انتشار اولین ویدیو از فیلم توقیف شده «قاتل و وحشی» + ویدیو

با گذشت یک سال از توقیف قاتل و وحشی ساخته حمید نعمت‌الله ، سازندگان آن برای نخستین بار ویدیویی از این فیلم منتشر کرده اند.

با گذشت یک سال، اولین ویدیو از فیلم توقیف شده قاتل و وحشی ساخته حمید نعمت‌الله، توسط سازندگان آن منتشر شد.

این ویدیو حاوی اولین و تنها پلان منتشر شده از این فیلم است.

همزمان با انتشار این ویدئو و نزدیک شدن به روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر، فریدون جیرانی، کارگردان مطرح، در یادداشتی خواستار یک سانس نمایش فیلم حمید نعمت‌الله در سینمای رسانه‌ های جشنواره فجر شد.

جیرانی در پستی اینستاگرامی درباره ی فیلم قاتل و وحشی نوشت: «ژانر، بازیگری و کارگردانی در آخرین ساخته حمید نعمت الله، ویژگی هایی است که در سینمای ایران کمتر تجربه شده. به دبیر جشنواره پیشنهاد میکنم قاتل و وحشی را یک بار برای اهالی رسانه و صاحب نظران نمایش دهید، شاید راهکاری برای بایگانی نشدن این اثر پیدا شد.»

فیلم توقیف شده قاتل و وحشی یکی از پر سر و صداترین فیلم های دوره ی قبل جشنواره فجر بود.

این فیلم سال گذشته فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرد اما به دلیلی که از سوی مسئولان نمایش سر تراشیده و گوش های لیلا حاتمی در فیلم عنوان شد، مجوز شرکت و نمایش در جشنواره را دریافت نکرد و بایکوت شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری مشتاقانه در انتظار نمایش این فیلم در جشنواره بودند و نقدهای مثبتی نیز درباره ی آن از سوی کسانی منتشر شده بود که فیلم را در اکران‌های خصوصی دیده بودند.

فیلم توقیف شده قاتل و وحشی

فیلم توقیف شده قاتل و وحشی

به گفته ی عوامل فیلم توقیف شده قاتل و وحشی این فیلم اصلاً به بازبینی نرسید و تنها بخش کمی از آن توسط هیئت انتخاب جشنواره دیده شد.

گرچه گفته می شد علت حذف فیلم از جشنواره نمایش سر تراشیده و گوش های لیلا حاتمی بوده اما برخی معتقد بودند موضوع این فیلم که درباره ی بردگی جنسی است و وجود صحنه های خشونت آمیز در آن نیز حساسیت هایی نسبت به این فیلم ایجاد کرده بود.

از آنجایی که بازیگری زنان در سینمای ایران با سر تراشیده اتفاق تازه ای نیست، خبر حذف فیلم قاتل و وحشی از جشنواره و توقیف آن به دلیل مشابه انتقادات زیادی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

فیلم توقیف شده قاتل و وحشی

فیلم توقیف شده قاتل و وحشی

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.