تغییر در کدگذاری بیت‌کوین می‌تواند مصرف برق ماینینگ را تا 99 درصد کاهش دهد

گفته می‌شود که یک تغییر در کدگذاری سیستم اعتبارسنجی بیت کوین می‌تواند مصرف برق ماینینگ آن را تا 99 درصد کاهش دهد.

بیت کوین شناخته‌شده‌ترین رمزارز در سراسر جهان است. شما برای استخراج این ارز دیجیتال، مجبور به مصرف میزان زیادی برق هستید. حال گفته می‌شود که یک تغییر در کدگذاری سیستم اعتبارسنجی بیت کوین می‌تواند مصرف برق ماینینگ آن را تا 99 درصد کاهش دهد.

به طور کلی تمام ماینرهای بیت‌کوین از یک موضوع مهم شکایت دارند: مصرف برق بسیار بالا حین استخراج آن. گروه‌های اقلیمی در رابطه با این موضوع واکنش داده‌اند.

مصرف برق استخراج بیت کوین می‌تواند خیلی کم‌تر شود

 مصرف برق استخراج بیت کوین / مصرف برق ماینینگ بیت کوین

به گزارش The Guardian، درست است که Bitcoin به طوری محبوب شده که حتی شرکت‌های شکست خورده سوخت‌های فسیلی در آمریکا به لطف آن احیا شده‌اند؛ اما برقی که برای استخراج این رمزارز صرف می‌شود بسیار زیاد است. به همین دلیل نیز اخیرا کمپینی آغاز شده که مضمون آن، اعتراض به نحوه کدگذاری بیت‌کوین و درخواست برای تغییر آن عنوان شده است.

این کمپین با نام «کد را تغییر دهید نه اقلیم را» در آمریکا فعالیت می‌کند. گروه‌های حمایت از محیط زیست آمریکایی نیز این کمپین مذکور حمایت کرده‌اند. درخواست اصلی این کمپین، اعمال تغییراتی در کدگذاری‌های Bitcoin است؛ چرا که این رمزارز ردپای محسوسی در میزان تولید کربن دارد. جالب است بدانید برای استخراج یک بیتکوین، به 1173 کیلووات ساعت برق نیاز دارید.

کدگذاری مخصوصی که بیت کوین از آن بهره می‌برد، «اثبات کار» (Proof of work) نام دارد. این کدگذاری به عنوان یکی از روش‌های اعتبارسنجی شناخته می‌‌شود. رمزامرز Bitcoin از این روش استفاده می‌کند تا بررسی کند که ماینرها معماهای رمزنگاری شده پیچیده را حل کرده‌اند یا خیر. این روش برق زیادی را مصرف می‌کند.

در مقابل اما رمزارز اتریوم در حال کوچ به سیستم دیگری با نام «اثبات سهام» (Proof of stake) است. گفته می‌شود که استفاده استفاده از این نوع سیستم اعتبارسنجی، مصرف برق را تا 99 درصد کاهش خواهد داد. در این روش ماینرها می‌بایست اطلاعات دقیق رمزارزهای خود را برای تأیید تراکنش‌ها در اختیار سیستم بگذارند. در صورتی که این اطلاعات نادرست باشند، ماینر جریمه می‌شود.

نگرانی‌های مربوط به مصرف بیش از حد برق پس از افزایش محبوبیت بی‌سابقه بیت کوین در آمریکا، بیشتر از همیشه شده و فعالان محیط زیست اصرار دارند تا هرچه زودتر این تغییر در کدگذاری‌های Bitcoin نیز اعمال شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.