دسترسی کاربران ایرانی به OpenSea پلتفرم بازار NFT مسدود شد

به دنبال تحریم‌های ایالات متحده و افزایش فشارها بر صرافی‌ها و پلتفرم‌های بلاک‌چین، دسترسی کاربران ایرانی به OpenSea توسط این پلتفرم بازار NFT مسدود شد.

بر اساس گزارش‌های متعددی که توسط کاربران اعلام شده، دسترسی کاربران ایرانی به OpenSea مسدود شده است. در واقع OpenSea، پلتفرم نام‌آشنای NFT دسترسی تمام کاربران با آدرس IP ایران را مسدود کرد.

به دنبال تحریم‌های ایالات متحده و افزایش فشارها بر صرافی‌های بزرگی همچون Coinbase و Binance و Kraken برای قطع دسترسی تمام کاربران و نهادهای مالی روسی، سایر شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌ رمزارز نیز هشدارها را جدی گرفته‌اند و در تلاش هستند تا نقص‌های موجود در اقدامات تحریمی‌شان را مرتفع سازند.

یکی از نمایندگان اوپن‌سی با ارسال ایمیلی به وب‌سایت Decrypt تایید کرد که کاربران مستقر در مناطق تحریم شده (از جمله ایران) نمی‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

در متن این ایمیل آمده است: OpenSea کاربران و کشورهای موجود در لیست تحریم‌های ایالات متحده را از استفاده از خدمات ما که شامل خرید، فروش یا انتقال NFT می‌شود، مسدود می‌کند و شرایط خدمات ما به صراحت مانع استفاده کاربران یا کاربران تحریم شده در مناطق تحریم شده از خدمات ما می‌شود.

ما برای استفاده از خدمات خود توسط افراد یا نهادهای تحریم شده و افرادی که در کشورهای تحت تحریم قرار دارند، نوعی خط مشی تحمل صفر داریم و اگر متوجه شویم که افرادی سیاست‌های ما را نقض می‌کنند، سریعا برای مسدود کردن حساب‌ آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

با قطع دسترسی کاربران ایرانی به OpenSea این کاربران با پیغام 404 مواجه می‌شوند

دسترسی کاربران ایرانی به Opensea پلتفرم بازار Nft مسدود شد

تاکنون چندین کاربر مشکل عدم دسترسی کاربران ایرانی به OpenSea را گزارش کرده‌اند. یکی از کاربران با نام Nima Leo Photos توضیح داده است که مجموعه عکس‌های او دیگر روی این پلتفرم توسط دیگران قابل مشاهده نیست. کاربر ایرانی دیگری که آرمان (Arman) نام دارد توضیح می‌دهد که پس از تلاش برای وارد شدن به OpenSea پیام خطای 404 را دریافت کرده است و کاربر دیگری با نام «عارفه نوروزی» توضیح می‌دهد که حساب تایید شده او بدون هیچ توضیحی حذف شده است!

دسترسی کاربران ایرانی به Opensea پلتفرم بازار Nft مسدود شد

صرافی‌های رمزارز تنها نهادهایی نیستند که با قوانین تحریمی جدید مواجه شده‌اند؛ OpenSea، شرکتی مستقر در ایالات متحده نیز که به‌عنوان مارکت‌پلیسی برای آثار NFT فعالیت می‌کند، از جمله‌ نهادهای دیگری است که باید در سازوکار فعالیت خود تغییراتی به‌وجود آورد.

براساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به‌نظر می‌رسد که OpenSea قطع دسترسی حساب‌های کاربری هنرمندان و کلکسیونرهای ایرانی را از روز جمعه آغاز کرده است. یکی از سخن‌گویان اپن‌سی ضمن تایید اینکه شرکت متبوعش دسترسی کاربران مستقر در مناطق تحریمی را قطع می‌کند، اذعان داشت:

OpenSea افراد و مناطقی را که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارند، از دسترسی به سرویس‌هایمان شامل خرید، فروش یا انتقال NFT بر بستر اپن‌سی منع می‌کند. ما در قبال افراد و نهادهای تحریم‌شده یا کسانی که در کشورهای تحریم‌شده مستقر هستند، سیاست «تحمل صفر» را دنبال می‌کنیم.

* تحمل صفر یا zero-tolerance، سیاستی است که به‌موجب آن برای تمام تخطی‌های صورت‌گرفته از حکم صادرشده، یک نوع مجازات در نظر گرفته می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.