پرچمداران جدید هواوی

هواوی P50 Pro یا هواوی P50 Pocket؟

Huawei عرضه جهانی جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود یعنی هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket را آغاز کرده است و در اینجا ما قصد داریم تا مقایسه جامعی میان این دو گوشی را در اختیار شما قرار دهیم.

رضه جهانی گوشی‌های پرچمدار سری هواوی P50 در اواخر ژانویه آغاز شد و این سازنده چینی پیش‌فروش دستگاه‌های هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket را در سراسر آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی آغاز کرد. اما بسیاری از علاقمندان به این سری شاید این سوال را در ذهن داشته باشند که انتخاب کدامیک از این دو دستگاه می‌تواند برای آن‌ها بهتر باشد؟

در این نوشته ما قصد داریم تا با مقایسه مشخصات کامل این دو گوشی، به شما در یافتن پاسخ این سوال کمک کنیم.

گوشی‌های پرچمدار سری P50 قرار است در روز ولنتاین، یعنی ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در دسترس کاربران جهانی قرار گیرد. اگرچه ممکن است بسته بازار‌های منطقه ای، شاهد تفاوت‌هایی باشیم، اما همه کاربران جهانی در جعبه این گوشی ها، قاب محافظ، FreeBuds و شارژر پر سرعت را دریافت خواهند کرد که این آخری باید قابل توجه باشد چرا که اغلب برند‌ها در حال حذف شارژر از جعبه‌های خرده فروشی هستند.

Huawei P50 Pocket اولین گوشی تاشوی تاشو این شرکت است که هنگام بسته شدن هیچ شکاف قابل مشاهده‌ای ندارد. یک صفحه‌نمایش دایره‌ای خارجی با قطر ۱ اینچی برای پیش‌نمایش اعلان‌ها وجود دارد که به عنوان یک صفحه پیش‌نمایش برای سلفی‌ها با دوربین اصلی نیز عمل می‌کند. P50 Pro پرچمدار گوشی هوشمند این شرکت است.

سری P عکاسی محور هستند و به طور مشخص این تلفن دارای بالاترین رتبه در عملکرد دوربین است. اگرچه دوربین‌ها بهترین ویزگی این دستگاه هستند، اما P50 Pro همچنین دارای صفحه نمایش دوست داشتنی، عملکرد باتری عالی و ظاهر کلی جذاب است. مشکل تنها در نبود 5G و پشتیبانی از خدمات گوگل در هر دو دستگاه است که پیامد تحریم‌های این شرکت توسط ایالات متحده آمریکاست، اما به نظر می‌رسد که کاربران چندان متوجه این کمبود‌ها نخواهند شد.

با این مقدمات بیایید به بررسی بیشتر جزییات بپردازیم.

مقایسه مشخصات هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket

گوشی هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket

طراحی

Huawei P50 Pocket یکی از معدود گوشی‌های تاشو در بازار جهانی است و به همین دلیل ما آن را برنده مقایسه معرفی می‌کنیم. اما علاوه بر اینکه یک گوشی تاشو است، یک دستگاه بسیار زیبا نیز هست. صفحه نمایش بیرونی دایره‌ای آن درست مانند مواد آن زیبا به نظر می‌رسد.

به عنوان یک گوشی تاشو، می‌تواند از وسط تا شود و بسیار جمع و جور شود. آخرین، اما نه کم‌اهمیت، این است که در هنگام باز شدن بسیار نازک است و ضخامت آن فقط ۷.۲ میلی متر است. Huawei P50 Pro نیز یک گوشی زیبا است، اما یک گوشی هوشمند سنتی با پشت شیشه‌ای و فریم آلومینیومی است. با این حال، برخلاف رقیب داخلی خود، ضد آب و ضد گرد و غبار با گواهی IP68 است.

گوشی هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket

صفحه نمایش

مشخصات فنی نمایشگر‌های موجود در Huawei P50 Pocket و P50 Pro کم و بیش یکسان است. هر دو دستگاه به پنل‌های OLED با یک میلیارد رنگ، وضوح +Full HD و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز مجهز هستند. اگرچه نمی‌توان این پنل‌ها را بهترین نمایشگر‌های بازار ندانست، اما قطعاً متعلق به بخش رده بالا هستند.

