شکایت رانندگان از میزان کمیسیون اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی میزان کمیسیون دریافتی خود را ۱۵ درصد اعلام کرده‌اند. در حالی که برخی از رانندگان این شرکت‌ها ادعا می‌کنند درصد کمیسیون دریافتی این شرکت، بیشتر از ۱۵ درصد است.

به گزارش فاواپرس، میزان کمیسیون اسنپ و تپسی طبق اعلام این شرکت‌های تاکسی اینترنتی ۱۵ درصد است. در حالی که برخی از رانندگان ادعا می‌کنند، شرکت از آن‌ها بیشتر از ۱۵ درصد کمیسیون می‌گیرد.

میزان کمیسیون اسنپ و تپسی بیشتر از ۱۵ درصد است

نرخ کمیسیون‌های دریافتی در شهرهایی به غیر از تهران برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی به صرفه نیست، چرا که به گفته بسیاری از رانندگان قیمت‌های کرایه اسنپ و تپسی در دیگر شهرهای کشور بسیار کم است و با دریافت ۱۶ تا ۲۰ درصد کمیسیون، مبلغ زیادی برای رانندگان باقی نمی‌ماند.

«من خودم راننده اسنپ هستم. میزان کمیسیون اسنپ ۲۰ درصده. اسنپ کارش به نفع خودشو مسافر است. این راننده بدبخت باید از کجا بیاره، ۳۰ هزارتومن کرایه میگیری ۷هزار تومن کمیسیونه.»

«توی اصفهان کمیسیون دقیقا ۱۷ درصد هست، عوارض سفر رو می‌نویسه که مسافر پرداخت می‌کنه در صورتیکه از کرایه راننده کم میشه.»

«پس چرا من ۲۰۰ کار کردم ۴۰ تومنش کم شد؟ بالای ۱۸ درصد میگیرن با این کرایه‌های کم، کارگر ماشینتی.»

کمیسیون اسنپ و تپسی

اوبر در ازای کمیسیون خدمات ارایه ‌می‌کند

به نظر می‌رسد که ارتباط رانندگان با شرکت‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی، یک‌سویه است. شرکت‌ها در برابر دریافت کمیسیون، تنها به رانندگان، مسافر معرفی می‌کنند.

تعدادی از رانندگان ادعا کردند که با وجود اینکه شرکت جهانی اوبر درصد کمیسیون بیشتری دریافت می‌کند، اما در ازای آن، خدماتی نیز به رانندگان خود ارائه می‌دهد.

«این رو هم بگین اونا ۲۵ درصد کمیسیون میگیرن ولی خدماتی شامل بیمه راننده و بیمه خودرو و چهارحلقه لاستیک در طول سال رو خود شرکت پرداخت میکنه. اینا چی؟ فقط میزان کمیسیون خودشون مهمه و هیچ خدمتی ارائه نمیدن.»

«۱۸ درصد کمیسیون میگیرن. درضمن تو اوبر چون قیمت بصورت توافقی بین راننده و مسافر هست ۲۵ درصد میگیره. ولی تو اسنپ، چون اسنپ خودش قیمت تعیین میکنه و نود درصد هم یک سوم کرایه اصلی رو میگیره، بایدم کمتر کمیسیون بگیره و بعضی وقتا هم واقعا اونقدر پایین میاره که دیگه نباید بگیره.»

«اگر اوبر۲۰ درصد کمیسیون دارد، در عوض کلیه لوازم یدکی رانندگان رایگان است و… آنها تمامی استاندارهای لازم را رعایت می‌کنند. خلاصه کلام، راننده دغدغه ندارد.»

براساس گزارش‌هایی که شرکت اوبر چند سال پیش منتشر کرد، قرار شده است که به یک‌سری از رانندگان خود در کشورهای اروپایی مزایایی ازجمله مرخصی خانوادگی با حقوق و مرخصی استعلاجی با حقوق اعطا کند.

 

 

مطالب مرتبط
2 دیدگاه‌ها
  1. آواتار بختیاری
    بختیاری می‌گوید

    همین الان ۶۹۵۰۰ سرویس زدم اسنپ ۱۴ هزار برداشت. اگر تقسیم کنید یخورده بالای ۲۰ درصد کمیسیون برداشته. شرکت اسنپ به زودی قهر خدا رو تجربه می کنی چون به نظرم از نون کارگر به ناحق ارتزاق میکنی

    1. آواتار تارا
      تارا می‌گوید

      برای اسنپ، راننده هیچ ارزشی نداره از کارگر براش کمتره، مسیرای خیلی زیاد با کرایه پایین،ادم می مونه کار کنه یا نه.اسنپ فقط به فکر خودشه

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.