8 نکته که قبل از خرید آیفون دست دوم باید بررسی کرد

خرید آیفون دست دوم یک ریسک است. اما می توانید با بررسی این موارد قبل از پرداخت هزینه، خطر را کاهش دهید.

به گزارش فاواپرس، بیشتر اوقات، لوازم الکترونیکی گران هستند و قبل از خرید به چک لیست های مختلفی نیاز دارند. این لیست در هنگام خرید آیفون دست دوم دو برابر می‌شود.

چندین سوال وجود دارد که می توانید قبل از خرید آیفون دست دوم، از فروشنده بپرسید. در ادامه یک چک لیست سریع برای کمک به شما وجود دارد.

نکاتی که قبل از خرید آیفون دست دوم باید بررسی کرد

1- رسید خرید اولیه

قبل از خرید آیفون دست دوم، از فروشنده بخواهید یک کپی از رسید اصلی ارائه دهد. این رسید می تواند دو چیز مهم را برای شما بگوید: مالکیت قبلی و وضعیت گارانتی.

پس از دریافت رسید آیفون، بررسی کنید که آیا نام یا شناسه فروشنده با گیرنده و تاریخ خرید مطابقت دارد یا خیر. این به شما امکان می دهد تشخیص دهید که آیا فروشنده اولین مالک بوده و آیا آیفون هنوز تحت گارانتی است یا خیر.

2- شماره IMEI

برای بررسی اینکه آیا مشخصات دستگاه با رسید رسمی مطابقت دارد یا خیر؛ قبل از خرید آیفون دست دوم، از فروشنده بخواهید به Settings > General > About برود تا شماره IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) را پیدا کنید. از طرف دیگر، از آنها بخواهید که *#06# را شماره گیری کرده و شماره IMEI منحصر به فرد را از این طریق بازیابی کنند. سپس آیفون شماره IMEI را نمایش می‌دهد، که می‌توانید آن را با مدرک خریدی که فروشنده به شما داده است بررسی کنید.

همچنین باید از IMEI.info برای بررسی شبکه دستگاه تلفن همراه، کشور، گارانتی، نسخه سیستم و سایر مشخصات استفاده کنید.

3-شماره سریال

جدا از شماره IMEI، اپل شماره سریال همه دستگاه های خود را برای تایید ضمانت صادر می کند. برای بررسی شماره سریال آیفون قبل از خرید آیفون دست دوم، به Settings > General > About بروید.

با شماره سریال، در واقع می توانید از جزئیاتی مانند زمان و مکان تولید آیفون مطلع شوید. همچنین می توانید مشخصات دستگاه ارائه شده توسط فروشنده را تأیید کنید و پوشش خدمات و پشتیبانی را در وب سایت اپل بررسی کنید.

آیفون

4-اصالت بخشی

قبل از خرید آیفون دست دوم، هنگام بررسی اصالت، از فروشنده بپرسید که آیا تعمیرات قبلی روی دستگاه انجام شده است و آیا این تعمیرات توسط یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل انجام شده است یا خیر. تعمیرات در مراکز غیرمجاز می تواند به این معنی باشد که قطعات دستگاه دیگر اصالت ندارند.

قطعات با کیفیت پایین، مانند LCD، نه تنها بر تجربه بصری استفاده از آیفون تأثیر می‌گذارند، بلکه بر عمر باتری، سرعت و نور پس‌زمینه نیز تأثیر می‌گذارند. در حالی که بررسی حضوری این موضوع بسیار ساده‌تر است، در یک خرید آنلاین همچنان می‌توانید در این مورد از فروشنده سؤال کنید.

5-تست را صفحه لمسی

بعد، مشخص کنید که آیا کلید فیزیکی و صفحه نمایش کار می کنند یا خیر. حرکات اولیه دست مانند کشیدن انگشت، بزرگنمایی و ضربه زدن را چک کنید.

بسیاری از آیفون‌های قدیمی معمولاً با دکمه‌های Home یا Touch ID خود مشکل دارند.

6-تست دوربین، میکروفون و اسپیکر

دوربین یا بلندگوهای شکسته برخی از رایج ترین نشانگرهای آسیب دیده آیفون در اثر آب هستند.

قبل از خرید آیفون دست دوم، برای بررسی سلامت بلندگو، آیفون را روی حداکثر صدا قرار دهید. سپس یک تماس خروجی سریع یا پیامک ارسال کنید تا بشنوید که آیا صدا بدون استاتیک است یا خیر. همچنین می توانید آیفون را روی ویبره قرار داده و آنرا چک کنید.

با دستگاه عکس بگیرید و بعد از آن عکس را ببینید. بررسی کنید که آیا تصویر واضح به نظر می رسد تا مطمئن شوید که دوربین آیفون هنوز کار می کند.

7-بررسی پورت

آیفون‌ها با پورت های باز مختلف، در معرض آسیب آب و گرد و غبار هستند، به خصوص مدل های قبلی و قدیمی تر آن ها. پورت ها را بررسی کنید در صورت لزوم، بلندگوها را از طریق جک هدفون چک کنید.

8-تست باتری

در میان دستگاه های الکترونیکی، باتری ها اغلب برخی از قطعات آسیب دیده هستند. عمر ضعیف باتری می تواند نتیجه استفاده معمولی یا عملکرد بد شارژ باشد. برای بررسی وضعیت باتری آیفون قبل از خرید آیفون دست دوم، Settings > Battery > Battery Health را باز کنید.

درک این نکته مهم است که تمام باتری های قابل شارژ عمر محدودی دارند. وقتی نوبت به خرید دست دوم می رسد، بهتر است انتظارات خود را در مورد عمر باتری مدیریت کنید. طبق گفته اپل، باتری های آیفون می توانند تا 80 درصد ظرفیت خود را در 500 چرخه شارژ کامل حفظ کنند.

هر گونه سلامت باتری کمتر از 80 درصد باعث کاهش عملکرد آیفون می شود و ممکن است نیاز به تعویض فوری داشته باشد. اگر آیفون همچنان تحت گارانتی باشد، باتری های معیوب به صورت رایگان قابل تعویض هستند. از طرف دیگر، اپل خدمات تعمیر باتری پولی را برای آیفون های بدون گارانتی ارایه می دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.