ایلان ماسک: تا زمانی که به رویم اسلحه نکشند، رسانه‌های روسیه را تحریم نمی‌کنم

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس مدعی شد که بعضی دولت‌ها از او خواسته‌اند که دسترسی به رسانه‌های روسیه را در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فیلتر کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس مدعی شد که بعضی دولت‌ها از او خواسته‌اند که دسترسی به رسانه‌های روسیه را در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فیلتر کند. با این حال، او گفت تا زمانی که با اسلحه او را تهدید نکنند، دست به چنین اقدامی نخواهد زد چون به آزادی بیان مطلق اعتقاد دارد.

ماسک به‌تازگی در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: «برخی دولت‌ها (نه اوکراین) به استارلینک گفته‌اند که دسترسی به رسانه‌های روسیه را مسدود کند. [اما] تا زمانی که به رویمان اسلحه نکشند، چنین کاری نخواهیم کرد. متاسفم که به آزادی بیان مطلق باور دارم.» او در ادامه در پاسخ به یکی از مخاطبان که گفته بود رسانه‌های روسیه منابع پروپاگاندا هستند، نوشت: «همه منابع خبری تا حدی پروپاگاندا هستند، برخی بیشتر از دیگران.»

ثروتمندترین فرد دنیا همچنین گفت اسپیس ایکس به‌صورت موقت اولویت خود را روی امنیت سایبری و رویارویی با ایجاد اختلال در سیگنال‌ها می‌گذارد. در نتیجه، آماده‌سازی موشک استارشیپ و نسل دوم دیش استارلینک با کمی تاخیر مواجه خواهد شد.

ایلان ماسک از تحریم‌های اتحادیه اروپا تبعیت نمی‌کند

با این حساب، مسیر اسپیس ایکس از فهرست فزاینده شرکت‌هایی که به دنبال حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا، دسترسی به رسانه‌های روسی را مسدود کرده بودند، جدا می‌شود. اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که دو رسانه «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را تحریم می‌کند چون باور دارد که این رسانه‌ها اطلاعات نادرستی درباره جنگ منتشر می‌کنند.

تاکنون شرکت‌های زیادی از جمله فیسبوک و توییتر از این تحریم تبعیت کرده و دسترسی به این رسانه‌ها را محدود کرده‌اند. همچنین، فیسبوک اعلام کرده که هیچ‌کدام از سرویس‌های تبلیغاتی این کشور نمی‌توانند تبلیغات خود را در هیچ‌کجای جهان به نمایش بگذارند. این شبکه اجتماعی به همراه اینستاگرام و توییتر دیروز به‌صورت سراسری در روسیه فیلتر شدند. به‌علاوه، ایلان ماسک دیروز اعلام کرده بود که جهان باید برای مدیریت بحران احتمالی انرژی تولیدات نفت و گاز خود را افزایش دهد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.