نسخه اول پروژه حیات پلتفرم سلامت پاد راه‌اندازی شد

اولین نسخه پروژه حیات، از پلتفرم سلامت سرزمین هوشمند پاد، با هدف جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت، از دستگاه‌های دارای بلوتوث و ارسال بر بستر اینترنت اشیا فناپ (پادیوت)، در دسترس قرار گرفت.

اولین نسخه پروژه حیات پلتفرم سلامت پاد با هدف جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت، از دستگاه‌های دارای بلوتوث و ارسال بر بستر اینترنت اشیا فناپ، راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی پاد، پروژ دروازه حیات پاد (Hayat Gateway) که رابطی برای پایش سلامت از طریق دستگاه‌های فناورانه و متصل به اینترنت اشیا است، بر روی سیستم عامل اندروید مستقر شده و داده‌های خود را به پلتفرم سلامت هوشمند پاد ارسال می‌کند.

دروازه حیات از طریق دستگاه‌هایی که به کمک اینترنت و تجهیزات موجود می‌توانند وضعیت علائم حیاتی کاربر مانند فشار خون، سطح اکسیژن خون، قند خون و … را پایش کنند، داده‌های مرتبط با سلامتی را دریافت و ارسال می‌کنند.

در حال حاضر با توجه به نیازمندی‌های موجود، چند دستگاه پرکاربرد در حوزه سلامت فردی مورد بررسی و پشتیبانی قرار گرفته شده است. این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • دستبند هوشمند شیائومی (می‌بند): جهت دریافت داده‌های لحظه‌ای ضربان قلب، کالری مصرفی فرد در طول روز، وضعیت خواب و…
  • ترازوی هوشمند شیائومی: مجهز به سیستم تشخیص شاخص توده بدنی (BMI)، به منظور اندازه‌گیری وزن و همچنین محاسبه اطلاعاتی مانند: توده عضلات، میزان چربی بدن، میزان آب بدن و…
  • دستگاه فشارسنج هوشمند: جهت انتقال داده‌های مرتبط با فشار خون فرد
  • دستگاه سنجش سطح اکسیژن خون
  • دماسنج محیطی: جهت اندازه‌گیری میزان رطوبت و دمای محیط

در مرحله فعلی، پروژه حیات به عنوان هسته اصلی سرویس سلامت پلتفرم پادباکس شناخته و در این محصول گنجانده شده است.به زودی هم محصول «نبض» به عنوان ابزار کنترل سلامت، روی پادباکس، ارائه خواهد شد.

واحد سلامت به عنوان بخشی از پلتفرم پایه زیست‌بوم پاد، خدماتی مبتنی بر ابزار دیجیتال و نوین که برای پایش و سنجش سلامت مورد استفاده است را در برمی‌گیرد. از سویی دیگر، تولید، انتشار محتوا و بازاریابی خدمات سلامت و همچنین اتصال به سرویس‌های نوین در این حوزه، از ماموریت‌های واحد سلامت پاد است. پادباکس در کنار سرویس‌های سلامت،  خدماتی مثل بازی‌های ویدیویی، پخش موسیقی و پادکست، کتاب صوتی، اخبار، مجلات و… را ارائه می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.