یوتیوبری که برای 7 دقیقه ثروتمندترین مرد جهان شد

یوتیوبر اهل انگلیس مدعی است که به مدت 7 دقیقه ثروتمندترین مرد جهان شده است.

مکس فاش، یوتیوبر اهل انگلیس مدعی است که به مدت 7 دقیقه ثروتمندترین مرد جهان شده است. او ادعا می کند که ثروتش در آن چند دقیقه از از ثروت پولدارترین فرد جهان یعنی ایلان ماسک هم فراتر رفته است. فاش در ویدیویی ۹ دقیقه‌ای روشی را که به وسیله‌ی آن می تواند به این مهم دست یابد، تشریح می‌کند.

او می‌گوید برای این کار شرکتی با ۱۰ میلیارد سهام ثبت می کند و بعد هر سهم را به مبلغ ۵۰ پوند می‌فروشد: «با این حساب ارزش قانونی شرکت من ۵۰۰ میلیارد پوند خواهد بود.» او ادعا می‌کند که با ارزش خالص این چنینی «نزدیک‌ترین رقیبش، ایلان ماسک» را نابود می‌کند.

برای عملی کردن نقشه‌اش، مکس اول شرکتی جدید به نام Unlimited Money Ltd ثبت می‌کند. او توضیح می‌دهد که ثبت شرکت در انگلیس بدون دردسر است و برای این کار به راحتی می‌توان از قابلیتی به نام «خانه شرکت» (Company’s house) استفاده و فرم درخواست را پر کرد.

یوتیوبری که برای 7 دقیقه ثروتمندترین مرد جهان شد

بعد از ثبت نام، مکس گواهی و سایر اسناد شرکتش را دریافت می کند. «حالا دیگر Unlimited Money Ltd رسماً یک شرکت است.» سپس مکس برای این که سهام شرکتش را بفروشد، کت و شلوار می پوشد و یک میز در پیاده رو می گذارد و سعی می کند سهمی را به رهگذران بفروشد.

بعد از نه شنیدن های مکرر نهایتا موفق می شود یک سهم را به مبلغ ۵۰ پوند به دختر جوانی بفروشد. او مدارک مربوط به فروش سهام را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به مشاور ارزیابی می فرستد. دو هفته بعد از طریق پست نامه ای دریافت می کند. او جلوی دوربین، نامه را باز می کند و شروع به خواندنش می کند.

یوتیوبری که برای 7 دقیقه ثروتمندترین مرد جهان شد

در نامه نوشته شده بود که ارزش تقریبی شرکت، با توجه به مدارک موجود ۵۰۰ میلیارد پوند است و بدین ترتیب او ثروتمندترین مرد جهان شده بود. اما در ادامه نامه آمده بود از آن جایی که شرکت، هیچ پولی برای اثبات این ارزیابی نداشت، توصیه ارزیاب ها این بود که شرکت هر چه سریع تر منحل شود وگر نه مکس متهم به کلاهبرداری خواهد شد.

مکس سهام دختر جوان را پس می گیرد و پولش را پس می دهد و شرکت را منحل می کند. از زمان باز کردن نامه تا صحبت با دختر جوان و انحلال شرکت ۷ دقیقه طول می کشد. مکس با خنده رو به دوربین می گوید که از این که ۷ دقیقه ثروتمندترین مرد جهان بوده، خوشحال است.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.