مشخصات مورد نیاز برای اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11

مایکروسافت مشخصات مورد نیاز برای اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11 را اعلام کرد.

حالا مایکروسافت جزییات تکمیلی بیشتری درباره قابلیت اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11 منتشر کرده است.

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 چند روز پیش منتشر شده بود که قابلیت مهم آن پشتیبانی و قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی سیستم عامل جدید مایکروسافت است. حالا مایکروسافت جزییات تکمیلی بیشتری درباره این قابلیت منتشر کرده و ظاهرا برای اجرای این اپلیکیشن‌ها به سیستم قدرتمندی نیاز دارید.

ویندوز 11 به طور کلی برای نصب و اجرا مشخصات سخت‌افزاری نسبتا متوسطی مانند حداقل یک پردازنده دو هسته‌ای 1 گیگاهرتزی اینتل، AMD یا کوالکام، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای داخلی و موارد دیگری نیاز دارد. حتی با این وجود هم گزارش شده بود که بسیاری از کاربران به دلیل عدم برخورداری کامپیوترشان از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم قادر به نصب آن نبوده‌اند.

با وجود به‌روزرسانی بزرگ اخیر کاربران به حدود 1000 اپلیکیشن اندروید روی ویندوز دسترسی پیدا کردند و هرچند مایکروسافت در ابتدا گفته بود برای نصب و اجرا آن‌ها فقط به فروشگاه اپلیکیشن‌های آمازون نیاز دارید، اکنون مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای آن‌ها را اعلام کرده است.

16 گیگابایت رم برای اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11!

مشخصات مورد نیاز برای اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز 11

طبق اطلاعات ارائه شده، برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز 11 به حداقل 8 گیگابایت رم نیاز پیدا خواهید کرد و البته مایکروسافت برای بهترین عملکرد، وجود 16 گیگابایت رم را پیشنهاد کرده است.

با این وجود نسخه پایه سرفیس لپ تاپ 4 که از 8 گیگابایت رم و پردازنده Core i5 اینتل و برچسب قیمت 980 دلاری بهره می‌برد نیز نمی‌تواند اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کند یا به عبارت دیگر، بسیاری از کاربران برای انجام این کار باید حافظه رم دستگاه خود را ارتقا دهند! به عنوان مثال، برای انجام این کار باید پیکربندی 16 گیگابایتی لپ تاپ سرفیس را تهیه کنید که 1499 دلار قیمت دارد!

مشخصات مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز 11
حافظه رم8 گیگابایت (حداقل) و 16 گیگابایت (پیشنهادی)
نوع حافظه داخلیSSD
پردازندهدستگاه شما باید الزامات ویندوز 11 را برآورده کند. به عنوان مثال Core i3 نسل هشتم، رایزن 3000، اسنپدراگون 8c یا بالاتر
نوع پردازندهx64 یا ARM64

 

مایکروسافت همچنین توصیه می‌کند که کاربران برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی باید قابلیت مجازی سازی (Virtualization) را در ویندوز 11 فعال کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.