندروید دسترسی داشته باشند.

به‌گزارش اندروید اوتوریتی، ویندوز ۱۱ در اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد؛ اما قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی این سیستم‌عامل فقط دردسترس آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتا قرار گرفت. حال به‌نظر می‌رسد این روند در فوریه تغییر خواهد کرد؛ زیرا مایکروسافت امروز اعلام کرد که این ویژگی به نسخه‌ی پیش‌نمایش عمومی فوریه اضافه خواهد شد.

این یعنی ماه آینده همه‌ی افرادی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، به نسخه‌ی دسکتاپ اپ‌استور آمازون می‌توانند دسترسی داشته باشند و بدین‌منظور به ثبت‌نام در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر یا آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتا نیازی نخواهند داشت.

البته باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه مایکروسافت از قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید به‌عنوان «پیش‌نمایش عمومی» یاد کرده است، این ویژگی همچنان در مرحله‌ی آزمایشی قرار خواهد داشت و درنتیجه اگر هنگام استفاده از آن با باگ یا مشکل مواجه شدید یا تعداد اپ‌های ارائه‌شده در فروشگاه آمازون روی این سیستم‌عامل کم باشد، چندان جای تعجب نخواهد بود.

بااین‌حال، این اولین‌بار است که همه‌ی کاربران می‌توانند اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز ۱۱ آزمایش کنند. انتظار می‌رود مایکروسافت اواخر سال جاری این قابلیت‌ را به‌‌طور کاملاً پایدار دردسترس عموم کاربران قرار دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.