پاسخ مثبت ایلان ماسک:

اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین فعال شد

در پاسخ مثبت ایلان ماسک به درخواست اوکراین، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور فعال شد.

در پی درخواست وزیر تحول دیجیتال این کشور از ایلان ماسک به دلیل اختلال اینترنت در اثر حمله روسیه به این کشور، فعالسازی اینترنت ماهواره ای در اوکراین کلید خورد.

با حمله روسیه به اوکراین، اینترنت این کشور دچار اختلال شده و کاربران در این کشور نمی‌توانند به درستی به فضای آنلاین دسترسی پیدا کنند. همین موضوع باعث شد وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ایلان ماسک بخواهد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند که حالا ماسک به چنین درخواستی جواب مثبت داده و اینترنت استارلینک در این کشور فعال شده است.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین چندین ساعت پیش در توییتی چنین درخواستی را از ماسک کرده بود: در حالی که تلاش می‌کنی در مریخ کلونی بسازی، روسیه در تلاش برای اشغال اوکراین است. در حالی که موشک‌های شما با موفقیت از فضا فرود می‌آیند، راکت‌‎های روسی به غیرنظامیان حمله می‌کنند. از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های استارلینک را برای اوکراین فراهم کنید.

فعالسازی اینترنت ماهواره ای در اوکراین

ماسک در پاسخ به توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین، «میخائیلو فدوروف» از فعالسازی استارلینک در این کشور خبر داده و گفته ترمینال‌های بیشتری را به اوکراین ارسال می‌کند: سرویس استارلینک حالا در اوکراین فعال است. ترمینال‌های بیشتری در راه این کشور قرار دارند.

فعالسازی اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

همانطور که می‌دانید، برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تجهیزات ویژه‌ای یا همان ترمینال یا گیرنده نیاز است. بنابراین ایلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین، از ارسال این تجهیزات به کشور مورد حمله روسیه خبر داده است.

اینترنت در بخش‌های از اوکراین تقریبا از دسترس خارج شده و استارلینک می‌تواند افراد ساکن در این مناطق را دوباره به دنیای آنلاین متصل کند. در حقیقت استارلینک می‌تواند اینترنت را در مناطق دورافتاده در اختیار کاربران قرار دهد، هرچند هزینه بالاتری نسبت به سرویس اینترنت عادی دارد.

حالا باید منتظر ماند و دید استارلینک چه برنامه‌هایی برای اوکراین دارد و ایلان ماسک از چه مسیری و تا چه زمانی می‌خواهد ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس را روانه کشور جنگ‌زده اوکراین کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.