معرفی 10 انیمیشن فوق‌العاده که کمتر دیده شده‌اند

در این مطلب ده فیلم انیمیشن جذاب را معرفی کرده‌ایم که با این که سال‌ها از زمان ساخته شدنشان می‌گذرد، اما هنوز هم بسیار جذاب و درخشان هستند.

به گزارش فاواپرس به نقل از اسلش فیلمز، در میان این همه فیلم انیمیشن با کیفیت که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند شاید دیگر کسی سراغ دیدن انیمیشن‌های قدیمی نرود. اما واقعا در دهه‌های گذشته فیلم‌های انیمیشن ارزشمند و دیدنی زیادی ساخته شده‌اند که حالا مثل گنج‌هایی ارزشمند از چشم ما پنهان مانده‌اند.

اگر جستجوگران خوبی باشیم می‌توانیم این گنج‌ها را پیدا کنیم و از دیدنشان لذت ببریم. در اینجا ما فهرستی از ده فیلم انیمیشن را آماده کرده‌ایم که گذر زمان هیچ چیز از درخشش آن‌ها کم نکرده است.

۱. متروپلیس (Metropolis) (۲۰۰۱)

انیمیشن متروپلیس

این فیلم شهری در زمان آینده را به تصویر می‌کشد که در آن ربات‌ها همه‌ی شغل‌هایی را که انسان‌ها انجام می‌دادند به عهده گرفته‌اند. در این شهر کارآگاهی به اسم شانساکو به همراه برادرزاده‌ی جوانش کنیچی به دنبال دستگیری دانشمندی به نام دکتر لافتون هستند. دکتر لافتون متهم به دزدیدن اجزاء بدن آدم‌هاست. وقتی کنیچی در آزمایشگاه دکتر لافتون دختری مرموز به اسم تیما را پیدا می‌کند زندگیش دگرگون می‌شود.

این فیلم که یکی از پیشگامان استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری در انیمیشن است، واقعا جواهری است که از بیست سال پیش تا امروز به اندازه‌ی ارزش واقعیش شناخته و دیده نشده است.

۲. کتاب زندگی (The Book of Life) (۲۰۱۴)

انیمیشن کتاب زندگی

این فیلم که قبل از انیمیشن «کوکو» ساخته شده، انیمیشنی خارق‌العاده و خوش‌ساخت است که داستانی بزرگ و جذاب را روایت می‌کند. یک گاوباز علاقه‌مند به موسیقی به اسم مانولو و یک قهرمان شمشیربازی به اسم یواکین به همبازی کودکی‌شان ماریا علاقه‌مند هستند.

دو موجود اهریمنی تصمیم می‌گیرند که بر سر اینکه کدامیک از این دو می‌تواند با ماری ازدواج کند با هم شرط ببندند. اما یکی از این اهریمن‌ها وقتی می‌بیند دارد شرط را می‌بازد یک مار را می‌فرستد تا مانولو را بکشد. این اتفاق مانولو را به سفری جادویی در عالم پس از مرگ می‌فرستد.

۳. جاده‌ی الدورادو (The Road to El Dorado) (۲۰۰۰)

انیمیشن جاده الدورادو

این فیلم داستان یک ماجراجویی جذاب است و شخصیت‌هایی به یاد ماندنی و جلوه‌ی بصری گیرا و خیال‌انگیزی دارد. داستان فیلم درباره‌ی دو دوست به نام‌های میگوئل و تولیو است؛ دو هنرمندی که خودشان را به شکلی ناگهانی در یک جزیره‌ی اسرارآمیز می‌بینند در حالیکه نقشه‌ی شهر افسانه‌ای الدورادو را هم به همراه دارند. آن‌ها با دنبال کردن سرنخ‌های مختلف خودشان را به آن شهر می‌رسانند و در آنجا با احترام و استقبال زیادی رو به رو می‌شوند. اما مردم شهر هویت واقعی آن‌ها را نمی‌دانند.

۴. سفری به سرزمین پریان (A Journey Through Fairyland) (۱۹۸۵)

انیمیشن سفری به سرزمین پریان

این فیلم با تصاویر رویاگونه‌اش داستان مرد جوانی به اسم میشل را روایت می‌کند که در زندگیش با تردید‌های فراوانی رو به رو است. او به کمک یک پری زیبا به اسم فلورنس به سفری جادویی برده می‌شود که در آن هم باید با نیرو‌های اهریمنی بیرونی مبارزه کند و هم باید بر اهریمن‌های درونی خودش غلبه کند. این فیلم دیالوگ‌های ساده‌ای دارد، اما طراحی بصری آن بسیار پیچیده است. داستان فیلم هم کاملا نبوغ‌آمیز و پرکشش است و واقعا باید آن را دید تا باور کرد که چقدر فوق‌العاده است.

۵. آتلانتیس: امپراطوری گمشده (Atlantis: The Lost Empire) (۲۰۰۱)

انیمیشن آتلانتیس: امپراطوری گمشده

این فیلم داستان مردی به اسم میلو جیمز است؛ یک زبانشناس نه چندان درجه یک که تصمیم گرفته شهر گمشده‌ی آتلانتیس را پیدا کند. وقتی دوست پدربزرگش به اسم پرستون ویتمور پول لازم برای این اکتشاف را در اختیار او می‌گذارد، میلو عازم سفری پرماجرا می‌شود که در آن با یک پرنسس جنگجو آشنا می‌شود و نیروی حقیقی پنهان در آتلانتیس را کشف می‌کند.

