کریگ رایت بنیان‌گذار بیت کوین به پرداخت 43 میلیون دلار جریمه محکوم شد

کریگ رایت بنیان‌گذار بیت کوین ساتوشی ویژن اخیرا در دادگاه به پرداخت 43 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

کریگ رایت بنیان گذار بیت کوین ساتوشی ویژن و کسی که بارها خود را ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین معرفی کرده، اخیرا در دادگاه به پرداخت 43 میلیون دلار جریمه محکوم شده است. این جریمه مربوط به بخشی از پرونده شکایت برادر دیوید کلیمن از رایت است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، یک قاضی فدرال در وست پالم بیچژ، ایالت فلوریدا، حکم داده است که کریگ رایت علاوه بر جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری قبلی، باید ۴۳ میلیون دلار دیگر نیز به مؤسسه «W&K» بپردازد. W&K شرکتی است که او و دیوید کلیمن بیش از یک دهه پیش آن را تأسیس کرده بودند. به‌گفته دادگاه، رایت به‌طور غیرقانونی دارایی‌های معنوی متعلق به سرمایه‌گذاری مشترک آنها را در طول سال‌های اخیر تصرف کرده بود.

کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر اهل استرالیا و بنیان‌گذار ارز دیجیتال ساتوشی ویژن، از زمانی که مدعی شد خالق بیت کوین است، به یکی از بحث‌برانگیزترین چهره‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شد. با این حال، این تاجر ۵۲ ساله نتوانسته در طول سال‌های اخیر، شواهد کافی ارائه دهد تا ثابت کند که ساتوشی ناکاموتو واقعی است.

رایت دوست صمیمی دیوید کلیمن بود و سال‌ها پیش با هم مؤسسه‌ای به نام W&K ایجاد کرده بودند. با این حال، مرگ کلیمن در سال ۲۰۱۳ جنجال بیشتری برای مخترع خودخوانده بیت کوین ایجاد کرد.

کریگ رایت بنیان گذار بیت کوین

ایرا کلیمنژ، برادر دیوید کلیمن، از طرف W&K علیه رایت شکایت کرد. هیئت‌منصفه موظف بود تعدادی از اتهامات را، از جمله اینکه آیا این فرد استرالیایی به‌دلیل دزدی یا کلاهبرداری در برابر W&K مسئول است یا خیر، ارزیابی کند. با این حال، همان طور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، او به‌خاطر این اتهام محکوم و نسبت به سایر ادعاها بی‌گناه شناخته شد. پس از آن، رایت مجبور شد ۱۰۰ میلیون دلار به‌خاطر استفاده بدون مجوز از وجوه مشترک شرکت کلیمن در فلوریدا بپردازد.

بر اساس یکی از اسناد دادگاه اخیر، بث بلومژ، قاضی منطقه، او را به پرداخت ۴۳ میلیون دلار دیگر به‌عنوان جریمه ضرر واردشده به‌خاطر پیش‌داوری درمورد پرونده W&K محکوم کرده است.

وکلای شرکت W&K نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که این رأی دادگاه مانند رأی قبلی، «یک اتفاق تاریخی در فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین است».

اختراع اولین ارز دیجیتال جهان، یک رویداد قابل‌توجه در تکامل بخش دارایی‌های دیجیتال است. در حالی که بیت کوین به‌تدریج راه خود را به سیستم مالی جهانی باز می‌کند، بسیاری مشتاق هستند به معمای هویت خالق این ارز دیجیتال پی ببرند. به‌گفته برخی، تصمیم ساتوشی ناکاموتو برای ناشناس‌ماندن، درست مانند خود این اختراع هوشمندانه است؛ زیرا ماهیت رازآلود این دارایی دیجیتال را تقویت می‌کند.

چندی پیش، دکتر سیف‌الدین آموس، نویسنده کتاب استاندارد بیت کوین، گفته بود که امروزه اختراعات بزرگ زیادی وجود دارند که جامعه از آنها استفاده می‌کند؛ اما هیچ‌کس توسعه‌دهنده آنها را نمی‌شناسد.

او در این باره می‌گوید: شما هر روز از چرخ استفاده می‌کنید، اما نمی‌دانید چه کسی چرخ را اختراع کرده است. ما هر روز از چیزهای زیادی استفاده می‌کنیم. این به‌خاطر اعتماد به مخترع وسایل نیست، بلکه به‌دلیل سابقه اثبات‌شده‌ای که داشته‌اند از آنها استفاده می‌کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.