اینترنت شهروندان اوکراین در پی حمله سایبری قطع شد

اینترنت بخش زیادی از شهروندان اوکراین در پی حمله سایبری هکرهای روسیه قطع شد.

شرکت مخابراتی دولتی اوکراین موسوم به Ukrtelecom اعلام کرده که پس از یک حمله سایبری گسترده در ارایه اینترنت دچار مشکل شده است. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاده که اینترنت اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه تحت حملات سایبری متعددی قرار داشته است.

به گزارش رویترز، یوری شچیهول، رییس هیات مدیره سرویس ملی محافظت از ارتباطات و اطلاعات اوکراین می‌گوید: دشمن امروز حمله سایبری سهمگینی را علیه زیرساخت فنی Ukrtelecom انجام داد. البته این شرکت توانست در مقابل حمله ایستادگی کند و حالا امکان بازگرداندن سرویس‌دهی به شرایط عادی را دارد.

میخایل شورانوف، سخنگوی Ukrtelecom می‌گوید: در حال حاضر حمله خنثی شده و سرویس‌دهی به مرور از سر گرفته می‌شود. شرکت نت‌بلاکس که اختلالات اینترنتی کشورها را رصد می‌کند، گفته بود ارتباط اینترنت اوکراین در سراسر کشور با اختلال روبرو شده است. این شرکت در واقع قبل از تایید این حادثه از قطعی اینترنت شماری از کاربران خبر داده بود.

اینترنت نیروهای نظامی اوکراین فعال است

شرکت Ukrtelecom در بیانیه‌ای تایید کرده که برخی از مشترکان آن‌ها در دسترسی به اینترنت دچار مشکل شده‌اند. این شرکت می‌گوید برای حفاظت از کاربران نظامی و زیرساخت‌های مهم خود مجبور به قطع دسترسی برخی از مشتریان شده است: به منظور حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی شبکه و جلوگیری از اختلال در سروسی‌دهی به نیروهای نظامی و سایر کاربران اثرگذار، مجبور شدیم دسترسی اینترنت اکثر کاربران حقیقی و شرکت‌ها را قطع کنیم.

Ukrtelecom می‌گوید از نظر پوشش جغرافیایی بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده اینترنت ثابت در اوکراین است. اما از نظر تعداد کاربر بعد از Kyivstar دومین شرکت بزرگ ارائه‌دهنده اینترنت محسوب می‌شود. این شرکت به خاطر حملات روسیه حالا فقط کنترل 80 درصد از پوشش جغرافیایی خود را در دست دارد.

چندی پیش شرکت مخابراتی Triolan هم تحت حمله سایبری قرار گرفت و مجبور شد بخشی از سیستم‌های داخلی خود را بازنشانی کند. در نتیجه، شماری از کاربران این شرکت دسترسی به خدمات را از دست دادند.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.