ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر شد

ایلان ماسک با خرید 9.2 درصد توییتر بزرگ‌ترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده،  ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا 9.2 درصد از سهام توییتر به ارزش 2.89 میلیارد دلار را خریداری کرده که با این وجود به بزرگترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

CNBC در گزارش خود توضیح می‌دهد که ارزش سهام 9.2 درصدی ماسک در توییتر بر اساس قیمت نهایی روز جمعه، 2.89 میلیارد دلار بوده است. ماسک با بیش از 80 میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم، یکی از فعال‌ترین کاربران توییتر بوده و با خرید سهام آن در 14 مارس (23 اسفند) باعث شده تا قیمت سهام توییتر پیش از معاملات بیش از 25 درصد افزایش پیدا کند.

ایلان ماسک، بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر

همچنین فایننشال تایمز در گزارش خود اشاره می‌کند که ماسک به بزرگ‌ترین سهامدار این شبکه اجتماعی محبوب تبدیل خواهد شد. «جک دورسی» بنیانگذار توییتر که پاییز گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، 2.25 درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

خرید سهام توییتر توسط ماسک در حالی انجام شده که مدیرعامل تسلا اخیرا رویکرد این شبکه اجتماعی نسبت به آزادی بیان را زیر سوال برده بود. او هفته گذشته با ایجاد یک نظرسنجی در توییتر از کاربران پرسید:

آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است. آیا معتقدید که توییتر با سخت گیری زیاد به این اصل پایبند است؟

در نهایت این نظرسنجی که ماسک در توییت دیگری درباره‌اش اعلام کرده بود نتایج آن «پیامدهای مهمی» خواهد داشت، با ثبت بیش از 2 میلیون رای به پایان رسید و بیش از 70 درصد دنبال‌کنندگان او عقیده داشتند که توییتر به اصل آزادی بیان پایبند نیست.

در ادامه این ماجرا، ایلان ماسک در توییت دیگری نوشت: «با توجه به این که توییتر به مرکز اعلانات عمومی دنیا تبدیل شده ولی به اصول بنیادی آزادی بیان پایبند نیست و دموکراسی را خدشه‌دار می‌کند، چه باید کرد؟» و پس از آن به ساخت شبکه اجتماعی جدیدی اشاره کرد بود. با توجه به اینکه ماسک سهام توییتر را در 14 مارس (23 اسفند) خریداری کرده، این نظرات پس از تصمیم او مبنی بر خرید سهم ارائه شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.