این فیلم علی‌رغم بعضی از ضعف‌هایی که دارد یکی از پخته‌ترین فیلم‌های دیزنی است که ترکیبی از بهترین استعداد‌های دیزنی در سال ۲۰۰۱ در ساخت آن مشارکت داشتند.

۶. بتمن: نقاب شبح (Batman: Mask of the Phantasm) (۱۹۹۳)

انیمیشن بتمن: نقاب شبح

این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی است که واقعا کمتر از ارزش واقعی‌شان دیده شده‌اند. نه تنها جلوه‌های بصری آن عالی است و موسیقی‌اش تاثیرگذار است بلکه یکی از بهترین داستان‌های مجموعه فیلم‌های بتمن هم هست. داستان شوالیه‌ی سیاه در این فیلم با تعدادی قتل در شهر گاتهام گره خورده است. همزمان یک نفر که در گذشته با بروس آشنا بوده سر و کله‌اش پیدا می‌شود و زندگی پیچیده‌ی او را پیچیده‌تر می‌کند.

۷. کوبو و دو ریسمان (Kubo and the Two Strings) (۲۰۱۶)

انیمیشن کوبو و دو ریسمان

این فیلم یک اثر منحصر به فرد و خاص در تاریخ انیمیشن است. سراسر فیلم پر از تصاویر خیره‌کننده است و داستان آن بسیار جذاب و گیرا است. داستان فیلم درباره‌ی دختری به اسم کوبو است که باید با اعضای قدرتمند و اهریمنی خانواده‌اش مبارزه کند. در این مسیر او با شخصیت‌هایی عجیب و غیرمنتظره متحد می‌شود و به راز‌هایی درباره‌ی گذشته‌ی خودش پی می‌برد. پایان‌بندی فیلم هم یک جادوی سینمایی واقعی است.

این فقط یک توصیف خیلی ساده است و داستان فیلم خیلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر از این است. ولی هرچقدر کمتر بدانید فیلم برایتان جذاب‌تر خواهد بود. جزئیات بصری فیلم هم حیرت‌انگیز و فوق‌العاده است.

۸. ظهور نگهبانان (نگهبانان قصه‌ها) (Rise of the Guardians) (۲۰۱۲)

انیمیشن ظهور نگهبانان

این فیلم که دنباله‌ای برای فیلم‌های «نگهبانان» است، داستانی عاطفی و پر از خیال و رویا دارد. شخصیت اصلی فیلم جک فراست است؛ پسرکی بازیگوش و سر به هوا که دلش می‌خواهد تبدیل به یک نگهبان شود. وقتی موجودی اهریمنی به اسم پیچ بلک بازمی‌گردد تا دوباره کابوس‌ها را وارد خواب بچه‌های دنیا کند، جک باید به همراه نیکولاس، خرگوش، دندان پَری و مرد شنی از رویا‌های بچه‌ها حفاظت کند؛ در حالیکه هنوز هدف واقعی خودش را پیدا نکرده است.

شاید داستان این فیلم روی کاغذ چندان جذاب به نظر نرسد، اما واقعیت این است که این فیلم یک اثر رویایی است که از سر تا ته تماشایی و خیال‌انگیز است.

۹. آخرین تک‌شاخ (The Last Unicorn) (۱۹۸۲)

انیمیشن آخرین تک‌شاخ

این فیلم یک گنج ناشناخته‌ی واقعی است. داستان فیلم درباره‌ی تک‌شاخی است که فکر می‌کند آخرین بازمانده‌ی نوع خودش است، اما کم کم می‌فهمد که شاید آنقدر‌ها هم که فکر می‌کند تنها نباشد. او در مسیر داستان با متحدان مهربان و دشمنان ترسناکی روبه‌رو می‌شود که باعث می‌شوند درباره‌ی عشق و جدایی چیز‌های زیادی یاد بگیرد و جنبه‌هایی از وجود خودش را کشف کند که هرگز تصورشان را هم نمی‌کرد.

جلوه‌ی بصری این فیلم منحصر به فرد است؛ از خطوط خمیده تا رنگ‌های درخشانش همه چیز استثنایی و بی‌نظیر است. هیچ انیمیشن دیگری را نمی‌شود اسم برد که چنین جلوه‌ای داشته باشد. داستان پر احساس و تاثیرگذار آن هم بخش دیگری از عظمت و جذابیت آن است.

۱۰. کارآگاه موش بزرگ (The Great Mouse Detective) (۱۹۸۶)

انیمیشن کارآگاه موش بزرگ

داستان این فیلم که با تاثیر از داستان‌های شرلوک هولمز نوشته شده درباره‌ی یک موش کارآگاه به اسم باسیل است که باید پدر گمشده‌ی یک دختر جوان را از چنگ دشمن قدیمی‌اش راتیگان آزاد کند. بهترین لحظات فیلم مربوط به همین رودررویی طنزآمیز بین باسیل و راتیگان است.

صحنه‌های مهیج زیادی هم در فیلم هست که تکنیک ساخت آن‌ها در زمان خودش در دنیای انیمیشن‌سازی بی‌سابقه بود. این فیلم با طراحی بصری چشم‌نواز و داستان پر از جزئیاتش در مجموع یکی از ماندگارترین آثار تاریخ دیزنی است که تماشا کردنش مثل نوشیدن یک فنجان شکلات داغ، دلپذیر و شیرین است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.