توییتر به دارک وب رفت

توییتر که از سوی دولت روسیه از دسترس شهروندان روس خارج شده بود، چند روزی است برای دور زدن این محدودیت نسخه‌ای از سایت خود را در دارک‌وب قرار داده است.

به گزارش فاواپرس، البته از میان شرکت‌ها و نهادهای رسمی فقط توییتر نیست که تاکنون در دارک وب حضور رسمی پیدا کرده است؛ پیش از این نیز پای بی‌بی‌سی، اف‌بی‌آی، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا و برخی دیگر از سایت‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی به این فضا باز شده و حالا نیز به رغم محدودیت پیش‌آمده در روسیه در خصوص توییتر، می‌توان از طریق شبکه تور به توییتر وصل شد.

سایت گاردین در این‌ باره نوشته است: «پس از اینکه روسیه دسترسی به سرویس خود را در این کشور محدود کرد، توییتر نسخه‌ای از سایت خود را با حفظ حریم خصوصی راه‌اندازی کرد تا نظارت و سانسور را دور بزند.»

در ادامه این گزارش آمده: «روسیه دسترسی به فیس‌بوک را مسدود و توییتر را در تلاش برای محدودیت جریان اطلاعات در مورد جنگ خود در اوکراین محدود کرده است. هر دو شرکت گفته‌اند که در حال کار روی بازگرداندن دسترسی افراد داخل روسیه هستند، حتی اگر رسانه‌های دولتی این کشور را از خدمات خود محروم کنند.»

این نسخه از توییتر که در حال حاضر در دارک‌وب در دسترس است، همانند دیگر دامین‌های موجود در این فضا پسوند onion. دارد.

این در حالی است که گفته می‌شود بنابر تجربیات قبلی همانند فیس‌بوک و بی‌بی‌سی، سایت‌هایی که دنبال‌کنندگان زیادی دارند بار زیادی را بر شبکه تور اضافه می‌کنند که این در ادامه موجب ایجاد روند نامطلوبی برای این شبکه می‌شود. حالا این مساله در خصوص توییتر با 3.6 میلیون دنبال‌کننده نیز پیش‌بینی شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.