گلکسی S22 اولترا رسما معرفی شد + مشخصات کامل

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره سامسونگ در رویداد «گلکسی آنپکد 2022» از خانواده گلکسی S22 رونمایی کرد که بالاترین عضو این سری، گلکسی S22 اولترا است.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره سامسونگ در رویداد «گلکسی آنپکد 2022» از خانواده گلکسی S22 رونمایی کرد که بالاترین عضو این سری، گلکسی S22 اولترا است؛ گوشی هوشمندی که طراحی متفاوتی نسبت به برادرانش دارد و ما را بیش از هر محصول دیگری، به یاد گلکسی نوت می‌اندازد.

شایعات درست از آب درآمدند و سامسونگ پس از پشتیبانی گلکسی S21 اولترا از قلم S Pen، حالا جایگاه مخصوص این قلم را به محصولی غیر از سری گلکسی نوت آورده و کاربران می‌توانند S Pen را درون بدنه گلکسی S22 اولترا قرار دهند. البته این تنها شباهت پرچمدار جدید کره‌ای‌ها با سری نوت نیست و سامسونگ تصمیم گرفته تا جای ممکن طراحی این محصولات را به یکدیگر نزدیکتر کند تا بتواند طرفداران خانواده گلکسی نوت را به این دستگاه جذب کند.

طراحی گلکسی S22 اولترا

اولین چیزی که در طراحی گلکسی S22 اولترا نظرتان را جلب می‌کند، طراحی متفاوت دوربین اصلی است که حالا دیگر درون ماژول مشخصی مانند نسل‌های قبلی‌اش یا حتی گلکسی S22 و S22 پلاس قرار نگرفته. سامسونگ تصمیم گرفته برای این محصولش، سنسورهای دوربین را بطور جداگانه روی پنل پشتی قرار دهد. البته با طراحی بی‌نظمی روبه‌رو نیستیم و چهار سنسور دوربین به شکل حرف P انگلیسی قرار گرفته‌اند.

گوشی گلکسی S22 اولترا

از دوربین که بگذریم، به یک ویژگی دیگر می‌رسیم که تا به امروز مختص گوشی‌های سری گلکسی نوت بود اما حالا سامسونگ تصمیم گرفته آن را به یکی از گوشی‌های سری گلکسی S بیاورد: جایگاه مخصوص قلم S Pen درون بدنه. طبق بسیاری از گزارش‌ها، خانواده گلکسی نوت به پایان راه رسیده و اقدام اخیر سامسونگ هم بطور غیرمستقیم مهر تاییدی بر این گزارش‌ها می‌زند. این قلم دقیقا مانند سری گلکسی نوت زیر بدنه قرار می‌گیرد و از مکانیزم فشاری برای خروج از بدنه استفاده می‌کند.

در جلوی این گوشی هوشمند همچنان شاهد قرارگیری یک پنل بزرگ، خمیده و بدون حاشیه هستیم. در مرکز بخش بالایی نمایشگر 6.8 اینچی این دستگاه سامسونگ شاهد قرارگیری یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی هستیم. این دوربین 40 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 80 درجه‌ای دارد.

سامسونگ برای بدنه این دستگاه از فریم فلزی به همراه پنل پشتی شیشه‌ای استفاده کرده و کیفیت بالایی دارد. استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به معنی پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم است. ابعاد این دستگاه برابر 77.9 در 163.3 در 8.9 میلی‌متر است و وزنش به 229 گرم می‌رسد. این گوشی هوشمند در چهار رنگ روانه بازار می‌شود.

مشخصات فنی گلکسی S22 Ultra

سامسونگ از جدیدترین قطعات بازار برای این گوشی هوشمندش استفاده کرده. در جلوی این گوشی هوشمند با یک نمایشگر غول پیکر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD روبه‌رو هستیم که از فناوری Super Smooth بهره می‌برد. این تکنولوژی رفرش ریت نمایشگر را بین 1 تا 120 هرتز تغییر می‌دهد. این پرچمدار سامسونگ همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی یا Game Mode پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی S22 اولترا

یکی از ویژگی‌های نمایشگر گلکسی S22 اولترا، فناوری Vision Booster است که همراه با Dynamic AMOLED 2X بطور 100 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 موبایل را پوشش می‌دهد و نتیجه‌اش رنگ‌های شفاف و دقیق است. حداکثر روشنایی این پنل که با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Eye Comfort Shield میزان انتشار نور آبی را کنترل می‌کند، به 1750 نیت می‌رسد که یک رکورد است. زیر این پنل شاهد قرارگیری سنسور اثر انگشت اولتراسونیک هستیم.

سامسونگ برای این پرچمدارش دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و زاویه دید 85 درجه درنظر گرفته است. گلکسی S22 اولترا به یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و دریچه دیافراگم f/2.2 هم مجهز شده. در نهایت با دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو روبه‌رو هستیم که دریچه دیافراگم و زاویه دید متفاوتی دارند که نتیجه‌اش، ارائه قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 و 10 برابری است.

کره‌ای‌ها برای تامین قدرت این پرچمدار خود از تراشه‌های 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل یک و اگزینوس 2200 استفاده کرده‌اند که هردو جزو بهترین‌های بازار تراشه محسوب می‌شوند. با توجه به بازار هدف، کاربران به یکی از این چیپ‌ها دست پیدا می‌کنند. گلکسی S22 اولترا در چهار پیکربندی روانه بازار می‌شود که البته بالاترین نسخه‌اش با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی تنها در اختیار کاربران در برخی کشورها قرار می‌گیرد. کاربران می‌تواند این دستگاه را با 8/12 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهند.

در جدول زیر مشخصات کامل گلکسی S22 اولترا را مشاهده می‌کنید:

[wptb id=11500]

سامسونگ برای این گوشی هوشمندش یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته و بالاخره پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی را به آن آورده است. این دستگاه همچنین از شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم PowerShare هم پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید، خبری از شارژر درون این دستگاه نیست و به صورت جداگانه باید آن را بخرید.

گوشی گلکسی S22 اولترا

از سایر ویژگی‌های گلکسی S22 اولترا می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1، پشتیبانی از شبکه 5G، وای فای 6E و استاندارد IP68 اشاره کرد که این استاندارد مربوط به قلم S Pen هم می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی S22 اولترا

سامسونگ از تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) گوشی گلکسی S22 اولترا را روانه بازار می‌کند. این گوشی هوشمند در نسخه‌های مختلف روانه بازار می‌شود و قیمت نسخه‌های مختلف گلکسی S22 اولترا به ترتیب به شرح زیر است:

  • نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 1199 دلار / 1149 پوند / 1249 یورو
  • نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 1249 پوند / 1349 یورو
  • نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی: 1329 پوند / 1449 یورو
  • نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی: 1499 پوند / 1649 یورو

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که نسخه مجهز به 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی گلکسی S22 اولترا در بازارهای محدودی به فروش می‌رسد و تمام کاربران به آن دسترسی پیدا نخواهند کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.