نتایج نظرسنجی سالانه گوگل:

کارمندان گوگل از حقوق دریافتی خود ناراضی هستند

این نظرسنجی همچنین نظرات کارمندان درباره موضوعات دیگری مثل عملکرد مدیران، دستیابی به اهداف و ارزش‌های شرکت را نشان می‌دهد.

جدیدترین نظرسنجی سالانه گوگل نشان می‌دهد که بسیاری از کارمندان گوگل از حقوق و دستمزد خود راضی نیستند. این نظرسنجی همچنین نظرات کارمندان درباره موضوعات دیگری مثل عملکرد مدیران، دستیابی به اهداف و ارزش‌های شرکت را نشان می‌دهد.

در شرایطی که گوگل برای بازگرداندن کارمندان به دفاتر خود آماده می‌شود، نظرسنجی سالانه گوگل‌گایست نشان می‌دهد که شمار فزاینده‌ای از کارمندان گوگل حقوق دریافتی خود را منصفانه یا قابل مقایسه با حقوق سایر شرکت‌ها نمی‌دانند. نظرسنجی گوگل در ماه ژانویه برگزار شده و حوزه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار داده است.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل به نیروهای خود اعلام کرده که نتایج این نظرسنجی یکی از بهترین روش‌های تعیین میزان تمایل کارمندان به کار در این شرکت است. با توجه به این که نرخ انصراف از کار در آمریکا افزایش پیدا کرده، برای این شرکت ضروری است که حداقل تلاش خود را به منظور حفظ نیروهایش انجام دهد.

کارمندان گوگل سوندار پیچای را دوست دارند
سوندار پیچای

در حال حاضر فقط 46 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی گفته‌اند حقوق و مزایای آن‌ها قابل مقایسه با موقعیت‌های شغلی مشابه در سایر شرکت‌هاست. این رقم نسبت به پارسال حدود 12 درصد کاهش پیدا کرده است. در آن سو، 56 درصد می‌گویند حقوقشان منصفانه و عادلانه است. تعداد این افراد هم 8 درصد کاهش یافته است. همچنین، فقط 64 درصد از کارمندان گوگل معتقدند که عملکرد آن‌ها بر میزان حقوقشان اثر می‌گذارد. این آمار هم 3 درصد کمتر شده است.

مسئله حقوق یکی از موضوعات مهمی است که مدیران گوگل در چند وقت اخیر توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. معاون امور مالی این شرکت قبلا در پاسخ به نگرانی‌ها درباره نرخ تورم و واکنش این شرکت در برابر آن گفته بود گوگل کورکورانه دستمزدها را افزایش نمی‌دهد. با این حال، درآمد مدیران این غول فناوری افزایش یافت و قیمت سهام شرکت هم در ماه نوامبر به رقمی تاریخی رسید.

اکثر کارمندان گوگل پیچای را دوست دارند

البته هنوز 86 درصد از کارمندان گوگل پیچای را تحسین می‌کنند. ولی برخی از تصمیمات خاص او با استقبال زیادی از سوی نیروهای شرکت مواجه نشده است. برای مثال، فقط 74 درصد از کارمندان اعلام کرده‌اند که بینش پیچای برای آن‌ها الهام‌بخش است. از سوی دیگر، همین تعداد معتقدند که تصمیم‌ها و راهبردهای مدیرعامل شرکت باعث شده گوگل بتوانند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهد.

کارمندان گوگل پرابکار رقوان
پرابکار رقوان

پرابکار رقوان که بر کسب و کارهای کلیدی گوگل از جمله بخش جستجو، تبلیغات و بازرگانی نظارت دارد، در یک ایمیل داخلی اعلام کرده که 61 درصد کارمندان معتقدند می‌توانند کارهای بیشتری در شرکت انجام دهند. این رقم که نسبت به پارسال بدتر شده نشان می‌دهد که گوگل باید توجه بیشتری به توانایی‌های نیروهای خود داشته باشد و اطمینان یابد که به سرعت خود را با آن‌ها تطبیق می‌دهد.

در بخش خدمات ابری هم فقط 54 درصد کارمندان باور دارند که پروسه ترفیع منصفانه است. توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود می‌گوید عدم وجود معیارهای مشخص برای ترفیع و عدم شفافیت باعث این اتفاق شده است.

افزون بر این، نظرسنجی حاضر نشان می‌دهد که کارمندان شرکت از توانایی گوگل برای ساماندهی اطلاعات و دسترس‌پذیرسازی آن‌ها در سراسر جهان راضی بوده‌اند. این کمپانی در اجرای ماموریت خود رضایت 90 درصدی و در رسیدن به ارزش‌ها رضایت 85 درصدی را کسب کرده است.

نکته جالب این‌جاست که 96 درصد کارمندان زیرمجموعه رقوان قبول دارند که محصولات گوگل در زندگی روزمره مردم نقش مفیدی بازی می‌کنند. در بحث تنوع نژادی و جنسی، نیروها نظرات ضد و نقیضی داشته‌اند. با این حال، 82 درصد کارمندان به گوگل احساس تعلق دارند و 90 درصد فکر می‌کنند شرکت برای تفکراتشان ارزش قائل است.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.