مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

با تصویب هیات وزیران، ارائه دهنده‌گان خدمات پژوهشی (تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، موسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به گزارش فاواپرس، روابط عمومی پست بانک ایران اعلام کرد: بر طبق مفاد این تصویب نامه، مراکز آموزشی و پژوهشی، موسسات و اشخاصی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم مجوز دریافت کرده‌اند، از این معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

مصوبه‌ای مشابه در سال ۸۷ نیز در این باره به تصویب هیات وزیران در آمده بود و حالا با کامل‌تر شدن آن، مصوبه جدیدی تدوین شده است.

همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی، موسسات، مراکز، اتحادیه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان نیز مشمول این معافیت هستند.

بر اساس این گزارش، موضوع معافیت مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه شماره 00/236/ب مورخ 17 بهمن ماه معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پست بانک ایران به شعب استان‌ها، مناطق تهران و ادارات ستادی ابلاغ شده است.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در هیات وزیران به تصویب رسیده است.

معافیت‌های مالیاتی برای دانش‌بنیان‌ها

پیش از این شرکت‌های پارک‌های علم و فناوری از پرداخت سهم عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شده بودند و اعلام شد ک عوارض و مالیات بر ارزش افزوده پارک های علم و فناوری به تقویت زیرساخت‌های پارک‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

ناگفته نماند پیش‌تر نیز شرکت‌های دانش بنیان نیز از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی و… معاف شده بودند هر چند مبحث مالیات بر ارزش افزوده در اکثر شرکت‌ها وجود دارد و هنوز به طور دائم و کامل از فرایند کاری آنها حذف نشده است. همچنین خاطرنشان می‌شود در صورتی شرکت دانش‌بنیان می‌تواند از معافیت برخوردار شود که موضوعات در کارگروه ارزیابی تائید شده باشد و به اداره امور مالیاتی ارسال شود. باید بدانید اطلاعات شرکت‌ها و موضوع‌ها در نیمه دوم سال به اداره امور مالیاتی ارسال می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.