سخنگوی قوه قضاییه: بازار رمزارز را شفاف یا ممنوع کنید

سخنگوی قوه قضاییه بر شفاف‌سازی و تعیین تکلیف حوزه رمزارزها و ساماندهی این بازار تاکید کرد.

ذبیح‌الله خداییان، در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نتیجه تذکر رئیس قوه قضائیه به بانک مرکزی برای ساماندهی بازار رمزارزها گفت: تذکر رئیس قوه قضائیه به بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی در خصوص رمزارزها از باب پیشگیری بوده است و از آنها خواسته تا این ابزار را شفاف و ساماندهی یا آن را ممنوع کنند. از باب پیشگیری تذکر داده است تا بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی این مساله را شفاف‌سازی کنند؛ یا سامان بدهند یا ممنوع کنند.

او افزود: این پدیده هنوز در کشور ما ساماندهی یا تعیین تکلیف نشده است.

خداییان افزود: تا فرصت هست متولیان امور اقتصادی باید چارچوب فعالیت رمزارزها را مشخص کنند همچنین در سازمان بازرسی هم قبلاً هشدارهای لازم داده شده است و امیدواریم این موضوع هرچه سریع‌تر شفاف‌سازی شود.

پیش از این رئیس کل قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، در جلسه چهارم بهمن شورای عالی قوه قضائیه از بانک مرکزی خواست رگولاتور پولی کشور شفاف و روشن در خصوص رمزارزها اعلام موضع کند تا طبق آن نظر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پدیده رمزارزها امروز خودش را به اقتصاد جهانی تحمیل کرده و پدیده‌ای است که نمی‌شود به راحتی از کنار آن گذشت. برخی از کشورها آن را یک ارز خارجی می‌دانند و برخی از کشورها آن را به رسمیت نشناخته‌اند.

او ادامه داد: در کشور ما هم می‌بینیم برخی در این زمینه فعالیت دارند و متاسفانه بازار خطرناکی است و شفاف نیست. برخی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند و دست به کلاهبرداری می‌زنند.

محسنی اژه‌ای همچنین توضیح داد: ما چند پرونده در رابطه با رمزارزها در قوه قضائیه داریم اما چون این پدیده در کشور تعیین تکلیف نشده، رئیس قوه قضائیه از باب پیشگیری به بانک مرکزی و متولیان امر تذکری در رابطه با تعیین تکلیف داد که متولیان می‌خواهند در قبال رمزارزها چه رویکردی پیش گیرند.

او تاکید کرد: ما نباید منتظر ایجاد مشکل در جامعه شویم و بعد چاره‌ای بیندیشیم. در سازمان بازرسی هم قبلاً هشدارهای لازم را به مسئولان داده‌ایم و متولیان مشغول بررسی این موضوع هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.