انتقاد وزارت علوم از افزایش اختلال اینترنت: به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد شده است

رییس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم اظهار داشت اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت طی چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب مشکلات در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است.

رییس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم اظهار داشت اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت طی چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب مشکلات در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است. به اعتقاد وی این امر موجب استرس و فشار روانی شدید در دانشجویان و اساتید شده است.

به گزارش فاواپرس، علی اکبر صفوی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به شروع آموزش مجازی با شیوع پیک ششم کرونا و مواجه دانشجویان با کندی شدید اینترنت و اختلالات در آموزش‌های مجازی گفت: واقعیت این است که همه ما از اختلالات اینترنت در طول چهار پنج ماه گذشته گلایه داریم و رنج می‌بریم. همین امروز (روز گذشته) ما در دانشگاه شیراز کلاسی داشتیم که اساتید در آنجا اعلام کردند دانشجویان به علت کندی اینترنت و اختلالات اینترنتی که در کل استان وجود دارد از کلاس درس عقب می‌افتند.

رییس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم معتقد است وقتی اختلالات اینترنت ایجاد می‌شود میزان استرس و فشار روحی که به دانشجو، استادان، مدیریت دانشگاه و کارشناس‌های فنی وارد می‌شود بسیار زیاد است.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد به طور کلی ظرفیت مصرفی کشور افزایش یافته و کیفیت سرویس‌دهی‌ها پایین‌تر آمده است اظهار داشت این مشکل در طول چند ماه اخیر وجود داشته و در بازه زمانی امتحانات هم مشکلاتی را ایجاد کرد: به نظر من نوسانات و اختلالاتی که در اینترنت و کیفیت آن وجود دارد در چند ماه گذشته خیلی بیشتر شده است. من این موضوع را طی یک سری سوالات از برخی همکاران و مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاه‌های مختلف استان‌های گوناگون کشور پرسیدم، آن‌ها نیز همین نظر را داشتند.

صفوی با تاکید بر اینکه تشخیص این اختلال و مشکل توسط مسئولان امر ساده است، افزود: یعنی آن‌ها در رکوردهای فنی خود به سادگی می‌توانند بفهمند که میزان مصرف پهنای باند و میزان اختلالات اینترنتی چقدر دچار نوسان شده است، اما بحث اصلی این است که این کار در حوزه وزارت ارتباطات است و از این طریق باید پیگیری شود.

به گفته وی وقتی اکثر دانشجویان امکان حضور در یک کلاس درس مجازی را ندارند، علت مشخص است. افراد در یک کلاس آنلاین از چندین خدمات دهنده سرویس می‌گیرند پس مشکل فقط از جانب یک خدمات دهنده و یک سرویس نیست لذا این مشکل به طور سراسری وجود دارد.

صفوی با بیان اینکه این مشکل را با برخی از مسئولان وزارت ارتباطات مطرح و آن‌ها نیز مشکل را تایید کرده‌اند اظهار داشت: نیاز به اینترنت و پهنای باند مربوط به دوره شیوع کرونا نیست. شغل‌ها و کسب و کارهای متعددی در این زمینه وجود دارد، وقتی ما نمی‌توانیم مرتبا صنایع بزرگ بزنیم و شغل ایجاد کنیم باید از فرصت اینترنت استفاده کنیم، زیرا یکی از روش‌هایی که می‌توان توسط آن شغل ایجاد کرد و مردم با آن شغل‌ها و بیزینس‌های خود را مدیریت کنند، در بستر اینترنت رخ می‌دهد.

وی در پایان بر لزوم حل مشکل اختلال اینترنت تاکید کرد و گفت: به خاطر همه مردم، همه شرایط اقتصادی کشور و به خصوص بخش آموزش کشور باید اقدامات خیلی جدی‌تری برای مشکلات، اختلالات و کیفیت اینترنت صورت بگیرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.