استفاده از آواتارهای سه بعدی در اینستاگرام

متا از امکان استفاده از آواتارهای سه بعدی در اینستاگرام در آینده نزدیک خبر داد.

متا ( فیسبوک سابق) از امکان استفاده از آواتارهای سه بعدی در اینستاگرام در آینده نزدیک خبر داد. این شرکت همچنین آواتارهای بروز شده را به فیسبوک و مسنجر اضافه می‌کند. کاربران در ایالات متحده، کانادا و مکزیک هم اکنون می‌توانند شخصیت مجازی خود را در استیکرها، پست‌های فید، تصاویر پروفایل فیسبوک و موارد دیگر نشان دهند.

متا تمرکز ویژه‌ای روی ساخت دنیای  متاورس دارد و برای دستیابی به این هدف، آواتارهای سه بعدی نقش مهمی دارند. در همین راستا متا در بیانیه‌ای از انتشار آواتارهای سه بعدی بروز شده برای فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام (از طریق پیام‌های دایرکت و استوری‌ها) خبر داد. با طراحی جدید می‌توان یک آواتار را در پلتفرم‌های مختلف متا شامل واقعیت مجازی، مورد استفاده قرار داد.

این آواتارها طراحی شبیه به استایل کاربران خواهند داشت، با این حال می‌توان از چهره‌ها، رنگ‌های پوست و حالت‌های مختلف استفاده کرد. کاربران می‌توانند به آواتارها کاشت حلزونی، تجهیزات کمک شنوایی و ویلچر اضافه کنند. علاوه بر این موارد، می‌توانید از لباس‌های مختلف هم بهره ببرید.

تنوع آواتارهای سه بعدی در اینستاگرام و فیسبوک

کاربران می‌توانند آواتارهای مختلف و مستقل برای فیسبوک، اینستاگرام و واقعیت مجازی بسازند، بنابراین می‌توانید شخصیت واقعی‌تری برای جلسات واقعیت مجازی داشته باشید و یک شخصیت فانتزی برای پروفایل شبکه‌های اجتماعی خلق کنید.

آواتارهای سه بعدی در اینستاگرام

متا وعده داده که در نهایت ویژگی انتقال آواتارها میان پلتفرم‌های مختلف را ساده‌تر کند و هم اکنون امکان همگام‌سازی تغییرات آواتار میان فیسبوک و اینستاگرام را فراهم کرده است. متا برای اولین بار در سال 2020 آواتارها را برای رقابت با Bitmoji اسنپ منتشر کرد و از آن زمان شاهد انتشار چندین آپدیت برای آن‌ها بوده‌ایم.

برای مثال متا سال گذشته میلادی برای شخصی‌سازی بیشتر شخصیت، گزینه‌های جدیدی برای چشم‌ها، بینی‌ها، ریش و شکل مو ارائه کرد. تا به امروز متا اطلاعاتی درباره میزان استفاده از این آواتارها منتشر نکرده است. متا فردا گزارش مالی فصل چهارم 2021 خود را منتشر می‌کند که برای اولین بار در آن عملکرد بخش سخت افزار واقعیت افزوده و مجازی به صورت جداگانه وجود خواهد داشت.

متا می‌داند که آواتارهای متحد قدم اولیه برای ساخت متاورس به حساب می‌آید و نمی‌توان تنها به وسیله آن‌ها، یک دنیای دیجیتال وسیع و فراگیر خلق کرد. متا هنوز در اول راه قرار دارد و در حال حاضر شاید تنها کاربران را به استفاده از آواتارها بجای تصاویر پروفایل ترغیب کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.