عیسی زارع‌پور از مجلس خواست جلوی افزایش تعرفه‌ها را نگیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از مجلس در ثابت نگه داشتن دستوری تعرفه‌های اینترنت، از نمایندگان خواست هنگام تصویب لایحه بودجه سال آینده اشتباه سال گذشته را تکرار نکرده و اجازه اصلاح تعرفه‌ها را صادر کنند. او اعلام کرد در این زمینه با رئیس مجلس نیز صحبت کرده است.

به گزارش فاواپرس، موضوع ثابت ماندن تعرفه‌های مخابراتی که در سال‌های گذشته با اعتراض اپراتورهای ثابت و همراه روبه‌رو بود، در دوره اخیر با گلایه وزارت ارتباطات نیز همراه شده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین اظهارنظر در این باره از نمایندگان مجلس بابت تاکید بر ثابت ماندن تعرفه‌ها در سال جاری انتقاد کرد.

عیسی زارع‌پور که امروز (۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران سخنرانی می‌کرد، با انتقاد از مصوبه مجلس گفت: در ایام بررسی بودجه، از مجلس می‌خواهیم مانند سال گذشته موانعی مانند اصلاح نشدن تعرفه‌ها ایجاد نکند. اگر ثبات دستوری تعرفه‌ها کارآمد بود، پس قیمت اجناس دیگر مانند نخود و لوبیا و یخچال هم به شکل دستوری کنترل می‌شد. با توجه به افزایش تقاضای شبکه و افزایش هزینه‌های اپراتورها، نیاز است که در تعرفه‌ها بازنگری صورت گیرد. با رئیس مجلس صحبت کردم تا اجازه اصلاح تعرفه‌ها در لایحه بودجه سال آینده داده شود.

او افزود: طرح ما در زمینه شیوه اصلاح تعرفه‌ها ارائه شده و در حال حاضر روی مدل اقتصادی آن کار می‌شود و زنجیره تولید تا توزیع محتوا را در کشور در بر می‌گیرد. هم حوزه ارتباطات و هم مردم از اصلاح تعرفه‌ها سود می‌برند.

وزیر ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: راهبرد دولت برای استفاده از فناوری اطلاعات، استفاده از این فناوری ایجابی و فرصت‌ساز است. زیرساخت این مساله شبکه ملی اطلاعات است. سال گذشته شورای عالی فضای مجازی ۵۳ تکلیف در این پروژه تعریف کرد که حدود ۷۵ درصد آن مربوط به خانواده مخابرات و نه فقط وزارت ارتباطات است.

او ادامه داد: بال اول شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن در سراسر کشور است. بال دوم آن نیز مجموعه‌ای از خدمات کاربردی است که کار و زندگی مردم را تسهیل کند. امروز بعضی از پلتفرم‌های خارجی بخشی از شبکه ما را اشغال کرده‌اند.

زارع‌پور توضیح داد: در این حوزه سه وظیفه اصلی داریم؛ نخست هوشمندسازی کلیه خدمات دولتی در یک برنامه سه‌ساله، دوم پلتفرم‌های داخلی خصوصی که در این زمینه بخش خصوصی از بخش دولتی جلوتر بوده است و سوم خدمات پایه مانند موتورهای جست‌وجو، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی.

وزیر ارتباطات در پایان درباره اجرایی شدن مصوبه بیت‌استریم گفت: مخابرات باید به بخش خصوصی میدان بدهد. در مورد مصوبه بیت‌استریم، قراردادهایی که امضا شده باید اجرایی شوند. این شرکت باید سبد خدمات خود را تنوع بخشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.