تعداد رانندگان اسنپ و تپسی بیشتر از اوبر

با وجود اینکه اوبر به عنوان اولین شرکت تاکسی‌های اینترنتی در سراسر جهان فعالیت می‌کند، اما این شرکت تعداد رانندگان کمتری نسبت به اسنپ و تپسی در ایران دارد.

به گزارش فاواپرس به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود اینکه محدوده فعالیت تاکسی آنلاین اوبر در سراسر جهان است. اما تعداد کل رانندگان اسنپ و تپسی در ایران از این شرکت بزرگ بین‌المللی بیشتر است.

طبق آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۱ تعداد رانندگان اوبر در سراسر جهان به حدود ۳.۹ میلیون رسید. چرا که در سراسر دنیا افراد زیادی این فعالیت را به عنوان شغل دوم یا ثابت خود انتخاب کرده‌اند.

در ایران نیز طبق آمار منتشر شده بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر در اسنپ به عنوان راننده فعالیت می‌کنند. همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار راننده در شبکه تپسی فعالیت می‌کنند.

این آمار در حالی است که اولین تاکسی اینترنتی جهان یعنی اوبر در ۶۵ کشور فعالیت دارد. اما اسنپ و تپسی در حال حاضر تنها در یک کشور فعالیت می‌کنند.

مقایسه میزان کمیسیون دریافتی از رانندگان

تعیین میزان هزینه سفر و کمیسیون دریافتی، از جمله مواردی است که شرکت‌های تاکسی اینترنت به طور مستقیم در آن دخیل هستند و معمولا رانندگان نسبت به میزان کمیسیون فعلی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

کمیسیون دریافتی اسنپ از رانندگان در هریک از شهرهای کشور، متفاوت است. آنطور که اسنپ می‌گوید این شرکت از رانندگان استان‌های تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس، ۱۵ درصد کمیسیون می‌گیرد.

میزان کمیسیون دریافتی تپسی اما در تمام شهرهای کشور ثابت است. این تاکسی اینترنتی از رانندگان خود ۱۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

رانندگان اسنپ و تپسی

این در حالی است که تاکسی آنلاین اوبر که در سراسر جهان در حال خدمات‌رسانی است، ۲۵ درصد کمیسیون از رانندگان دریافت می‌کنند.

نارضایتی رانندگان اسنپ و تپسی دلایل مختلفی دارد، اما مدتی است که رانندگان اسنپ و تپسی همواره به میزان حق کمیسیون دریافتی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

تعداد سفرهای تاکسی‌ آنلاین اوبر نسبت به اسنپ

براساس آمارهای منتشر شده،حدود سه میلیون هزار سفر به وسیله تاکسی‌‌های آنلاین روزانه در ایران در حال انجام شدن است. در حالی که سهم اوبر در بازار جهانی روزانه ۱۵ میلیون سفر است.

وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و افزایش هزینه‌های زندگی عموم مردم، باعث شده است که برخی از افراد برای زندگی تامین مخارج زندگی رانندگی در اسنپ را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود انتخاب کنند.

در نهایت افزایش تعداد رانندگان و کاربرانی که از خدمات اسنپ و تپسی استفاده می‌کنند، باعث به وجود آمدن انحصار در حوزه تاکسی‌های اینترنتی شد.

اوبر اما در صنعت تاکسی‌های اینترنتی برخلاف اسنپ و تپسی موجب انحصار نشده است. چرا که تاکسی‌های اینترنتی دیگری مانند لیفت، گت، گرب و… در جهان در حال فعالیت هستند. همین باعث شده سهم رانندگان و مسافران اوبر به عنوان اولین تاکسی اینترنتی در جهان منطقی به نظر بیاید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.