گوگل روی تبلت‌های اندرویدی تمرکز می‌کند

یکی از بنیانگذاران اصلی اندروید ظاهرا در حال کار روی تبلت‌‌های اندرویدی است.

«ریچ ماینر»، یکی از بنیانگذاران اصلی اندروید ظاهرا در حال کار روی تبلت‌ های اندرویدی است. صفحه لینکدین او نیز این موضوع را تایید می‌کند، زیرا عنوان فعلی او به عنوان «مدیر ارشد فناوری تبلت های اندرویدی» ثبت شده و به نظر می‌رسد از مارس 2021 در این سمت حضور داشته است.

با توجه به برخی اعلان‌های فرصت شغلی منتشر شده توسط  گوگل و همچنین این موضوع که یکی از اعضای اصلی اندروید اکنون روی تبلت‌ها کار می‌کند، به نظر می‌رسد غول فناوری در حال کار روی اندروید برای دستگاهی فراتر از گوشی است. ماینر زمانی در شرکت .Android, Inc روی اندروید کار می‌کرد و سپس این شرکت توسط گوگل خریداری شد. از آن زمان تاکنون، او کارهای زیادی انجام داده، اما به نظر می‌رسد اکنون یک بار دیگر در حال کار روی اندروید است تا سیستم عامل گوگل را برای تبلت‌ها بهینه کند.

تمرکز گوگل روی تبلت‌های اندرویدی

تبلت اندروید

علاوه بر نقش ماینر، عوامل دیگری نیز نشان می‌دهند که گوگل روی دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر تمرکز کرده است. به عنوان مثال به‌روزرسانی آینده اندروید 12L که هم اکنون در مرحله بتا قرار دارد، بر بهبود تجربه تبلت و گوشی‌های تاشو تمرکز دارد. از طرفی دیگر، گوگل در توضیحات فراخوان شغلی خود برای «مدیر ارشد مهندسی، تجربه برنامه تبلت اندروید» معتقد است «آینده رایانش به سمت تبلت‌های قدرتمندتر و توانمندتر می‌رود.»

هرچند در سال 2019 نیز گوگل عنوان کرده بود که تیم سخت افزار آن کار روی تبلت های اندرویدی را به پایان رسانده و به طور کامل روی لپ‌تاپ‌ها تمرکز خواهند کرد، اما شواهد جدید نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به نوعی یک بار دیگر وارد حوزه تبلت شود. همچنین این شرکت در حال کار روی گوشی تاشو پیکسل است که احتمالا می‌تواند به یک تبلت تبدیل می‌شود. باید منتظر ماند و دید گوگل چه برنامه‌ای برای تبلت‌های اندرویدی آینده دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.