مدیرعامل پست بانک از اعطای تسهیلات 1700 میلیارد تومانی به فعالان ICT خبر داد

مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد در قالب بودجه سال 1401، تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد در قالب بودجه سال 1401، تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت خواهد شد. به گفته وی رقم این تسهیلات بنا به قرارداد امضا شده، 1700 میلیارد تومان بوده و هدف از اعطای آن، تقویت اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش فاواپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری، مدیر عامل پست بانک به اعطای تسهیلات به فعالان ICT اشاره کرد و گفت: برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال 1401، منابعی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته که بتواند آن را با منابع پست بانک ایران (بانک عامل) تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

به گفته وی در سال‌های گذشته چنین منابعی برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و تعاون قرار گرفته بود ولی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نداشت. با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، پست بانک ایران منتظر بود تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این عاملیت را به دست آورد و به همان اندازه‌ با تخصیص منابع داخلی به فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شود.

شیری با تاکید بر اینکه در حال حاضر قرارداد عاملیت بین پست بانک ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رقمی حدود 1700 میلیارد تومان به امضا رسیده است، اظهار داشت از این اعتبار، 850 میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برابر این رقم نیز سهم پست بانک ایران است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود: ما در پست بانک ایران برای پرداخت تسهیلات به فعالان ICT باید نهاد‌سازی و زمینه را مهیا می‌کردیم. به همین علت واحد بانکداری شرکتی ICT را ایجاد کردیم و 19 نفر از کارکنان پست بانک ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آموزش هستند. آن‌ها به‌زودی در محل موردنظر مستقر می‌شوند و این کارشناسان پرونده شرکت‌های فعال در حوزه فاوا را بررسی و تحویل شعبه‌ می‌دهند. با انجام پیوسته این فرآیند، واحد بانکداری شرکتی حذف‌شده و واحد مسئول بررسی پرداخت تسهیلات‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در بانک ایجاد می‌شود. این‌یکی از جنبه‌های نهادسازی برای حمایت از فعالان حوزه فناوری، دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها است که در بانک اتفاق افتاده است.

در همین راستا، مهدی سالم، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با انتشار توییتی به امضای این قرارداد برای اعطای تسهیلات به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و نوشت: قرارداد اعطای 1700 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بین وزارت ارتباطات ارتباطات و پست بانک به امضا رسید.

مدیرعامل پست بانک از اعطای تسهیلات 1700 میلیارد تومانی به فعالان Ict خبر دادتنظیم سند راهبردی 5 ساله برای پست بانک

مدیرعامل پست بانک ایران بابیان اینکه این بانک دارای یک نقشه کلی سند راهبردی پنج‌ساله بانک است، اظهار داشت سند بانکداری دیجیتال نیز در این سند لحاظ شده و تمام برنامه‌ریزی‌های بانک به‌صورت جورچین هماهنگ برای دستیابی به سند راهبردی پنج‌ساله پوشش داده‌شده است.

شیری اعتقاد دارد هرچقدر این اعداد و ارقام درست تبیین شود، دستیابی به سند راهبردی پنج‌ساله سریع‌تر محقق می‌شود: نگاه ما همواره به این سند بوده و نباید از آن منحرف شویم. این سند راهبردی به‌مثابه فانوس دریایی بانک است. ممکن است در مسیر دستیابی به اهداف به دلیل شرایط بازار اتفاقاتی رخ می‌دهد که تلاش می‌شود با طرح‌های تشویقی و ابتکاری، این‌رخدادها مدیریت شود.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که همیشه در بانک مطرح بوده، تفکیک افراد به اجرایی و ستادی است، گفت: با تعامل بیشتر این تفکیک کم‌رنگ شده و هماهنگی بیشتری بین ستاد و اجرا برقرار می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.