آتش‌سوزی در ساختمان زیرساخت، اینترنت را مختل کرد + به‌روزرسانی

وقوع آتش‌سوزی در مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی متعلق به شرکت زیرساخت، منجر به ایجاد اختلال گسترده در اینترنت تهران و کرج شده است. در همین حال برخی کاربران خارج از کشور از مشکل در دسترسی به سایت‌های داخل ایران گزارش می‌دهند.

آتش سوزی در ساختمان زیرساخت (ساختمان LCT مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی) منجر به ایجاد اختلال گسترده در اینترنت ثابت و همراه تهران و کرج شده است.

صبح امروز آتش‌سوزی در مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) منجر به وقوع قطعی و اختلال در اینترنت ثابت و همراه شد.

وقوع آتش‌سوزی در مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی متعلق به شرکت زیرساخت، منجر به ایجاد اختلال گسترده در اینترنت تهران و کرج شده است. در همین حال برخی کاربران خارج از کشور از مشکل در دسترسی به سایت‌های داخل ایران گزارش می‌دهند.

صبح امروز (جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰) آتش‌سوزی در مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) در خیابان شیخ بهایی تهران، منجر به وقوع قطعی و اختلال در اینترنت ثابت و همراه شد.

آتش‌سوزی از اتاق باتری مرکز LCT آغاز شده و با گسترش به بخش‌های دیگری دیگر منجر به قطع شدن اینترنت شده است. توزیع اینترنت ورودی به کشور میان شرکت‌های اینترنت در این مرکز انجام می‌شود و به همین دلیل بیشتر این شرکت‌ها دچار مشکل در سرویس‌رسانی شده‌اند.

آتش سوزی در ساختمان زیرساخت، اینترنت را مختل کرد

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است.

مهدی سالم همچنین گفته است که به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکین قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند.

شاید لازم باشد مشترکین شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یکبار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند.

مهار آتش سوزی در ساختمان زیرساخت

ساعتی پس از وقوع این رخداد، سایت نت‌بلاکس در گزارشی از وجود اختلال در دسترسی به اینترنت در ایران خبر داد و اعلام کرد بخش عمده این اختلال، سه ساعت بعد به حالت عادی بازگشته است.

همچنین حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون و اخبار نیم‌روزی شبکه یک اعلام کرد ۹۰ درصد مشکل دسترسی کاربران برطرف شده و بقیه مشکل نیز تا ساعتی دیگر حل خواهد شد. به گفته او این اختلال که به دلیل آتش‌سوزی در ساختمان LCT شرکت زیرساخت رخ داده، برخی مشترکان در استان‌های تهران و البرز را تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین یک منبع آگاه در همراه اول گفت که مشترکان عادی اینترنت همراه اول با اختلال مواجه نشده‌اند و تنها مشترکانی که از APN سازمانی استفاده می‌کنند یا تامین‌کنندگان خدمات (Provider) دچار اختلال شده‌اند.

مدیرعامل شرکت زیرساخت: ۹۰ درصد مشکلات قطعی اینترتت رفع شده است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد ۹۰ درصد مشکلات قطعی اینترنت به دلیل آتش‌‌سوزی یکی از ساختمان‌های این شرکت رفع شده است.

آتش‌سوزی در بخش گیت‌وی اینترنت منجر به از دست رفتن ارتباطات بسیاری از شرکت‌ها شده بود؛ اما بعد از گذشت چند ساعت، اکنون حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید ۹۰ درصد مشکل قطعی اینترنت به دلیل آتش‌سوزی در این شرکت رفع شده است. فتاحی در گفت‌وگو با شبکه خبر در این مورد گفت: در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت (LCT)، اختلالی در سیستم برق‌رسانی مرکز ایجاد و منجر به بروز حریق در سامانه‌های برق‌رسانی شد. به محض این که این اتفاق افتاد با همکاری خوب سازمان آتش نشانی، در مرحله اول حریق مهار و رفع اختلال از سامانه‌های برق‌رسانی نیز آغاز شد.

فتاحی تأکید کرد: قطعی برق در مرکز زیرساخت باعث شده سرویس‌های UPS دچار حریق شوند و این علت اصلی اختلال پیش آمده است.

براساس توضیحات فتاحی، آتش‌سوزی باعث شد در برخی مناطق عمدتا خدمات و سرویس‌های داخلی دچار مشکلاتی شود و در برخی مناطق اینترنت بین‌الملل نیز با اختلال و قطعی روبه‌رو شود. براساس اظهارات فتاحی اکنون بیش از ۹۰ درصد مشکلات رفع شده و سرویس‌‌دهی اپراتورهای ارتباطی به حالت اول بازگشته‌اند و تا ساعات دیگر سایر مشکلات قطعی اینترنت در برخی نقاط نیز حل خواهد شد.

فتاحی یادآور شد که همکاران به صورت کامل در حال بازسازی مسیرها و به‌روزرسانی هستند تا خدمات به مردم تا کمتر از دو ساعت دیگر ارائه شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.