عربستان سعودی یک میلیارد دلار روی متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند

مجموع سرمایه‌گذاری عربستان به بیش از 6.4 میلیارد دلار می‌رسد که شامل سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی ابرشهر فوق پیشرفته نیوم (Neom) می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی با اشاره به تصمیم این کشور برای کاهش وابستگی اقتصادی خود به نفت، اعلام کرد که این کشور سرمایه‌گذاری‌هایی را به ارزش 6.4 میلیارد دلار روی فناوری‌های آینده آغاز کرده است که شامل سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی  متاورس هم می‌شود.

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری عربستان روی متاورس

مجموع سرمایه‌گذاری عربستان به بیش از 6.4 میلیارد دلار می‌رسد که شامل سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی ابرشهر فوق پیشرفته نیوم (Neom) می‌شود که هم اکنون در سواحل دریای سرخ در حال ساخت است. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش می‌دهد که این کشور قصد دارد متاورس خود را با اشاره به دنیای دیجیتال سه‌بعدی که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، راه‌اندازی کند.

همچنین آرامکو، غول نفتی عربستان از طریق صندوق خود، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری به کارآفرینان سراسر جهان برای ایجاد استارتاپ‌های تحول‌ آفرین کمک خواهد کرد. در همین حال شرکت مخابرات عربستان سعودی (STC) یک میلیارد دلار در زیرساخت کابل‌های زیردریایی و مراکز داده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

«عبدالله السواحه»، وزیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان در مصاحبه با رویترز می‌گوید: در حال حاضر، بازار فناوری و دیجیتال پادشاهی حدود 40 میلیارد دلار ارزش دارد و بزرگترین بازار منطقه است. ما به رشدی که در این منطقه به ویژه در حوزه‌های تجارت الکترونیک، بازی، محتوای دیجیتال و فضای ابری تجربه کرده‌ایم، بسیار افتخار می‌کنیم.

دولت عربستان همچنین انتظار دارد تا 1.4 میلیارد دلار برای کارآفرینی هزینه شود و بودجه آن برای حمایت از محتوای دیجیتال اختصاص پیدا کند که شامل ابتکاری به نام گاراژ (The Garage)، فضایی در ریاض، پایتخت عربستان می‌شود که میزبان استارتاپ‌های متخصص در حوزه فناوری‌های جدید خواهد بود.

کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس ابتکاراتی را برای تقویت رشد غیرنفتی و کاهش وابستگی خود به نفت خام آغاز کرده‌اند، زیرا فعالان تغییرات آب و هوایی و همچنین نوسانات قیمت نفت، بر منابع مالی دولت‌ها فشار آورده است. عربستان نیز قبلا اعلام کرده بود که به عنوان بخشی از برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» صدها میلیارد دلار برای تحولات اقتصادی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.