تصاویر شاسی بلند جدید ولوو (Volvo XC40)

خودروسازی ولوو، نسخه جدیدی از شاسی بلند Volvo XC40 خود را برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد که گفته می‌شود از هم اکنون با قیمت پایه ۳۴۱۰۰ پوند قابل سفارش است.

به گزارش فاواپرس به نقل از اتواکسپرس، در اوایل این هفته، خودروسازی ولوو در سکوت خبری نسخه جدیدی از شاسی بلند معروف خود یعنی Volvo XC40 برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد که گفته می‌شود از هم اکنون با قیمت پایه ۳۴۱۰۰ پوند قابل سفارش است.

این نسخه فیس لیفت شده از شاسی بلند محبوب Volvo XC40 در نخستین روز‌های ماه فوریه به نمایش درآمد که شرکت سازنده پیش از این اطلاعاتی در مورد آن منتشر نکرده بود. ولوو به جای راه اندازی یک کمپین مطبوعاتی گسترده، بی سر و صدا تصاویری از خودروی جدید را همراه با بیشتر مشخصات و اطلاعات قیمت آن، در صفحات آنلاین خود منتشر کرد.

قیمت‌ها از ۳۴۱۰۰ پوند برای نوع پایه بنزینی هیبریدی متوسط و ۳۹۱۰۰ پوند برای مدل پلاگین هیبریدی معادل شروع می‌شود. در همین حال، ارزان‌ترین نسخه XC40 Recharge الکتریکی خالص از ۴۳۵۵۰ پوند شروع می‌شود. همچنین، صرف نظر از پیشرانه، خط تولید SUV به سه مدل با نام‌های Core، Plus و Ultimate تقسیم می‌شود.

گفته می‌شود همه این مدل‌ها فوراً در دسترس قرار نخواهند گرفت و برای برخی از نسخه‌های موجود در خط تولید این شاسی‌بلند، تا ۹ ماه زمان انتظار وجود دارد. به عنوان مثال، تمام انواع برقی XC40 به روز شده، تا پایان سال به درب منزل مشتریان نمی‌رسند. ولوو همچنین یک مدل پایه‌تر به نام XC40 Start را پس از اینکه مدل فیس لیفت شده به صورت کامل عرضه شد، معرفی خواهد کرد. قیمت اولیه آن ۲۶۴۸۵ پوند خواهد بود و تنها با موتور ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۲۷ اسب بخاری و گیربکس دستی در دسترس خواهد بود.

تجهیزات استاندارد ارزان‌ترین نسخه کنونی یعنی XC40 Core شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو LED، ریل‌های سقف نقره‌ای، سنسور‌های پارک عقب و برف پاک‌کن‌های اتوماتیک شیشه جلو می‌شود. در داخل، خریداران همچنین سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، شارژر بی سیم تلفن هوشمند، سیستم اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی و دسته گیج دیجیتال ۱۲ اینچی را دریافت می‌کنند. از آنجایی که این خودرو متعلق به ولوو است، مجموعه کاملی از تجهیزات ایمنی استاندارد نیز وجود دارد. خریداران از کروز کنترل، کمک حفظ خطوط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، یک محدود کننده سرعت قابل تنظیم و سیستم کاهش خطوط مقابل برخوردار می‌شوند که با هدایت خودکار خودرو به دور از ترافیک روبرو، از تصادف جلوگیری می‌کند.

قیمت XC40 Plus به عنوان یک مدل برتر از نسخه استاندارد، از ۴۰۰۰۰ پوند شروع می‌شود. برای این مبلغ، خریداران آلیاژ‌های برش الماس ۱۸ اینچی، ریل‌های سقف مشکی براق، درب عقب برقی، سنسور‌های پارک جلو و عقب، دوربین پارک عقب و آینه‌های درب تاشو و گرم شونده خودکار دریافت می‌کنند. کابین نیز کمی راحت‌تر از نسخه استاندارد است و خریداران از فرمان گرم‌کن، صندلی‌های گرم‌کن، سیستم تصفیه هوا با فیلتر گرده‌های ریزتر و سیستم آب‌وهوای پارک ولوو استفاده می‌کنند که تا ۱۵ دقیقه پس از خاموش شدن موتور، هوا را از بیرون به داخل خودرو می‌دمد تا دمای داخل کابین حفظ شود.

در سمت دیگر، قیمت مدل برتر XC40 Ultimate نیز از ۴۳۹۱۰ پوند شروع می‌شود. به‌روزرسانی‌های مدل پلاس شامل مجموعه‌ای متفاوت از رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلوی پیکسل LED ولوو با جت‌های شستشو، مه شکن LED جلو و زنگ هشدار و بی‌حرکت، در این مدل بهبود یافته است. خریداران حتی تجهیزات بیشتری را در داخل دریافت می‌کنند. کیت استاندارد این خودرو شامل یک دوربین پارک ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، یک صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی و یک سیستم استریو ممتاز Harman Kardon با یک ساب ووفر در چاه چرخ یدکی است.

حالت رانندگی نیمه خودمختار ولوو، Pilot Assist، نیز در صدر مشخصات XC40 ظاهر می‌شود و به رانندگان اجازه می‌دهد تا فرمان، دریچه گاز و ترمز خودرو را کنترل کنند، مشروط بر اینکه بر آنچه در اطراف خودرو می‌گذرد نظارت داشته باشند. این سیستم حتی می‌تواند خودرو را به طور کامل متوقف کند و در ترافیک روان به خودی خود حرکت کند. همانگونه که اشاره شد طیف وسیعی از موتور‌ها برای XC40 فیس لیفت شده وجود دارد. ارزان‌ترین گزینه یک واحد بنزینی ۱.۵ لیتری ۱۲۷ اسب بخاری است که فقط در پایین‌ترین مدل این شاسی بلند، یعنی مدل Start وجود خواهد داشت و پیشرانه‌های مدل‌های دیگر، قدرتی به مراتب بالاتر از این ارائه خواهند داد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.