نت‌فلیکس وارد عرصه بازی‌سازی شد

نت‌فلیکس با خریدی ۷۲ میلیون‌ دلاری‌ وارد عرصه بازی‌سازی شد.

نت‌فلیکس شرکت بازی‌سازی نکست گیمز (Next Games) را به قیمت ۶۵ میلیون یورو (۷۲ میلیون دلار) خریداری کرد.

نکست گیمز، توسعه‌دهنده فنلاندی بازی موبایلی، در بازار بورس هلسینکی (Helsinki) فنلاند عرضه عمومی شده و این قرارداد به صورت خرید نقدی سهام با قیمت ۲.۱ یورو برای هر سهم منعقد شد. هیات مدیره این شرکت بازی‌سازی معامله را تایید کرده و این موضوع را به اطلاع سهامداران رسانده است. با این حال هنوز تا نهایی شدن این معامله فاصله داریم و انتظار می‌رود این قرارداد در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ نهایی شود.

به گزارش فاواپرس به نقل از تک‌کرانچ، این قرارداد از جمله اقدامات نت‌فلیکس در استراتژی جدیدی است که این شرکت پیش گرفته تا بازی‌سازی را به کاتالوگ ویدئو خود اضافه کند و نکست‌گیم گزینه‌ای عالی برای رسیدن به این هدف است. رابطه نت‌فلیکس و نکست‌گیمز پیشینه قدیمی دارد.

این سازنده بازی‌های رایگان موبایلی،‌ چندین بازی را بر اساس معروف‌ترین سریال‌های نت‌فلیکس از جمله اتفاقات عجیب (Stranger Things) و مردگان متحرک (The Walking Dead) طراحی کرده است. این قرارداد جدید در عین تکمیل رابطه، نت‌فلیکس را از ارائه مجوز به برندها فراتر می‌برد و آی‌پی، استعدادها و کسب‌وکار فعلی نکست‌گیمز را وارد این شرکت می‌کند.

نکست‌گیمز تا پایان سال گذشته (۲۰۲۱) ۱۲۰ کارمند داشته و گزارش سالانه این شرکت حاکی از ۲۷.۲ میلیون یورو سود است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۹۵ درصد این درآمد از خرید‌های درون‌بازی حاصل شد. این شرکت از این پس روی بازی‌های موجود و ساخت بازی‌های بیشتر بر اساس مجموعه نت‌فلیکس تمرکز می‌کند.

تیمو هووهتانن (Teemu Huuhtanen) که شرکت نکست‌گیمز را در ۲۰۱۳ بنیان‌گذاری کرد و در حال حاضر مدیرعامل این شرکت است، از دانش‌آموختگان اکوسیستم در حال توسعه بازی‌سازی در فنلاند است و در سال‌های گذشته نقش موثری در ساخت چند بازی معروف ایفا کرده است. او درست پیش از راه‌اندازی نکست‌گیمز، یکی از مدیران شرکت روویو (Rovio)، سازنده بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) بود. تیمو پیش از آن هم به مدت یک دهه در شرکت سولیک (Sulake) فعالیت می‌کرد و در این شرکت، با ساخت بازی آنلاین هتل هابو، در پیدایش جهان‌های مجازی ایفای نقش کرد.

هووهتانن در بیانیه‌ای گفت: «ما تمرکز بالایی بر تحقق چشم‌انداز خود داریم تا به شریک منتخب کسب‌و‌کارهای سرگرمی جهان تبدیل شویم و سرگرمی مناسب و ماندگاری را در یکی از محبوب‌ترین کسب‌وکارهای جهان راه‌اندازی کنیم و اتحاد با بزرگ‌ترین سرویس استریم جهان یعنی نت‌فلیکس، فرصتی است برای ادامه منطقی و هیجان‌انگیز استراتژی‌مان تا بتوانیم تجربه‌های تعاملی را برای جهان عرضه کنیم.

همکاری نزدیک با نت‌فلیکس روی Stranger Things ثابت کرد که ما در کنار هم شراکت قدرتمندی خواهیم داشت. این [همکاری] فرصتی ویژه‌ای برای تقویت تمامی جبهه‌ها و تحقق ماموریت در کنار یکدیگر است.»

نت‌فلیکس با وجود مقیاس عظیمی که دارد، در سال‌های گذشته خرید‌های معدودی انجام داده است. مجموع این خرید‌ها طبق داده‌های وب‌سایت کرانچ‌بیس پنج مورد است. نکست‌گیمز اولین خرید اختصاصی این شرکت در حوزه بازی است، اما خرید‌های دیگر نت‌فلیکس عبارت‌اند از: شرکتی در حوزه جلوه‌های تصویری، دو سازنده محتوا برای مخاطبان جوان، یک ناشر کمیک‌های انیمه‌ و آثار رولد دال.

در دورانی که شرکت‌هایی مثل دیزنی برای تکمیل کلکسیون خود محتوای مهم ویدئویی را در پلتفرم‌هایشان نشان می‌دهند، نت‌فلیکس هم مشغول ساخت مجموعه اختصاصی خود است. خرید شرکت‌هایی مثل نکست‌گیمز نشان‌دهنده استراتژی این شرکت‌ها برای ارائه کارهای اختصاصی است؛ نت‌فلیکس قصد دارد به تمامی سیستم‌عامل‌ها نفوذ کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.