دستگیری 7 نفر در ارتباط با گروه هکری $Lapsus

مقامات دولتی به سرعت به مقابله با گروه هکری $Lapsus مشغول شده‌اند، گروهی که ظاهرا شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری از جمله انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت را مورد حمله قرار داده است.

مقامات دولتی به سرعت به مقابله با گروه هکری $Lapsus مشغول شده‌اند، گروهی که ظاهرا شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری از جمله انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت را مورد حمله قرار داده است. طبق گزارش‌ها، پلیس لندن تاکنون 7 جوان 16 تا 21 ساله مرتبط با این گروه را دستگیر کرده و می‌گوید پرونده در دست بررسی قرار دارد.

مایکل اوسالیوان، پلیس شهر لندن در بیانیه‌ای در این باره گفت: پلیس شهر لندن با همکاران خود مشغول انجام تحقیقات درباره اعضای این گروه هکری بوده است. در این تحقیقات تاکنون 7 نفر در سنین 16 تا 21 ساله دستگیر شده‌اند. پرس و جوهای ما همچنان ادامه دارد.

رهبر گروه $Lapsus کیست؟

دیروز در گزارشی ادعا شد که یک نوجوان ساکن آکسفورد مغز متفکر این گروه بوده است. با این حال، در گزارش پلیس لندن گفته نشده که آن‌ها این نوجوان را هم دستگیر کرده‌اند یا نه. هویت او ظاهرا در فرآیند خرید و فروش وب‌سایت Doxbin لو رفته است.

خبرگزاری بی‌بی‌سی نیوز می‌گوید با پدر این نوجوان صحبت کرده و او مدعی است که از نقش پسرش در این گروه آگاه نبوده است: تا همین اواخر هیچ چیزی در این باره نشنیده بودم. او هرگز درباره هک صحبت نکرده بود، اما مهارت بالایی در کار با کامپیوترها دارد و زمان زیادی را با آن‌ها سپری می‌کند. همیشه فکر می‌کردم در حال بازی کردن است. حالا باید سعی کنیم نگذاریم او از کامپیوترها استفاده کند.

با وجود این دستگیری‌ها نباید انتظار داشته باشیم که فعالیت گروه $Lapsus متوقف شود، چرا که گفته شده مقر این گروه در آمریکای جنوبی است. با این حال، احتمالا در آینده اخبار کمتری از $Lapsus منتشر خواهد شد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. این گروه در چند وقت اخیر با حمله‌های سایبری خود توانست توجهات زیادی را به خودش جلب کند و کانال تلگرام آن‌ها حالا حدود 47 هزار دنبال‌کننده دارد.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.