رییس سازمان فناوری اطلاعات:

حمایت از تولید دانش‌بنیان، دستور کار اصلی ما در سال جدید است

رییس سازمان فناوری اطلاعات بر حمایت از تولید دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت درصدد طرح‌ریزی و جمع‌آوری برنامه‌های جامع و عملیاتی در این خصوص هستند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: دستور مقام معظم رهبری با محوریت سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین با توجه به منابع و ابزارهایی که سازمان فناوری اطلاعات ایران در اختیار دارد، مسئولیت سنگینی را برای ما ایجاب کرده است.

وی معتقد است این سازمان با توجه نامگذاری انجام شده، در سال پیش رو سال پرکارتری نسبت به سال‌های گذشته تجربه خواهد کرد: «در همین راستا درصدد طرح‌ریزی و جمع‌آوری برنامه‌های جامع و عملیاتی در خصوص حمایت از تولید دانش‌بنیان هستیم و پس از انجام جمع‌بندی‌های لازم، به تدریج اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

به نظر می‌رسد بخشی از برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات در جهت حمایت از تولید دانش بنیان، اعطای تسهیلات به فعالان ICT باشد. چندی پیش «مهدی سالم»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات از امضای قراردادی میان پست بانک و وزارت ارتباطات خبر داد. طبق این قرارداد و برای تقویت اقتصاد دیجیتال، منابعی 1700 میلیارد تومانی در اختیار وزارت ارتباطات و پست بانک قرار گرفته تا بتوانند تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

هنوز هیچ ساز و کاری برای ارائه این تسهیلات تعیین نشده و به نظر می‌رسد بایستی منتظر تصمیمات آتی مدیران وزارت ارتباطات بود.

گفتنی است کارکنان سازمان فناوری اطلاعات نخستین روز ماه مبارک رمضان را با حضور در مزار شهدای گمنام وزارت ارتباطات آغاز کردند. در این برنامه ، مدیران و کارکنان سازمان فناوری اطلاعات ایران با قرائت فاتحه و غبارروبی مزار شهدای گمنام پردیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یاد شهدا را گرامی داشتند.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.