در این میان هواوی P50 Pocket می‌تواند جالب‌تر باشد، زیرا دارای صفحه نمایش تاشو با نسبت تصویر ۲۱:۹ است. همانطور که قبلاً گفته شد، این پنل می‌تواند با تا شدن ابعاد خود را کاهش دهد و در حالی که گوشی تا شده است، می‌توانید از یک نمایشگر خارجی کوچک برای بررسی اعلان‌ها و گرفتن سلفی با دوربین‌های پشتی استفاده کنید.

به طور کلی گوشی هواوی P50 Pro از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل بهره می‌برد و P50 Pocket از نمایشگر بزرگتر ۶.۹ اینچی با رزولوشن ۱۱۸۸ در ۲۷۹۰ پیکسل استفاده می‌کند.

گوشی هواوی P50 Pro و هواوی P50 Pocket

نرم‌افزار و سخت‌افزار

Huawei P50 Pocket مجهز به پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۸۸ است، یکی از دو چیپست برتر کوالکام در سال ۲۰۲۱ که مشخصات پرچمدار را ارائه می‌کند. علیرغم اینکه یک چیپست پرچمدار است، به دلیل محدودیت‌های تحریمی ایالات متحده، فاقد پشتیبانی از 5G است، اما با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی جفت می‌شود.

می‌توانید دقیقاً همان بخش سخت‌افزاری را با Huawei P50 Pro دریافت کنید، اما در برخی بازارها، این گوشی از چیپ‌ست‌های اختصاصی Kirin 9000 پشتیبانی می‌کند. حتی نرم افزار در هر دو گوشی یکسان است که شامل HarmonyOS 2 در چین و EMUI 12 بدون خدمات Google Mobile در بازار جهانی می‌باشد.

دوربین‌ها

هواوی P50 Pro بدون هیچ شکی بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد که نه تنها از هواوی P50 Pocket بهتر است، بلکه تقریباً از همه تلفن‌های موجود در بازار جهانی نیز بهتر است. این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS و فوکوس خودکار لیزری، سنسور پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابر، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تک رنگ ۴۰ مگاپیکسلی که با همکاری لایکا ساخته شده است.

هیچ راهی برای P50 Pocket وجود ندارد که بتواند با دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۳۲ مگاپیکسلی خود، با این گوشی رقابت کند، اما این گوشی تاشو نیز به راحتی عرصه را خالی نمی‌کند. به لطف نمایشگر خارجی P50 Pocket امکان گرفتن سلفی با دوربین‌های عقب نیز وجود دارد که می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ارائه دهد.

باتری

هواوی P50 Pro به لطف باتری بزرگتر ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، قادر است عمر باتری بیشتری را ارائه دهد و برخلاف هواوی P50 Pocket حتی از شارژ بی سیم ۵۰ واتی نیز بهره می‌برد. آخرین، اما نه کم‌اهمیت، فناوری شارژ سریع آن نیز قوی‌تر است، زیرا با این دستگاه سرعت شارژ ۶۶ وات را دریافت خواهید کرد. در سمت مقابل گوشی تاشو P50 Pocket از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با سیستم شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می‌شود.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

قیمت

هواوی P50 Pro دارای قیمتی معادل ۱۲۰۰ یورو / ۱۳۷۲ دلار آمریکا در بازار جهانی است، در حالی که برای خریدن یک یک نسخه تاشو P50 به ۱۳۰۰ یورو / ۱۴۸۷ دلار آمریکا نیاز دارید. اگر فقط به مشخصات فنی نگاه کنیم، Huawei P50 Pro به دلیل داشتن دوربین‌های برتر، باتری بزرگتر، بدنه ضد آب و شارژ بی سیم گوشی بهتری است.

اما هواوی P50 Pocket یک تلفن تاشو است و برای کسانی که عاشق دستگاه‌های نوآورانه و جمع و جور هستند، ممکن است انتخاب بهتری باشد. همچنین این گوشی تاشو برای افرادی که به گرفتن تصاویر سلفی اهمیت زیادی می‌دهند، می‌تواند گزینه جذاب تری باشد.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.