مدیرعامل ایرانسل: تا پایان سال 1401 به بورس می‌رویم

مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد این شرکت با انتخاب کارگزار، اقدامات ورود به بازار سرمایه را آغاز کرده و تا پایان سال آینده آماده عرضه سهام خود در بورس خواهد شد.

به گزارش فاواپرس، عرضه سهام اپراتور دوم در بازار سرمایه از ابتدای شکل‌گیری این اپراتور مطرح بوده، اما هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداده است. سال گذشته در لایو اینستاگرامی مدیرعامل ایرانسل با پیوست، بیژن عباسی آرند اعلام کرد سهام شرکت گسترش الکترونیک ایران، مالک ۵۱ درصد سهام ایرانسل در بازار بورس عرضه می‌شود.

اما در مراسم سالگرد آغاز به کار اپراتور دوم عباسی آرند گفت شرکت ایرانسل خود را برای حضور در بورس آماده می‌کند. او اکنون می‌گوید تا پایان سال ۱۴۰۱ مقدمات این عرضه سهام انجام می‌شود.

به گزارش فاواپرس، مدیرعامل ایرانسل در گفت‌وگویی به ماهنامه پیوست گفت: با یک شرکت کارگزاری رسمی قرارداد بستیم و بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دست انجام است. همچنین متناسب با ساختاری که بورس می‌خواهد، باید تغییراتی در ساختار شرکت اتفاق بیفتد. هرچند مدل حاکمیتی شرکتی ایرانسل تقریباً به ساختاری که بورس انتظار دارد نزدیک است.

او افزود: احتمالاً در سال آینده (۱۴۰۱) این کارها انجام می‌شود و فکر می‌کنم تا اواخر سال آینده اگر شرایط بورس هم مناسب باشد، آماده‌سازی ایرانسل برای ورود به بورس اتفاق می‌افتد.

عباسی درباره عرضه سهام شرکت گسترش الکترونیک ایران نیز توضیح داد: در گذشته قرار بود فقط شرکت سهامدار داخلی به بورس برود؛ اما در نهایت جمع‌بندی این‌طور شد که سهام خود ایرانسل عرضه شود، ارزشمندتر است.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، بر اساس قوانین بورس حداقل ۱۰ درصد سهام این شرکت در بازار سرمایه عرضه می‌شود، اما احتمال عرضه درصد بیشتری از سهام هم وجود دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.