خرید بانجی توسط سونی با پرداخت 3.6 میلیارد دلار

سونی استودیوی بانجی، خالق بازی هیلو را با مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار تصاحب کرد.

تنها کمی پس از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سونی اعلام کرد که استودیو بانجی، خالق مجموعه بازی‌های هیلو و دستینی را به مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی با پرداخت مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار، صاحب شرکت Bungie می‌شود؛ شرکتی که سال‌ها قبل مجموعه بازی Halo را خلق کرد و اکنون سری بازی Destiny را تقدیم گیمرها می‌کند. بانجی به‌عنوان بخشی از Sony Interactive Entertainment فعالیت‌های خود را جلو خواهد برد و به ساخت و عرضه‌ی بازی‌ها ادامه خواهد داد.

بازی Destiny 2 همچنان روی پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی خواهد شد، جهان این مجموعه گسترش پیدا خواهد کرد و بانجی مشغول کار روی یک سری بازی جدید هم شده است.

سونی می‌گوید: «بانجی به بازیکن‌های مختلف دسترسی خواهد داشت؛ هر جا که مشغول تجربه‌ی بازی باشند». بانجی در اوقاتی که بخواهد، توانایی عرضه‌ی بازی‌ها با برند خود را هم خواهد داشت. پس احتمالا وقتی با یک بازی مولتی‌پلتفرم سر و کار داریم، بانجی ناشر آثار خود خواهد بود. برای نمونه اکنون واضح است که اکنون قرار نیست ناشر بازی Destiny 2 تغییر کند و آن محصول همچنان بانجی را به‌عنوان تنها سازنده و ناشر اصلی می‌شناسد.

جیم رایان

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی گفت: «ما از زمان تولد مجموعه بازی Destiny یک همکاری محکم با Bungie داشتیم. نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم که ورود استودیو به خانواده‌ی پلی استیشن را به‌صورت رسمی تبریک می‌گویم. این یک قدم مهم در استراتژی ما برای رساندن پلی استیشن به تعداد بسیار بیشتری از بازیکن‌ها است.

ما درک می‌کنیم که جامعه‌ی طرفدارهای بانجی چه‌قدر برای استودیو حیاتی است و مشتاق پشتیبانی از این جامعه خواهیم بود. بانجی به شکل مستقل به رشد ادامه خواهد داد. جامعه‌ی پلی استیشن هم برای ما در مرکز DNA پلی استیشن قرار دارد. عشق مشترکی که ما به گیمرها و ساخت بهترین مکان برای بازی کردن داریم، حالا حتی از قبل هم فراتر خواهد رفت».

پیت پارسنز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی فعلی استودیو مولتی‌پلتفرم بانجی گفت: «هم Bungie و هم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی باور دارند که جهان‌های بازی‌های ویدیویی، تنها آغازکننده‌ی مجموعه‌ی متعلق به ما (Destiny) هستند. جهان اورجینالی که ساخته‌ایم، پتانسیل عظیمی دارد و با پشتیبانی سونی می‌توانیم بانجی را تبدیل به یک شرکت جهانی فعال در مدیوم‌های مختلف کنیم».

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن با یک توییت نوشت: «بسیار هیجان‌زده‌ام که ورود بانجی به خانواده‌ی پلی استیشن را خوش‌آمد می‌گویم. بانجی بازی‌های مبتنی‌بر فعالیت کاربرها را با تکنولوژی برجسته به وجود آورد؛ بازی‌هایی که تجربه‌ی آن‌ها لذت بسیار زیادی دارد. می‌دانم که همه در استودیوهای پلی استیشن هیجان‌زده هستند؛ درباره‌ی مواردی که می‌توانیم با هم به اشتراک بگذاریم و از یکدیگر بیاموزیم».

جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

استودیو بانجی اکنون متعلق به سونی است، اما آخرین استودیویی نخواهد بود که به تصاحب این شرکت در می‌آید.

روز گذشته شرکت سونی رسما از خریداری استودیو بانجی، خالق بازی‌های Halo و Destiny به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خبر داد. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا کار این شرکت با تصاحب استودیوها با مبلغ کلان تمام نشده است و استودیوهای پلی استیشن در آینده گسترش بیشتری خواهند یافت.

کریستوفر درینگ، سردبیر رسانه‌ی Gamesindustry.biz با انتشار توئیت جدیدی اظهار داشت که جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن گفت که طرفدارها باید منتظر خریدهای بیشتری توسط شرکت سونی باشند. بااین‌وجود واضح است که اکنون جیم رایان از به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت‌های مورد نظر برای خرید احتمالی خودداری می‌کند. اما می‌توان گفت که گزینه‌های زیادی وجود دارد که شرکت سونی می‌تواند برای خریداری در نظر داشته باشد.

به گزارش رسانه VGC، جیم رایان در مصاحبه با گیمز اینداستری تاکید کرد: «بدون شک باید انتظار خریدهای بیشتر را داشت. کار ما در این بخش (خرید تیم‌ها) به هیچ عنوان تمام نشده است. [در این زمینه] با پلی استیشن مسیری طولانی را برای طی کردن در مقابل خود می‌بینیم».

خریداری استودیو بانجی تنها چند هفته پس از اعلام خبر تصاحب تاریخی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اتفاق افتاد. باعنایت‌به اینکه سونی و مایکروسافت کماکان به چنین خریدهای متحول‌کننده‌ی صنعت بازی‌ها ادامه می‌دهند، پرواضح است که این دو شرکت امیدوارند تا جای ممکن آثار بیشتری را برای پلتفرم‌های خود تأمین کنند. البته شرکت مایکروسافت فعلا برخی از بازی‌های خود را برای سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌کند و آثار استودیو بانجی نیز به پلتفرم‌های دیگر راه می‌یابند.

شرکت سونی در سال گذشته خریدهای جالب‌توجه مختلفی انجام داد و استودیوهایی نظیر Housemarque، بلوپوینت گیمز و Firesprite را تصاحب کرد. افزون‌براین، آن‌ها Nixxes، استودیو متخصص پورت بازی‌ها و استودیو توسعه-مشترک Valkyrie را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کردند.

به همین خاطر می‌توان انتظار تصاحب استودیوهای مشابه بیشتری از سوی شرکت سونی در سال ۲۰۲۲ میلادی را داشت تا بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی بزرگ‌تر شود. اقدام بزرگ اخیر سونی توضیح می‌دهد که چرا بانجی در سال گذشته شایعات مربوط‌به مذاکره با مایکروسافت برای تصاحب این استودیو را رد کرده بود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.