آیتول ۲۰ میلیارد از شرکت شناسا جذب سرمایه کرد

هلدینگ کیان (آیتول)، در مرحله نخست سرمایه‌پذیری، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نقدی از شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) جذب کرد که با توجه به عملکرد مجموعه این مبلغ تا ۳۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گزارش روابط عمومی کیان افق هیربد، در توافقاتی که در زمینه سرمایه‌گذاری بین دو شرکت کیان و شناسا انجام شده، کیان در مرحله نخست سرمایه‌پذیری، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نقدی از شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) جذب کرد که با توجه به عملکرد مجموعه این مبلغ تا ۳۰ میلیارد تومان قابل افزایش است. همچنین طبق توافق کیان و شناسا، امکان سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه خودرو تا ۵۰ میلیارد تومان، از سوی طرفین وجود دارد. هدف کیان از این جذب سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش و همچنین افزایش ضریب نفوذ محصولات آیتول عنوان شده است.

روابط عمومی کیان با اشاره به این موضوع که شناسا به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه، تاثیر بسزایی در توسعه اکوسیستم استارت‌آپی کشور داشته است اعلام کرد: «رزومه شناسا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد در کسب‌وکارهای فناورانه، موجب شد تا هلدینگ کیان، از میان پیشنهادهایی که بابت سرمایه‌گذاری دریافت کرده بود، شناسا را انتخاب کند و شناسا نیز اعلام کرد این سرمایه‌گذاری یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های اکوسیستم استارت‌آپی کشور در سال ۱۴۰۰ است و ورود به حوزه ارائه خدمات خودرویی به عنوان یک حوزه رو به رشد، از اهداف شناسا به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.»

شرکت «کیان افق هیربد» در بهمن ۱۳۹۷ با هدف پاسخگویی به چالش‌های استفاده از خودرو از طریق توسعه سامانه‎‌های دانش‌بنیان، فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر این شرکت، با توسعه خدمات و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌‌محور زیرمجموعه خود، به یک هلدینگ دانش‌بنیان در حوزه خدمات خودرو تبدیل شده و پاسخگوی دغدغه‌های خودرویی کاربران است. شرکت شناسا نیز از سال ۱۳۹۱ به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد در حوزه‌های نوآورانه و با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.