تغییر و تحول پشتیبان گیری واتساپ

خبرها حاکی از این است که گزینه پشتیبان‌گیری نامحدود گوگل درایو برای واتساپ به زودی از بین برود.

به گزارش فاواپرس، خبرها حاکی از این است که سازوکار پشتیبان گیری واتساپ برای کاربران اندروید، به زودی شاهد تغییراتی خواهد بود.

تا کنون، واتساپ فضای ذخیره سازی نامحدودی را در گوگل درایو برای پشتیبان گیری از این رسانه اجتماعی ارایه کرده است. این شرکت گزینه‌های پشتیبان‌گیری را به iCloud نیز (برای کاربران آیفون) ارایه می‌کند، در آنجا، هر سطح ذخیره‌سازی کاربر آیفون محدود شده است. در حال حاضر، چیزی مشابه ممکن است برای کاربران اندروید اتفاق بیفتد.

Android Authority گزارش می‌دهد که به نظر می رسد برنامه چت محبوب در حال برنامه ریزی تغییری در زمینه پشتیبان گیری در تلفن های اندرویدی است. ممکن است واتساپ گزینه ذخیره سازی نامحدود گوگل درایو خود را برای پشتیبان گیری از دست بدهد. این خبر پس از این اطلاعات منتشر می شود که واتساپ می تواند به شما امکان مدیریت اندازه پشتیبان خود را در آینده نزدیک را بدهد.

این کد که در پایین می بینید ابتدا توسط WABetaInfo کشف شد و یک کد مخفی است که به محدودیت‌های گوگل درایو اشاره می کند.

پشتیبان گیری واتساپ

تاریخی که در آن این اتفاق می افتد هنوز مشخص نیست، بنابراین در حال حاضر، همچنان می توانید از فضای ذخیره سازی نامحدود در گوگل درایو بهره مند شوید. موضوع این است که توافق با گوگل به پشتیبان‌گیری واتس‌اپ اجازه می‌دهد اکنون در فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو کاربران حساب شود.

با این حال، به نظر می‌رسد واتس‌آپ قصد دارد محدودیت فضای ذخیره‌سازی را لحاظ کند، اما محدودیت‌های دقیقی که این برنامه اعمال خواهد کرد هنوز مشخص نیست.

این اطلاعات پس از آن به دست آمد که WABetaInfo یک ویژگی آتی واتساپ را کشف کرد که به شما امکان می دهد اندازه پشتیبان واتساپ خود را در اندروید مدیریت کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مواردی که پشتیبان گرفته می شوند سفارشی و انواع خاصی از فایل ها را از نسخه پشتیبان حذف کنید. فایل‌هایی که ممکن است بتوانید آنها را حذف کنید، عکس‌ها، اسناد و ویدیوها هستند.

با قضاوت بر این اساس، به نظر می رسد واتساپ واقعا در حال اعمال محدودیت های پشتیبان گیری برای کاربران اندرویدی این برنامه است. با قابلیت مدیریت پشتیبان گوگل درایو خود، واتسآپ گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مقداری فضای ذخیره‌سازی ذخیره کنید.

تمام آنچه گفته شد، حذف فضای ذخیره‌سازی نامحدود گوگل درایو توسط واتسآپ نباید تعجب‌آور باشد، زیرا گوگل سال گذشته نسخه‌های پشتیبان نامحدود Google Photos را کنار گذاشت. به نظر می رسد غول فناوری در حال تلاش برای برنامه های ذخیره سازی پولی است و به نظر می رسد این در محدودیت های پشتیبان گیری واتساپ که در حال حاضر نیز در حال کار هستند، منعکس شده است.

چند ماه پیش، WABetaInfo ویژگی (در حال حاضر در دست توسعه) را به نمایش گذاشت که به شما امکان می‌دهد کنترل دقیق‌تری روی آنچه از خود برنامه در گوگل درایو پشتیبان‌گیری می‌شود، داشته باشید.

ویژگی مشاهده شده در بالا می تواند در آپدیت بعدی واتساپ گنجانده شود اما تاریخ انتشار اصلی آن مشخص نیست.

سایر ویژگی‌های اخیر واتساپ

واتساپ بارها به روز رسانی دریافت کرده و ویژگی های جدید زیادی را برای رابط کاربری و کاربران خود برنامه ریزی کرده است. اخیراً کاربران iPad یک برنامه واتس‌اپ را دریافت می کنند که به طور خاص برای iPad طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی های مفیدی که ممکن است به زودی ارائه شود، امکان انتقال آسان چت ها از اندروید به iOS است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.